Hasonló kategóriás/felszereltségű bicaj, más gyártótól mindegyik drágább volt, amikor én vettem.
A néhány gyengébb alkatrész miatt 4 répa teljesítményre.
Ár/értékben viszont 5.
Update 2010.07.26.:
Kb. 3500 km után:
A fékbetét csere(BBB-BBS16T) után jobb lett a fékhatás, de a fékek még így is hagynak kívánnivalót maguk után, a tengely folyamatos kenést/a rugók állítást igényelnek, különben ragadnak, hol egyik hol másik oldal nem nyit rendesen.
A hajtóműből zörgő hang jött,szervizben kiszedték zsírozták, utána megszűnt, hátsó tengelyből szintén daráló hang jött(zsírozás itt is segített), bár nagyobb esőben néha előjön a probléma.Gyenge a tömítése és így kosz/víz könnyen belekerül.
Az első lámpatartó konzol egyszer csak eltört.(csere 100ft.)
A jobb oldali műanyag pedál szintén kettétört.
A belsők folyamatosan engednek, ha 5baron akarom tartani gyakran kell pumpálni.
Szal elég sok problémám volt vele.Úgy gondolom nem csak a gyár(Gepida) hibája, egyszerűen ennyi pénzért gyenge alkatrészek kerülnek a kerékpárra, más gyártók hasonló kat. kp-ján is kb. ugyanezek vannak. Ezek után elsősorban azoknak ajánlanám az Alboin 200-at akik keveset(évente kb. 1000km) mennek.
Ha tartós, jó kp-t akarsz 100e. felett kell keresgélni, vagy pl. ezen a kp-on le kell cserélni jó néhány alkatrészt.
2012.05.18.Over 10ezer: a képen is látszik hogy sok minden cserélve lett, kapott egy új telót Rst Neon TNL, kiválóan muzsikál, új shimano deore fékek elől hátul hozzá se kellet nyúlni mióta megvan, csak betétet cseréltem, új nyereg, új Conti Contact2 gumi, deore hátsó váltó, új lánc sor(már korábban cseréltem kb 5e km után).
Azóta tönkrement az agydinamó(kis fénnyel, alacsony sebességel pedig villogva világított a lámpa) javítás alatt perpill. Illetve kettétört a hátsó tengely egy hidegebb téli napon :), csak tengelyt kellet cserélni, szal olcsón megúsztam.
2013 feb.:
Az agydinamóval semmi gond nem volt, más volt a probléma.
Több hiba együttesen jelentkezett: az aluplasztik hátsó sárhányó vezeti a vázból kijövő vezetéken keresztül a hátsó a lámpára az áramot, namost ez bármilyen hihetetlen tönkrement :), a két kis furaton befolyik a víz és korrodálja az belső aluminium lemezt, aminek a vezetőképessége ezáltal lecsökken/megszűnik. Emellett a kábelek az idő során kitöredeztek/elöregedtek, ami a vezetőképességet ugyancsak negatív irányban befolyásolja.
A hátsó Basta Ray Steady lámpa működése sem volt megfelelő, nem zár tökéletesen a hátsó lámpa így a víz belefolyt néhányszor, szintén korrozió jelentkezett. A gyári hátsó lámpában van 2 db cezuza elem (vagy 2 db lapos óraelem, ami sz@rul van beleforrasztva így egy idő után letörik és az állófény funció megszűnik) amit néha érdemes cserélni, ha nem világít jól(ugyanolyan erősen mint újkorában) a hátsó lámpa, bár a mai napig nem sikerült rájönnöm a működésére, hogy mért kell bele elem. Így kapot egy Busch and Müller Selectra lámpát,nagyon jó lett.
Röviden ha vki világításgondot tapasztal ellenőrizze a kábelezést, iktassa ki a hátsó sárhányót mint vezetőt, hátsó lámpába tegyen másik elemet. A agydinamó kb 30-50ezer km.-re van tervezve az a legutolsó ami tönkremegy.
Akinek kérdése van ilyen-olyan hiba stb. írjon rám,szívesen segítek ha tudok.
Az immár tartósteszt folyatódik....