2009 őszén vásároltam, akcióban 85e helyett 69e-ért, újonnan.
Kb. 1000km után írom a tapasztalatokat.
MTB-ról váltottam trekkingre, elsősorban a kényelem miatt és mert nagyrészt városban használom. Egyáltalán nem bántam meg. Először fura volt a nagyobb kerékméret másabb az irányítás, kanyarodás, könnyű volt hozzászokni. A másik bicó után iszonyat gyorsan lehet vele haladni.
A Gepida Alboin 200 kerékpárról:
Nekem 56-os méretben, kék színben van(ültem az 52esen is, ez kényelmesebb), 180 cm vok, viszonylag magasan ülök, leszállás nem okoz problémát, középcsapágy/hajtómű magasan van padkák nem jelentenek gondot, a hajtókar hossza is megfelelő.
Nyereg jó, kormánypozíció is megfelelő bár a kormány szöge nem állítható.
Az árához képest,nagyon jól felszerelt a Gepida Alboin 200, minőségi anyagok, ám nem a legdrágább cuccok, alu. váz. Ami legjobban tetszik az a világítás: agydinamó, halogén első-, késleltetős hátsó lámpa. Kb. 20-30 métert simán bevilágít előttem,tök sötétben is elég. A váltó Shimano Acera, pár hónapig folyamatosan feszíteni kellet a bowdenen(új nyúlik) de utána tökéletes lett, szépen vált, néha terhelés alatt kissé recseg, nincs vele gond. A markolatváltótól kissé féltem először de semmi problémám vele.
Gumi reflexcsíkos jól tapad szárazon, esőben kicsit gyengébb,és meglepő módon havon is használható volt, homokban kavicson elég gyengén muzsikál, igazán aszfaltra való.
A teló igazából csak dísz, padkánál ér vmit, rövid rugóút, de most nagy hidegben a mozgása szinte nulla.
A fékeket is kissé gyengének találom, de gond nélkül meg lehet állni vele így is, fékbetét csere előtt állok majd utána kiderül.
A csomagtartó nem egy minőségi darab, ilyen rugós lefogató van a tetején és pár száz km után a festék lejött a kettő vas találkozásánál, és zörög, kis fekete szig. szalag és némi görbítés megoldotta a problémát. Ha túrázni akarsz vele cserére szorul.
Az első lámpából ami a vázba meg vezeték gyárilag túl rövidre sikerült, a kormányt elfordítva feszült, majd idővel elszakadt, boltban újra vezetékelték hosszabb kábellel, már nincs gond vele.
A külsővel nekem nem volt gondom, 1 defektem volt összesen az is egy kis szögdarab miatt.
Hasonló kategóriás/felszereltségű bicaj, más gyártótól mindegyik drágább volt, amikor én vettem.
A néhány gyengébb alkatrész miatt 4 répa teljesítményre.
Ár/értékben viszont 5.
Update 2010.07.26.:
Kb. 3500 km után:
A fékbetét csere(BBB-BBS16T) után jobb lett a fékhatás, de a fékek még így is hagynak kívánnivalót maguk után, a tengely folyamatos kenést/a rugók állítást igényelnek, különben ragadnak, hol egyik hol másik oldal nem nyit rendesen.
A hajtóműből zörgő hang jött,szervizben kiszedték zsírozták, utána megszűnt, hátsó tengelyből szintén daráló hang jött(zsírozás itt is segített), bár nagyobb esőben néha előjön a probléma.Gyenge a tömítése és így kosz/víz könnyen belekerül.
Az első lámpatartó konzol egyszer csak eltört.(csere 100ft.)
A jobb oldali műanyag pedál szintén kettétört.
A belsők folyamatosan engednek, ha 5baron akarom tartani gyakran kell pumpálni.
Szal elég sok problémám volt vele.Úgy gondolom nem csak a gyár(Gepida) hibája, egyszerűen ennyi pénzért gyenge alkatrészek kerülnek a kerékpárra, más gyártók hasonló kat. kp-ján is kb. ugyanezek vannak. Ezek után elsősorban azoknak ajánlanám az Alboin 200-at akik keveset(évente kb. 1000km) mennek.
Ha tartós, jó kp-t akarsz 100e. felett kell keresgélni, vagy pl. ezen a kp-on le kell cserélni jó néhány alkatrészt.
2012.05.18.Over 10ezer: a képen is látszik hogy sok minden cserélve lett, kapott egy új telót Rst Neon TNL, kiválóan muzsikál, új shimano deore fékek elől hátul hozzá se kellet nyúlni mióta megvan, csak betétet cseréltem, új nyereg, új Conti Contact2 gumi, deore hátsó váltó, új lánc sor(már korábban cseréltem kb 5e km után).
Azóta tönkrement az agydinamó(kis fénnyel, alacsony sebességel pedig villogva világított a lámpa) javítás alatt perpill. Illetve kettétört a hátsó tengely egy hidegebb téli napon :), csak tengelyt kellet cserélni, szal olcsón megúsztam.
2013 feb.:
Az agydinamóval semmi gond nem volt, más volt a probléma.
Több hiba együttesen jelentkezett: az aluplasztik hátsó sárhányó vezeti a vázból kijövő vezetéken keresztül a hátsó a lámpára az áramot, namost ez bármilyen hihetetlen tönkrement :), a két kis furaton befolyik a víz és korrodálja az belső aluminium lemezt, aminek a vezetőképessége ezáltal lecsökken/megszűnik. Emellett a kábelek az idő során kitöredeztek/elöregedtek, ami a vezetőképességet ugyancsak negatív irányban befolyásolja.
A hátsó Basta Ray Steady lámpa működése sem volt megfelelő, nem zár tökéletesen a hátsó lámpa így a víz belefolyt néhányszor, szintén korrozió jelentkezett. A gyári hátsó lámpában van 2 db cezuza elem (vagy 2 db lapos óraelem, ami sz@rul van beleforrasztva így egy idő után letörik és az állófény funció megszűnik) amit néha érdemes cserélni, ha nem világít jól(ugyanolyan erősen mint újkorában) a hátsó lámpa, bár a mai napig nem sikerült rájönnöm a működésére, hogy mért kell bele elem. Így kapot egy Busch and Müller Selectra lámpát,nagyon jó lett.
Röviden ha vki világításgondot tapasztal ellenőrizze a kábelezést, iktassa ki a hátsó sárhányót mint vezetőt, hátsó lámpába tegyen másik elemet. A agydinamó kb 30-50ezer km.-re van tervezve az a legutolsó ami tönkremegy.
Akinek kérdése van ilyen-olyan hiba stb. írjon rám,szívesen segítek ha tudok.
Az immár tartósteszt folyatódik....
Elsősorban városba, rövidebb-hosszabb túrára is alkalmas lehet, mtb-ról trekkingre váltásra, szal bárkinek aki egy 'olcsó' aluvázas márkás túrabiciklit akar.
Az alkatrészek nem csúcskategóriásak(deore stb.), ,így lehet mindenben hibát találni, viszont egy átlagos hétköznapi használatra teljesen elegendő. Én elégedett vok ezzel a kerékpárral.