Szép ez a Gepida, de ez hátrány is lehet, pl. boltbajárásra jobb inkább egy tanyabájkot használni. Ezen kívül kényelmes, nagyon stabil, jó az úttartása, nehéz vele perecelni, viszont gyors az Alboin 200. Megbízható, nem hagyott cserben egyszer sem hosszabb úton. A váltókkal meg vagyok elégedve, eddig nem kellett túl gyakran állítgatni, a hátsó váltó csendes és gyors. Nagy áttételtartománnyal rendelkezik, bár ezt nem használom ki teljesen. Az agydinamó és az alsócsőben áthúzott kábel megoldása jó dolog. A hátsó fémbetétes sárvédő a ledugózott kábelekkel praktikus, hely- és kábeltakarékos megoldás. A felniken hasznos a kopásjelző csík. Az agydinamós első lámpának brutál fényreje van, nem csak látszani, hanem látni is lehet vele. A nyereg kényelmes.
A gyári Innova gumikkal gyakran kaptam defektet, ezeket rég le is cseréltem. A gyári fékpofák gyengén fognak, és ha esős időben vizes lesz az első kerék, akkor úgy visít rajta a fékpofa, mint egy légkürt. Gyári kitámasztó gagyi, nem lehet a hosszát állítani, felpakolva eldől vele a bicikli. A hátsó sárvédőt úgy csavarozák fel, hogy megcsavarodott és nem fedi teljesen a kereket. A gyári nyeregszárat kellet lecserélni, az gyenge volt, gyakran meg kellett húzni, hogy ne lötyögjön a nyereg rajta. A teleszkóp kb. dísz.
Update, 2015.07.22.:
A kerékpárt gyárilag menetes hátsó aggyal szerelik fel, hétsoros fogaskoszórúval, ami azt jelenti hogy a kerékagy jobb oldali csapágya kb. a tengely jobb oldali harmadát terheli, ezért a tengely folyamatosan görbül, emiatt időnként(kb. 5000km v. 1 év) tengelycsere kell, különben eltörhet.
A hátsó sárvédőbe dugózott kis rövid kábelek leblankolt végei idővel elfáradnak és eltörnek. Megvágni, blankolni -ha pedig már túl rövid a kábel- cserélni kell.
Ez a Gepida Alboin 200 az első komolyabb biciklim, elégedett vagyok vele, szinte mindenhol lehet használni. Aszfalton jól jön a gyorsasága, a kavicsosba és a földútra is le lehet vele merészkedni, bár ott már nem olyan haladós, mint egy MTB. A sarat nagyon nem szereti. Érdről Pestre mentem vele sokat(kb. 500km másfél hónap alatt), ezalatt sem volt vele probléma. A felnikre(Beretta MT-240) nem árt vigyázni. Nekem a Budafoki út Karinthytól befele eső részén sikerült szerezni bele tojást, amikor elstartoltam egy lámpától. (A bringa hátsó fele lehet, hogy a hátsó tengely görbülése miatt pogózott inkább.)
Update, 2015.07.22.:
Nem működik az agydinamós világítás. Az első lámpával lehet valami, az agydinamó és a hátsó lámpa külön-külön tesztelve működött utána is.
Tavaly nyáron volt vele egy tengelytörés, kb. 5000km használat után.
Túrázni. Városba, (jó)aszfaltra főként, a földutakra és kavicsos utakra módjával.