- Szuperesztétikus, finoman kidolgozott váz a felső vázcső külön kiemelendő, mert szerintem ez a kerékpáros ipari formatervezés egyik gyöngyszeme a jelenlegi piacon. A neten található képek ezt nem adják vissza.
- Nemcsak szép, hanem szuper merev is a váz, s ez adja a bringa magas élményfaktorának az alapját.
- A full deore, illetve xt hajtásrendszer prémiumosan végzi a dolgát, finoman, hatékonyan működik, a komponensek összhangja tökéletes.
- Az Avid Elixir 1-es hidraulikus fékrendszer méltó ehhez a prémium bringához, főleg az adagolhatóságát emelném ki.
- Kiemelném még a Gepida saját fejlesztésű tenyértámaszos markolatát, ami szerintem a piac egyik legjobb darabja, illetve a Selle Royal Respiro nyerget, ami tényleg szuperkomfortos, akár hosszú távon is.
- Kellemes meglepetés, hogy a gyári specifikáció szerint 13,6 kg-os bringát 12,5 kg-nak mértem.
UPDATE: Sajnos az állandóan leragadó rosszul működő Rst Vita teleszkóp végleg megadta magát. Mint kiderült a felső szimering rögzítéséhez használt ragasztó befolyt a villaszár és a külső rész közé. Tehát gyári hibás!!!!!!!
Sajnos azért néhány negatívumot is meg kell említeni:
- A kormány csapágyház melletti bowden vezetők sajnos csiszolgatják a fényezést, s ez már néhány kilométer után meglátszik. Érthetetlen, hogy ebben a kategóriában néhány filléres védőelemen minek kell spórolni.
- Az első váltó bowdene gyárilag túl hosszú, s így eléri a pedált. Gondolom ez nem csak az enyémen ilyen, hanem lehetséges típushiba. Persze ennek javítása mindössze 2 perc...:)
- Prémium nyereghez méltatlan, hogy a Respiro felirat 100 km után lekopik, mert hajszálvékony anyagból készítették a betűket és gyengén ragasztották fel. Persze ez nem a Gepida, hanem a beszállító hibája.
- A pedálok nem méltóak a bringához, mert keskenyek és műanyag alapúak. Egyértelműen ez a hajtásrendszer leggyengébb pontja.
- A legnagyobb gondot szerintem az RST teleszkóp jelenti. A leglágyabb állásba téve is túl kemény szerintem. Ennél nagyobb gond, hogy minden fokozatban hajlamos a leragadásra. Ez szerintem méltatlan a bringa presztízséhez.
Valójában a negatívumok eltörpülnek a sok pozitívum mellett, tehát Én mindenképpen ár/érték arányosnak találtam a bringát. Nagyon lényeges a vázra adott örök, s az Avid fékekre járó 2 év garancia.
Verdikt: A leges-legnagyobb hibája a Gepida Alboin 700 Crs-nek, hogy egyszer erről is le kell szállni, mert nemcsak a Gepidáról szól az élet.....sajnos......:):):)
Igazából mindenkinek, elsősorban épített útra, de tapasztalatom szerint a keményebb terepen sem igényel sok kompromisszumot, egyedül az 1,35 colos gumik miatt kell "észnél" lenni.