Egy hónappal ezelőtt vettem a gépet. Ezidáig több mint 600 km-t nyúztam, semmilyen probléma nem merült fel. Az előző bringám egy 300 crs volt, azzal is meg voltam elégedve. Ezek a bringák masszívak, jól össze vannak rakva. A közel mázsás súlyom sem okoz nekik gondot. Az Avid Elixir 1-es hidraulikus tárcsfék tökéletesen teszi a dolgát, kiválóan adagolható és nagyon harap. A deore xt hátsó váltó lefelé és felfelé is finoman vált. Talán csak lefelé hallható egy kis kattanás, de ez egyáltalán nem zavaró. Felfelé szinte átmenet nélkül kapcsol, terhelés alatt sincs vele gond.. A teleszkóp feszessége állítható. Kicsit furcsának találtam, hogy csak imbusszal lehet belőni, de egyszer beállítottam és azóta úgy van. A teló lockolható, ami egy nagyon hasznos tulajdonság, főleg meredek emelkedőn. Én sokszor használom. A hajtás szuper. Semmi kattogás, nyöszörgés. Egyszóval tökéletes. Javarészt aszfalton használom a Gepida Alboin 700 crs-t. Felénk elég rosszak az utak, de a gép jól tolerálja a rázkódást. Lockolt telónál azért néha kicsit felüt. Szerintem megbízható a bringa, az előző Gepidám is az volt, nem véletlenül választottam újra ezt a márkát. A vázgeometria szerintem a piacon a legszebb. Nagyon eltalálták Gepidáék ezt a formát. A Selle Royal Respiro nyereg nem véletlenül kerül ennyibe. Eddig ez volt a legkényelmesebb, amit használtam. A Schwalbe Racing Ralph külső inkább terepezésre való, aszfalton nagyon fog. Én lecseréltem inkább egy Cx Comp-ra. Ez sokkal jobban gurul.
Nem igazán találtam eddig ilyet. Talán csak annyi, hogy a hátsó fék bizonyos terhelésnél kicsit nyikorog.
Összességében jó ez a bringa. Ár-érték aránya is megfelelő, főleg most, hogy kifutó áron hozzá lehet jutni. Csak jót tudok mondani róla.
Update: az előző vélemény megírása óta újabb 150 km-t hagytam a hátam mögött az új géppel. Ma feltekertem a Mátra egyik legmagasabb csúcsára, Galyatetőre. Azt kell mondjam, hogy nem bántam meg, hogy beruháztam erre a gépre. Meglepően könnyedén ment a hajtás. Az áttételezés annyira el van találva, hogy minden fokozatban könnyű a tekerés. Lejtmenetben eléggé stabil, nagy élmény nyújt a bringázás a 700 crs-sel. Volt ahol 50-60 km/ h-val gurultam és egyáltalán nem éreztem instabilitást. Mintha kötélen húztak volna. Csak azt sajnálom, hogy hosszas keresgélés után sem sikerült beszereznem a 900 crs-t, mert a gyártó állítólag nem szerel össze többet az idei szériából. Pedig az még ettől is jobb gép lehet. Na mindegy, majd legközelebb. Egy dolog zavart csak: a hátsó fék folyamatos nyikorgása. Az egy hónapos szervíz alkalmával rákérdezek majd, hogy mit lehet kezdeni ezzel. A fékerővel nincs gond, de zavar, hogy folyamatosan hangokat ad ki. Olvastam a 900 crs-ről a véleményt. és ott is megemlítik, hogy zajos a hátsó fék. Egyenlőre ennyi. Megelégedésem töretlen.
Aszfaltra. Terepre is, de csak módjával. Túrázni is tökéletes, de nem egyszerű csomagtartót szerelni rá.