Trek 7.2 FX WSD női trekking

Ezt a terméket még nem véleményezték! véleményezd »
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2015.10.)
  • Listaár: 175.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



Még nem véleményezték a Trek 7.2 FX WSD női terméket!
Légy TE az első!
A Trek 7.2 FX WSD női termékhez hasonló Trek 7.2 FX véleményei:
1-1 (1 vélemény)
Rendezés

sandorp9 avatar
126 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Szép, maszív váz, igényes kialakítás, örök vázgarancia,
-jók az alkatrészek (stucni, kormány, markolat, nyeregcső, nyereg, komplett kerék, gumi; hisz Bontrager!),
-egybe van nagyon, jól gyorsul, szépen fordul,
-szépen fel lehet szerelni (van furat: patkólakat, csomagtartó -első villára is-,sárvédők)
-olcsó,
-kényelmes hosszabb utakon is,
-megbízható, egyben van rendesen, még nem hagyott cserben sehol

Hátrány

-A pedál az azonnal cserés, gyenge műanyag Wellgo pedál,
-talán jobb váltó- és fékrendszert lehetett volna rárakni...

-szerk.: a 2013-as modelleken a hajtókar SR Suntour XCC-T208 négyszögtengelyes monoblokkal
-első váltó (Shimano Altus) gyenge, illetve idő múltával biztos cserés lesz (akárkinél)

-az első villa hi-ten acél, ezért nehéz is és ráz is ezeken a pompás utakon (sokat ronthat a bringa komfort érzetén vékony gumival használva). 
 

Tapasztalat

Mondhatni szerelem volt első látásra a Trek FX 7.2 (de azért körülnéztem jól, kipróbáltam pár bringát vásárlás előtt, de ennél maradtam), nem is tudott másik bringa egy kicsit sem elgondolkodtatni. Engem nem hoz lázba sem a teleszkóp, sem a tárcsafék (sőt), illetve a bringázásom 85%-ban aszfalton történik, ezért is esett a választásom erre a paripára. Nagyon szép, igényes a váz kialakítása, festése, szerintem jó a váz geometriája (szépen fut, fordul), bár még ebben nincs nagy tapasztalatom. Tetszik, hogy sok rétű (városi/túrás/ akár gyors vágtázós, persze nem egy virsli gumis). Jók a Bontrager alkatrészek rajta, kényelmes , nem túl széles a kormány (600mm), kényelmes jól tapadó markolat, szép a kialakításuk, matt fekete mindenhol, nem olyan kényes, mint a fényes. Kényelmes a nyereg is (egyre kényelmesebb), az egész bringán jók az ezüst és piros beütések. Jó alap bringa, amiket lehetett volna kicsit jobb fék/váltó rendszerrel szerelni, bár nekem még megfelelnek, de ha cserések lesznek, szerintem jobbakkal fogom pótolni azokat. A váltók végül is szépen teszik a dolgukat, szépen csendben, se recsegés, se ugrálás, könnyedén váltanak (az első kivételével, de az is csak terhelés közben!) és a fékek is rendesen, hang nélkül fognak, de majd az idő ezt megmutatja, hogy mennyire jók a Trek által rádobott cuccok.  Így több, mint 1év használat után azt mondhatom, hogy jók a Tektro fékek, jól fognak, alig kopnak (és még könnyűek is!).   A merev váz/villa miatt is inkább aszfaltra termett paripa (rázós volt a gát tetején tekerni). Nekem szerintem széles pont jó a gumi mérete (a 700x35) és minőségre is tökéletes (Bontrager H2), Hard-Case Lite szúrásvédő szalaggal. Az SR Suntour hajtókar helyett (lehet) jobb lett volna egy Shimano hajtókar, illetve a monoblokkból is jobbat érdemelt volna ez a paripa, de a több, mint 4000km alatt még nem hagyott cserben.  Ami még cserés (de az azonnal) az a pedál, egy műanyag-fémkeretes Wellgo pedállal adták ki, de azt azonnal lecseréltem (Shimano PD-M520), gondolom a Treknél úgy gondolkoznak, hogy azt úgyis mindenki lecseréli, ezért valami silányabbat dobtak rá... Összességében nagyon jó/kényelmes bringa, 100Km feletti távon is az marad, jól gurul, szépen fut. A nyerget kellett inkább szokni (Selle MonteGrappa Argo után kicsit keménynek tűnt), kellett vagy 500km, amire azt mondhattam, hogy kényelmes. A nem rég tett 105Km út alatt sem ment szét az alsó fertájam. A nyeregcső karbonra cserélése után meglepően jó a nyereg hosszú távon is, gondolom a nyeregcső jobban nyeli a rázkódásokat.
A Treknél azt írták, hogy városi használatra, kisebb-nagyobb túrákra, vagy edzésre egyaránt használható bringa a Trek FX (7.2 is), és tényleg :)  Ez abban is megmutatkozik, hogy a felszereltségtől függően változik a bringa képe/megjelenése; a boltban egy FX 7.1-et felszereltek fix sárvédővel és csomagtartóval, és ettől városi/túra bringának tűnik, ezek nélkül meg inkább trekking, vagy ha az elejét (első villát) nézzük, akkor meg fitness bringa mivoltát látjuk. Sokrétű bringa tényleg! Ha figyelembe vesszük az FX kategóriában felsorolt bringákat;
-FX 7.1: Alpha aluminium váz, hi-ten villa, Tourney/Acera váltás
-FX 7.2: Alpha aluminium váz hi-ten villa, Altus/Alivio váltás
-FX 7.3: aluminium váz/villa, Acera/Alivio
-FX 7.4: aluminium váz/villa, Acera/Deore
-FX 7.5: aluminium váz carbon villa, Sora/Deore
-FX 7.6: aluminium váz carbon villa, Tiagra/Deore
-FX 7.7: Carbon váz/villa, Tiagra váltók
...(és ezeken kívül változik az agyak/ felnik/ gumik/ nyereg minősége/mérete) egyre inkább fitness gépet kapunk.

Szerk.: cseréltem a gumit vékonyabbra (lehetne még vékonyabbra is), illetve fogom még cserélni a monoblokkot ( minimum octalink) és a hajtókart, valamint az első váltót (legalább Alivio-ra), és az első villát szeretném alumíniumra. Szerintem ezeket nem árt cserélni rajta, de ez függ a felhasználótól is...

Szerk.II: Visszakerült a 35ös gumi előre is, így jobb a komfortérzet a bringán, jobban elnyeli a rezgéseket (persze majd az alu villa...) és jobb a földutakon tekerni vele. Így jobban kijön a bringa "öszvérsége"; jól lehet vele haladni aszfalton, de nem egy o.úti, illetve el lehet vele boldogulni terepen is, de nem egy MTB... mindenhova jó, de semmire se versenyszerűen :D Viszont túrázni 5*!!! Kényelmes hosszú úton is, jól elboldogul  málhával is szinte minden terepen. Az 5-5 még marad, mert amire aló, azt tökéletesen csinálja, és elég a felszereltsége is. Megbízható kerékpár!

Szerk.III: Lecseréltem az (hi-ten) acél villát egy alu-ra (7005ös) és azon kívül hogy könnyebb, mást nem érzek (volt vele rövidebb hosszabb egy napos tekerések), ilyen szempontból felesleges volt a csere, vagy lehet egy cro-mo villát kellene kipróbálnom...
Lecseréltem a váltást és a hajtást is, de ezt majd azoknál írom le inkább... viszont a fékek még mindig maradtak (Tektro M730), csak a fékpofát kellet kicserélnem, de így több, mint 2év után szerintem nem rossz teljesítmény (5ösre teljesített eddig a fék!). A váltás cserével változott a fékkar, de a teljesítmény maradt (illetve az új fékpofák miatt jobb lett). A többi csere az egyéni dolog volt (rövidebb stucni, hosszabb nyeregcső, (mindig) másik nyereg, hajtás, stb.), vagy írtam a csere okát a lecserélt alkatrész véleményezésénél. A gumik még mindig a gyáriak, közel a 8000km-hez szerintem remek eredmény; volt benne több egy napos túra, városi tekerés, földutas tekergés, stb.. A gyári markolat is most kopott meg, eddig remekül teljesített(!). 
Még marad az 5/5 értékelés...!

Szerk.IV: A fékeket is kicseréltem, de csak azért, hogy minden XT legyen (igazából baromság, csak pénz kidobás, igaz hogy van különbség az XT és a Tektro fékek között, de elég volt a Tektro is itt az Alföldön...) Ki kellett cserélni az első agyat is (persze azt is XT-re), ennyi volt benne (kb. 10ezer km), de a hátsó még teljesen rendben van. És ezt az egész kerékre/kerekekre lehet mondani, igaz hogy nehezek, de erős strapabíró kerekek, bírják a vacak utakat, a nem kis súlyomat, évente elég centríroztatni... nem is a súly a lényeg egy trekking keréknél/kerékpárnál(!).
Még mindig marad az 5/5 értékelés, ugyanis a rengeteg alkatrész csere teljesen szubjektív dolog volt, igazából a fékpofák és az első agy cseréje történt elkopás miatt...



Egy kis helyesbítés; a specifikációban leírtakkal ellentétben Shimano HG 31-es a fogaskoszorú, illetve SSR nyereg van rajta, és nem H1-es... amúgy a többi igaz...

Erre ajánlom

Városi tekerés, túrás tekergés, gyors vágtázás aszfalton és enyhe terepen

Ennyiért vettem
144900Ft
Csatolt képek
Trek 7.2 FX  2013 trekking
vásárláskor
Trek 7.2 FX  2013 trekking
lassan 1éve nyúzom
Trek 7.2 FX  2013 trekking
jelenleg, 2,5éve kapja...
66 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

FX Alpha Silver alumínium , DuoTrap S kompatibilis, csomagtartó és sárvédő rögzítő pontok


anyag:

FX Alpha Silver alumínium


méretek:
  • 15"
  • 17,5"
  • 20"
  • 22,5"

 
színválaszték:

Fehér


villa (merevvilla):

nagy teherbírású acél lowrider rögzítési pontokkal, CLIX kerékrögzítő papucs


Meghajtás

hajtókar:

Shimano M131, 48/38/28 láncvédővel


lánc:

KMC Z7


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

11-32, 8 sebességes


középrész:

Sealed cartridge


hátsó váltó:
Shimano Acera,

M360


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Wellgo műanyag alu kerettel


Kerék

felni:

Bontrager AT-750 dupla falú alu


első agy:

Formula FM21 alu


hátsó agy:

Formula FM32 alu


külső gumi:
Bontrager H2,

Hard-Case Lite szúrás elleni védelemmel, 700x35c


Irányítás

kormány:

Bontrager Low Riser alu, 25.4mm, 15mm emelkedésű


markolat:

Bontrager Satellite, ergonómikus


kormányszár:

Bontrager Comp, 25.4mm, 10 fokos


kormánycsapágy:

VP Slimstak, semi-cartridge bearings, sealed


nyereg:

Bontrager SSR WSD


nyeregcső:

2 csavaros fejjel, 27.2mm, 12mm hátrahajlás


Fék

 
féktest:

Tektro alu V-fék


 
fékváltó kar:
Shimano Altus,

EF51, 8 sebességes


Trek logó

Trek márka bemutatás

A Trek kerékpárokat gyártó cég 1976-ban kezdte meg működését és először acélvázas túra kerékpár vázakat gyártottak. A cég fejlesztéseinek fő iránya nem az olcsó tömegtermelés, hanem a minőségi kerékpárok gyártása volt, és erről az irányvonalról azóta sem tért le.

Az acél vázak után áttért az alumínium csöves gyártástechnológiára, amit 1985-től folyamatosan fejlesztenek.

Az első karbon csöves kerékpárt 1987-ben kezdte el árusítani, két évvel később már fém nélküli teljes karbon vázakat is gyártott! A karbon technológia fő fejlesztője azóta is.

1999-től 2005-ig Lance Armstrong zsinórban 7 Tour de France győzelmet szerzett, mindet Trek kerékpáron.

A cég 2002-től Bontrager márkanéven egyre több alkatrészt és kiegészítőt is forgalmaz, 2004-től a Gary Fisher országúti és monti kerékpárok, 2006-tól a MirraCo BMX kerékpárok gyártója és forgalmazója is.

Jelenleg Észak-Amerikában 50% fölötti piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó és már az egész világon ismerik a Trek kerékpárokat.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Trek 7.2 FX WSD női termékkel kapcsolatban: