Btwin Triban 500 FB városi/cruiser/fitnesz

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.08.)
  • Listaár: 99.990 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Lami avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó minőségű alkatrészek

Kiváló ár/érték arány

100 ezer alatti ár

"Életfogytig" garancia a vázra, villára, kormányszárra és kormányfejre.

Kényelmes testtartást ad az egyenes kormány.

Jó szervízháttér (ez engem nem érint, mert magam szerelem a bringát, de mások számára fontos szempont lehet)

 

Hátrány

A fék minden alkotórésze kiváló önmagában, ámde a fékkarok bármennyire is jók, nem erre a bringára valók, mert nem kompatibilisek az országúti fékkel. Ez nem a fékkar hibája, hanem azé az emberé aki országúti fékhez monti fékkart rakott a bringára. Emiatt a fékhatás botrányosan gyenge, már-már biztonságot veszélyeztető módon. Például fékkarszaggató erejű fékezéssel a vékony hátsó kereket sem lehet csúszás közeli állapotra fékezni. Azonnal lecseréltem a két fékkart Tiagrára, és a fékhatás rögtön megfelelő lett.

A bringa díszítését fantáziadúsabb tervezőre bízhatták volna.

Tapasztalat

2015:

Összteleszkópos Merida montiról váltottam Triban 500 FB-re (az FB nem a facebook-ra utal, hanem fitness bike-ra) mert már csak aszfalton tekerek. Az előnyök között felsorolt okok miatt esett erre a típusra a választásom. Országúti bringák terén nincs tapasztalatom, a montival összehasonlítani pedig böszmeség lenne, Ez a fitnesz bringa két stílus összegyúrásából jött össze:

egyik fele országúti alkatrészekből van (fék, váz, villa, kerekek, pedál),

másik fele monti alkotóelemekből áll (kormány, hajtás, váltás, ülés)

Alsóbb kategóriás, de azért kiváló alkatrészekből rakták össze. Jól irányítható, kényelmes és masszív bringa. A magyar utakat jól tolerálja, a kátyúkat kevésbé, de ez minden országúti bringára igaz. Bár csak 3 x 7 fokozatú a váltása, a váltás nagyon precíz, a montin használt XT szintjét hozza. Elől Microshift, hátul Sram X3 váltó, X3 triggerrel.

Két alkatrészt cseréltem rajta. Az egyik a nem erre a bringára való fékkarok. Valamint kicseréltem a pedálokat, mert asszimetrikus lévén mindig "fejen állt" a pedál, és az része volt felül amire klipszet lehetne/kellene szerelni. De klipsz alapból nincs rajta, viszont így a pedál mindig felülre forduló része sima edzőcipővel használhatatlan. Mivel én klipszes cipőt és pedált sose fogok használni ezért lecseréltem a pedálokat.

Update 2017 szeptember

Eltelt két év és kb 4500 km-t tekertem bele. Minden dícséretet megérdemel! Jól bírja ahhoz képest, hogy a Dechatlonos országúti és fittneszbringák között ez a legszerényebb verzió.

Ezek "történtek" a két év alatt:

500 km: az országúti nyereg cseréje egy kényelmesebb monti nyeregre.

3000 km: egy pici defekt az első keréken, ami a belső foltozásával megoldódott.

3700 km: hátsó agy+fogaskeréksor+lánc csere. Nem volt semmi baja az agynak. Azért cseréltem ki, mert feleségem Triban 540-es országútijával tartanom kell a tempót :) Sajnos az én bringámon a menetes hátsó agy miatt a legkisebb fogaskerék csak 14 fogas, ami eléggé behatárolta a gyors haladás tempóját. 11-28 fogas hátsó sort akartam helyette, de olyat csak kazettás agyra lehet rakni. Egy ipari csapágyas, kazettás Novatec agyat raktam bele, ugyanazokkal a küllőkkel és felnivel ami addig is volt. Így már olyan áttételei vannak mint egy rendes országúti bringának. Maradt a 7 fokozat hátul, mert annyi nekem elég. Feleslegesnek éreztem, hogy plusz 2-3 fokozat miatt kicseréljem még a váltókart és a váltót is.

kb. 3800 km: nagyobb terhelésnél a középcsapágy elkezdett nyekeregni. Nem vészes, a téli karbantartásig kibírja. Akkor lesz csere BB-UN55-re. 

4300 km-nél az első keréken egy küllő elpattant a küllőanyánál. A kerék futásán nem érződik, ezért nem kapkodom el a cserét, majd a téli karbantartáskor.

Erre ajánlom

Országúti tekeréshez olyanoknak akik az országúti bringák könnyű és gyors futását szeretnék élvezni a montin megszokott kényelmes testhelyzettel.

Ennyiért vettem
80 ezer (4 hónapos használtan)
Csatolt képek
Btwin Triban 500 FB  2015 városi/cruiser/fitnesz
Triban 500 FB
Btwin Triban 500 FB  2015 városi/cruiser/fitnesz
Itt még a monti fékkarral
Btwin Triban 500 FB  2015 városi/cruiser/fitnesz
Az új pedál.
42 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sarbogar avatar
3 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Olcsó

Alacsony ára ellenére jó minőségű

Egyszerű szerkezet, javítása is egyszerű

Könnyű

Kényelmes

Gyors

Hátrány

Kezdő szintre való, így rendszeres edzéssel hamar ki lehet nőni

Tapasztalat

A mienk még Fit 300 néven fut. Az egyetlen eltérés a Triban 500 fb-hoz képest a szürke-kék szín.

A feleségemnek vásároltam hétvégi kerékpározásra. Először egy régi országútit akartam egyeneskormányosítani, tekintve, hogy csak alkalomszerű használat volt tervezve. Aztán ráakadtam erre. Nem bántam meg. Nagyjából ennyibe lett volna egy régi országúti kerékpár átalakítása is, így meg időt, energiát, és talán pénzt is tudtam spórolni.

A bringa kényelmes, kézre esnek a kezelőszervek. Az előző tulajdonos a fékkarokat és a pedált lecserélte, minden más gyári rajta.  A fék (felnifékes) jól fog, a bringa könnyű, így jól gyorsul. Gyorszárasak a kerekek, ha kell ki-be szerelem egy perc alatt (gyakran szállítjuk autóban). A bepakolás sem izzaszt meg a kis súly miatt.

Hátul 7 sebességes, alap Sram váltó vált, jó, szeretjük. Elől Microshift van Sram váltókarral, az egy kicsit lassabb, de teszi a dolgát.

25-ös gumi van rajta, teljesen jó. A hátsó kereket egyszer centíroztattam, azóta nincs vele probléma.

Egyetlen hátrányát tudom említeni. Az áttételezés egy edzettebb, gyakorlottabb kerékpárosnak kevés. Én sík terepen 35-40 km/h körül tudok vele tekerni, és menne még, de már nincs több kraft a gépben. Ha fejlesztenék rajta, az egyetlen dolog ez lenne.

Új ára 100000 forint, ami teljesen jó, nagyon megéri még úgy is, a vonatkozó garanciák miatt. Használtan még jobb vétel, városba jönni-menni, rövid kirándulásokra nem kell jobb. 

Erre ajánlom

Városi kerékpározás, alkalomszerű kirándulás

Ennyiért vettem
60000
Mért tömeg
10000 g
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Alumínium 6061 T6 sloping (ejtett felsőcsöves) váz integrált kormánycsapággyal. Rövid tengelytáv. Súly: 1900 kg az 57-es méretben. 8 méretben készült erőteljes váz 1,60 - 2,0 m testmagassághoz.


anyag:

6061 T6 Alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete-fehér-piros


villa (teló):

HI TEN egyenes acél villa a nagyobb kényelemhez és a precíz működéshez. Erőteljes és merev 1”1/8 aheadset villanyak.


Meghajtás

hajtókar:

Btwin 48/38/28, 170 mm


fogaskoszorú:

Shimano TZ21 kazetta, 7 sebesség 14 X 28 (14/16/18/23/25/28),


hátsó váltó:

Sram 3.0


 
fokozatok száma:

3x7


pedál:

VP 383


Kerék

felni:

Btwin


külső gumi:

Hutchinson Equinox 700x23c


Irányítás

váltókar:

Sram 3.0


kormányszár:

Btwin Sport Oversize


nyereg:

Royal Sport


nyeregcső:

Btwin Sport


Fék

 
féktest:

Btwin Sport


fékkar:

Tektro


tömeg:

14,95 kg M-es méretben pedál nélkül


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban 500 FB termékkel kapcsolatban: