Jó minőségű alkatrészek
Kiváló ár/érték arány
100 ezer alatti ár
"Életfogytig" garancia a vázra, villára, kormányszárra és kormányfejre.
Kényelmes testtartást ad az egyenes kormány.
Jó szervízháttér (ez engem nem érint, mert magam szerelem a bringát, de mások számára fontos szempont lehet)
A fék minden alkotórésze kiváló önmagában, ámde a fékkarok bármennyire is jók, nem erre a bringára valók, mert nem kompatibilisek az országúti fékkel. Ez nem a fékkar hibája, hanem azé az emberé aki országúti fékhez monti fékkart rakott a bringára. Emiatt a fékhatás botrányosan gyenge, már-már biztonságot veszélyeztető módon. Például fékkarszaggató erejű fékezéssel a vékony hátsó kereket sem lehet csúszás közeli állapotra fékezni. Azonnal lecseréltem a két fékkart Tiagrára, és a fékhatás rögtön megfelelő lett.
A bringa díszítését fantáziadúsabb tervezőre bízhatták volna.
2015:
Összteleszkópos Merida montiról váltottam Triban 500 FB-re (az FB nem a facebook-ra utal, hanem fitness bike-ra) mert már csak aszfalton tekerek. Az előnyök között felsorolt okok miatt esett erre a típusra a választásom. Országúti bringák terén nincs tapasztalatom, a montival összehasonlítani pedig böszmeség lenne, Ez a fitnesz bringa két stílus összegyúrásából jött össze:
egyik fele országúti alkatrészekből van (fék, váz, villa, kerekek, pedál),
másik fele monti alkotóelemekből áll (kormány, hajtás, váltás, ülés)
Alsóbb kategóriás, de azért kiváló alkatrészekből rakták össze. Jól irányítható, kényelmes és masszív bringa. A magyar utakat jól tolerálja, a kátyúkat kevésbé, de ez minden országúti bringára igaz. Bár csak 3 x 7 fokozatú a váltása, a váltás nagyon precíz, a montin használt XT szintjét hozza. Elől Microshift, hátul Sram X3 váltó, X3 triggerrel.
Két alkatrészt cseréltem rajta. Az egyik a nem erre a bringára való fékkarok. Valamint kicseréltem a pedálokat, mert asszimetrikus lévén mindig "fejen állt" a pedál, és az része volt felül amire klipszet lehetne/kellene szerelni. De klipsz alapból nincs rajta, viszont így a pedál mindig felülre forduló része sima edzőcipővel használhatatlan. Mivel én klipszes cipőt és pedált sose fogok használni ezért lecseréltem a pedálokat.
Update 2017 szeptember
Eltelt két év és kb 4500 km-t tekertem bele. Minden dícséretet megérdemel! Jól bírja ahhoz képest, hogy a Dechatlonos országúti és fittneszbringák között ez a legszerényebb verzió.
Ezek "történtek" a két év alatt:
500 km: az országúti nyereg cseréje egy kényelmesebb monti nyeregre.
3000 km: egy pici defekt az első keréken, ami a belső foltozásával megoldódott.
3700 km: hátsó agy+fogaskeréksor+lánc csere. Nem volt semmi baja az agynak. Azért cseréltem ki, mert feleségem Triban 540-es országútijával tartanom kell a tempót :) Sajnos az én bringámon a menetes hátsó agy miatt a legkisebb fogaskerék csak 14 fogas, ami eléggé behatárolta a gyors haladás tempóját. 11-28 fogas hátsó sort akartam helyette, de olyat csak kazettás agyra lehet rakni. Egy ipari csapágyas, kazettás Novatec agyat raktam bele, ugyanazokkal a küllőkkel és felnivel ami addig is volt. Így már olyan áttételei vannak mint egy rendes országúti bringának. Maradt a 7 fokozat hátul, mert annyi nekem elég. Feleslegesnek éreztem, hogy plusz 2-3 fokozat miatt kicseréljem még a váltókart és a váltót is.
kb. 3800 km: nagyobb terhelésnél a középcsapágy elkezdett nyekeregni. Nem vészes, a téli karbantartásig kibírja. Akkor lesz csere BB-UN55-re.
4300 km-nél az első keréken egy küllő elpattant a küllőanyánál. A kerék futásán nem érződik, ezért nem kapkodom el a cserét, majd a téli karbantartáskor.
Országúti tekeréshez olyanoknak akik az országúti bringák könnyű és gyors futását szeretnék élvezni a montin megszokott kényelmes testhelyzettel.