Cube SL Cross városi/cruiser/fitnesz

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 220.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK




balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Szép, mégis visszafogott

-Felszereltség tekintetében jó kiindulópont

-Erős váz (kivéve a hátsó részét)

-Jó minőségű festés

-Jó geometria, megfelelő méret esetén kényelmes tartást biztosít

-Könnyen lehet pótalkatrészt szerezni

-Semmi egzotikum, minden univerzális cucc, pl sárvédő kompatibilis vele, nem úgy, mint pl a Boardmannal.

-A fék jó, erős, megbízhatóan működik

-Könnyen , biztonságosan irányítható, szép, egyenletes futása van

-Kimondottan kényelmes még a gyári állapotában is, beleértve a nyerget, markolatot egyaránt

-Könnyű

Hátrány

-A hátsó, felső villa gyenge, hajlik fékezéskor

-A fenti miatt a hátsó fék nyúlós érzetet ad, a fékerő gyenge, adagolhatóság semmi mivel nincs mit adagolni.

-Gyenge a féktesteket tartó tengely (nem tudom mi a magyar megnevezése). Rugalmasak, csökkentik a fékerőt. 1 el is törött.

-Tárcsaféknek nincs rögzítés kialakítva a vázon

-Első váltó valahogy nem passzol ehhez a konfigurációhoz, nem lehetett jól beállítani

-Béna nyeregcső, nem lehet megfelelő szögbe állítani. Ez a következő évi szériától javítva lett.

Legdurvább hiba:

-A hátsó fékbowden a felsőcsőben fut. Onnan hátul, oldalt egy rövid csőben megy tovább a fékpipáig. Na, ez a rövid darab, mivel oldalt van és íves, hozzáér a bal combhoz tekerés közben. Ez így van a 2011-es és 2012-es modellnél egyaránt. Megoldás: Le kell rövidíteni a csövet és a pipa szögét kicsit csökkenteni, hajlítással.

-A fékeket kicseréltem Avid Single Digit 7-re, de nem az igazi, akármilyen fékpofát teszek bele, hangos a fék. A féktüske alá be kellett tennem egy vékony alátétet bal elölre, hogy a nyikorgás megszűnjön.

Tapasztalat

Az elmúlt 3 évben ez a 5. bicóm, sajnos továbbra sem ér fel a régi kedvencemmel ami 2. volt a sorban egy Gepida Alboin 700 CRS képében, de talán kezdi megközelíteni némi tuningot követően.

Egy Boardman Team Hybrid helyett vettem, mivel nem szerettem a SRAM váltókat és a bringa fényezése nagyon gyenge minőségű volt.

Használtan vettem, ránézésre jó állapotban, igaz tök retkesen. Már mikor a hirdetést néztem kezdtem számolni a cserélendő alkatrészek árát: Alivio négyszöges hajtómű helyett integrált SLX, Alivio fékek helyett Avid SD7, Selle Italia X1 helyett Selle Royal Perormance nyereg és a gyári Cube helyett Gepida Comfort markolat.

Vásárlás után kiderült, hogy ezen felül cserés: minden cső és bowden korrózió miatt (Jagwire Ripcordra), nyeregcső mivel csak hátrafele lehetett dönteni (kínai karbonra), első váltó mivel a sima Deore nem működött jól a teljes tartományban (Deore LX-re), továbbá a féktestet tartó tengelyeket is cserélni kellett, ugyanis idővel eltört az egyik a 4-ből. 

 

A hajtómű cseréje után a hajtás teljesen más lett, sokkal merevebb, jobban reagál és nem nyomja neki a láncot az első váltónak, ha taposok. 

Az új bowdenekkel és bowdenházakkal a fékkarok könnyen járnak a hátsó váltó gyorsabban vált felfele.

A fékek cseréje javított a fékezés hatékonyságán, de még mindig nem jó hátul, mivel hajlik a váz. Ezt lehet országútira kellett volna inkább cserélni de most már csak egy merevítőt kap.

Az első váltó cseréjével megoldódott a beállítási probléma, már be lehet úgy lőni, hogy a teljes hátsó tartományt végigváltva a lánc ne érjen bele az átdobóba.

 

Végre, ugyan lassan, de kezdem megszeretni a bringát, ahogy haladok előre a csiszolgatásán. Okozott némi fejfájást és a fék okoz továbbra is, de a javulás amit eddig elértem sokat dobott a tekerési élményen.

 

Páromnak 1 évvel későbbi modell van (2012), az már sokkal jobb alkatrészszempontból. Emellett az ővé újan lett véve, szóval semmi gondja.

Erre ajánlom

Igazából a sok cserebere ellenére szerintem kimondottan jó bringa, edzeni, kirándulni, ingázni tökéletes darab. 

Ennyiért vettem
78000
Mért tömeg
10800 g
Csatolt képek
Cube SL Cross  2011 városi/cruiser/fitnesz
Cube SL Cross  2011 városi/cruiser/fitnesz
A nem túl átgondolt fékbowden kivezetés
Cube SL Cross  2011 városi/cruiser/fitnesz
Ide tettem egy alátétet.
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Aluminium Superlite Crossroad


anyag:

Triplán húzott Alumínium


méretek:
  • 50 cm
  • 53 cm
  • 56 cm
  • 59 cm
  • 62 cm

 
színválaszték:

Szürke - fehér


villa (merevvilla):

Alumínium


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Sora,
  • FC-3550
  • Octalink
  • 450×34T
  • 175 mm

első váltó:
Shimano Tiagra,
  • FD-R440
  • Top Swing
  • 34,9 mm

hátsó váltó:
Shimano Sora,
  • RD-3500
  • SS

 
fokozatok száma:

2×9


pedál:

Cross Alu


Kerék

hátsó agy:
Shimano Tiagra hátsó,

FH-4600


külső gumi:
Schwalbe Kojak

Irányítás

váltókar:

Shimano SL-R440


kormány:

Easton EA30 Flat


kormányszár:

25,4 mm


kormánycsapágy:

FSA NO. 10

  • Félintegrált

nyereg:

Selle Royal Seta


nyeregcső:

31,6 mm


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-M422


fékkar:

Alu


tömeg:

10,2 kg


 
további információk:

Nyeregcső bilincs:

  • Scape Close 34,9 mm

Geometria

váz geometria kép
Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube SL Cross termékkel kapcsolatban: