Merida Speeder T5 városi/cruiser/fitnesz

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2013.12.)
  • Listaár: 339.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

bikeomur avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon sokoldalú bringa, szerintem a legsokoldalúbb az összes kategória közül: városi, ingázó, laza kiruccanás, edzés. 

 

Hátrány

Szerintem a fejcsőhossz brutál, lehetett volna egy picivel rövidebb, ez ront az aspektusán is. Értem, hogy a pozició miatt lett így tervezve, de akkor is. Valaki azt mondta amikor meglátta a pucér vázat: ezen úgy fogsz ülni, mint a pápa. Mit mondjak? Igaza volt.

Nem váltanám le az országútimat egy Speederre. Szerintem akik már jól hajtanak országúti bringát azoknak ez a bringa nem való, mármint hosszú távon helyettesíteni az országútit lehetetlen. Nem okoz nekik sem élvezetet sem teljesitményben nem hasonlíthatóak össze. A pozició miat úgy érzem magam rajta, mint vitorla Kolumbusz Kristóf hajóján, belém akad a szél, általában szemből sajnos. Nagy sebességnél a kanyarbevétel magasfokú biztonság érzet hiányát kelti. Aerodinamika szinte 0. Ezért ez csak kiegészítő kellék kikapcsolódni vágyó országútisoknak. 

Tapasztalat

Én vagyok az apja, én raktam össze. Volt még egy 2011-es Merida Speeder T2-öm amelyel legyőztem a 2012-2013-as telet, nagyon bejött de legyilkoltam és eladtam. Kutuzovnak neveztem, az orosz parancsnok után, aki télen verte meg Napóleon Grande Armeját. De a kedves emlék maradt és eldöntöttem, hogy majd egyszer, ha kezembe kerül még egy Speeder váz akkor embert faragok belőle. És így is történt, vettem egy 2012-es, T5-ös vázt, szinte karcmentes állapotban, gyönyörű. Országútim van, tehát nem feltétlenül a gyorsaság volt az elsődleges cél, tehát 50-34-es kompakt hajtómű kizárva. Triplát akartam, trekking vagy valami közeli. FSA Comet Megaexo lett belőle, 46-36-28 (utána láttam, hogy a 48-34 dupla lett a tendencia a 2014-es Speedereknél), hegyen fel menyország, hátul Sram PG950 12-26 -os fogaskoszorú, 9 soros, LX váltókar, SLX első és Tiagra hátsó váltó, KMC X9 lánc, Tiagra agyak, Avid Single Digit 5 fékek és fékkarok, Syncros pipa és kormány, BBB nyeregcső, Remerx Rapid felni, CST Super HP 622-28-as külső (igy alakult, jobbat szerettem volna de ebben a méretben nincs sok lehetőség). A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok. Meggyőződésem, hogy az én konfigurációm jobb, mint  a gyári.

Erre ajánlom

Városba, városon kívül egyaránt. Városi forgalomban kitűnő harci gép. Kikapcsolódásra barátokkal, anyuval szépen kettesben pörgetni a kis lánctányéron, trekking, lazább edzésre vagy akár ingázni, mindenre jó. Nekem ez a gyereksétáltató bringám is :). Ez a bringa egy NAGY KOMPROMISSZUM. Csak második bringának ajánlom.

20 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bircsike avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nem kell görnyedni rajta, mint egy országútin, mégis lehet szinte olyan sebességgel menni vele ha jó kondiban vagy, így városban is kényelmesen lehet vele cikázni, de országúton neki lehet feszülni rendesen!
  • Ballonosabb gumikat is lehet rá tenni, így a nagyobb súlyú emberek is mehetnek vele.
  • A carbon villának köszönhetően jobban iránytható a Speeder T5 és így 10 kg alatt van az egész bicikli, ami ezért az árért nem rossz!
  • A váltó és a fékkar is tökéletesen kézre esik, így nagy sebességnél szinte meg sem kell mozdítani a kezünket, az ujjunk hegyével mindent elérünk.
Hátrány
  • Eddig még nem tapasztaltam semmiféle hátrányt, esetleg annyi, hogy a maxxis detonator gumit már vásárláskor rögtön egy erős conti contact 2-re cseréltem, ugyanis a detonator eléggé hajlamos egy kis kavicstól is rögtön defektet kapni.
Tapasztalat

A Speeder T5 az első ilyen tipusú bringám. Természetesn sebességben fényévekkel megelőz mindent amit eddig próbáltam. Ha egyszer el kezded tekerni alig akarod abba hagyni. Kegyetlen gyors tud lenni megfelelő időjárási körülmények közt.

Erre ajánlom

Városi biciklizéshez is tökéletes, de soha nem szabad magára hagyni sehol, mert eléggé feltűnő szépség! Országúton megállja a helyét az outikkal szemben is akár! Terepre, csak maximum egy jó minőségű tükör sima döngölt földutat tudnék elképzelni, azt is csak száraz időben!

Ennyiért vettem
295.000
Mért tömeg
9800 g
Csatolt képek
Merida Speeder T5  2013 városi/cruiser/fitnesz
Merida Speeder T5  2013 városi/cruiser/fitnesz
Merida Speeder T5  2013 városi/cruiser/fitnesz
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zsupi avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

+látni és +szeretni 1 pillanat műve volt. gyönyörű. gyors mint a gepárd. nem lehet vele abbahagyni a tekerést!!! vigyázz, mert úgy működik mint a drog. rá lehet szokni. nagyon egybe van ez a Merida fitnesz kerékpár!

Hátrány

ha nem tökéletes az úthálózat ahol élsz, akkor gumicsere! én egy schwalbe-ra (maraton) váltottam. ez csillapít is egy kicsit, mert a döccöket nem bírja az ember. ez a gép egy vadállat, de csak a tükrös aszfalton.

a másik rossz pont, az alu első villa. e miatt is kell a gumicsere, sőt én még a nyeregcsövet is cseréltem egy karbonra. (az előző évi Speeder T5 modellen az volt!)

több negatívot nem találsz!

 

Tapasztalat

van egy transzmission 3000D, a terepre, floating disc-kel, de ez úgy érzem méltó párja az orszáutakon.

a legnagyobb bajom minden hétvégén az, hogy melyikkel induljak útnak!

 

Erre ajánlom

jó minőségű azszfalt utakra a legjobb választás.

gyors, könnyű, robbanékony, és gyönyörű!!!

Ennyiért vettem
250000
Mért tömeg
9000 g
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

öreg bringás avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A gép nagyon könnyű és gyors. Főleg túrázásra használom, a rossz magyar bringautakon is nagyon jól teljesít a Merida Speeder T5, szuper az Ultrega ss váltó, és nekem bejött a kompakt meghajtó is. Az eredeti detonator gumik helyett fenti okok miatt ajánlom pl. a Continental touring plusz gumit ami kevlar védelemmel van ellátva, igy a defekt csaknem kizárt, bár kissé nehéz.

Hátrány

amennyiben az épített célra használja az ember, akkor nincs hátrány. Sajna 50-es vázzal vettem a gépet (alkalmi Vétel :-)) 175 cm magas vagyok és biza a váz kicsinek bizonyult. Most költöttem rá egy 90-est, új vázszett! Persze ez a hülye vásárló hibája, az embernek bármit eladnak.

Tapasztalat

Korábban MTB-t használtam (Hooger-Booger), ez a mostani Merida T5 szinte magától megy,

összehasonlithatatlan az előzővel. Ergonomiailag nagyon jó, a többi felszereltsége is kíváló, bár én a nyerget kicseréltem egy kevésbé prosztata gyilkosra, de az drága, viszont nemzőképes maradsz még egy darabig.

Aki nem akar görnyedni, annak nagyon ajánlom ezt a Merida fitnesz gépet. Ár érték arány rendben van, ezzel a felszereltséggel más prémium kategóriát 60-100 ezerrel drágábban lehet venni, legalább is újat.

Erre ajánlom

Ajánlom komoly túrákhoz, épített utakon, a carbon villa jól tűri az egyenetlenségeket, de a sima denonator külsőt ki kell cserélni egy azonos méretű túragumira, lehetőleg kevlár megerősitéssel, különben defekt defekt hátán (pl. murvás út átszurja az egyszerű gumit) Nekem nagy örömet okozott eddig, amig a többiek folyton tekertek, addig én mögöttük csak néha néha húztam bele, ez a gyorsaságának tudható be.

Használata csak hátizsákkal! Nem lehet bringatáskákat felszerelni, így aztán mem is viszed magaddal a pianinot otthonról.

Ennyiért vettem
200,000.- +90 e új vázszett
Mért tömeg
1000 g
30 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Speeder-V-Single


méretek:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

 
színválaszték:

fekete-fehér-piros


villa (merevvilla):

Speeder Carbon


Meghajtás

hajtókar:

FSA Omega 50-34 Mega


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Sram PG-1050,

11-26


középrész:

FSA


hátsó váltó:
Shimano Ultegra,

SS


 
fokozatok száma:

2×10


pedál:

Alumínium


Kerék

külső gumi:
Maxxis Detonator,

28 KV


 
komplett kerék:

Fulcrum Racing Comp CX


Irányítás

kormány:

Merida Pro OS


markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Pro Carbon 5°


kormánycsapágy:

EGG S-Bearing Neck


nyereg:

Prologo Kappa Evo


nyeregcső:

Merida Carbon H SB15


Fék

 
féktest:

Avid Single Digit 3


fékkar:
Avid FR 5
tömeg:

9.30 kg


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Speeder T5 termékkel kapcsolatban: