Merida Speeder T5 városi/cruiser/fitnesz

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2013.12.)
  • Listaár: 339.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK




bikeomur avatar
11 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon sokoldalú bringa, szerintem a legsokoldalúbb az összes kategória közül: városi, ingázó, laza kiruccanás, edzés. 

 

Hátrány

Szerintem a fejcsőhossz brutál, lehetett volna egy picivel rövidebb, ez ront az aspektusán is. Értem, hogy a pozició miatt lett így tervezve, de akkor is. Valaki azt mondta amikor meglátta a pucér vázat: ezen úgy fogsz ülni, mint a pápa. Mit mondjak? Igaza volt.

Nem váltanám le az országútimat egy Speederre. Szerintem akik már jól hajtanak országúti bringát azoknak ez a bringa nem való, mármint hosszú távon helyettesíteni az országútit lehetetlen. Nem okoz nekik sem élvezetet sem teljesitményben nem hasonlíthatóak össze. A pozició miat úgy érzem magam rajta, mint vitorla Kolumbusz Kristóf hajóján, belém akad a szél, általában szemből sajnos. Nagy sebességnél a kanyarbevétel magasfokú biztonság érzet hiányát kelti. Aerodinamika szinte 0. Ezért ez csak kiegészítő kellék kikapcsolódni vágyó országútisoknak. 

Tapasztalat

Én vagyok az apja, én raktam össze. Volt még egy 2011-es Merida Speeder T2-öm amelyel legyőztem a 2012-2013-as telet, nagyon bejött de legyilkoltam és eladtam. Kutuzovnak neveztem, az orosz parancsnok után, aki télen verte meg Napóleon Grande Armeját. De a kedves emlék maradt és eldöntöttem, hogy majd egyszer, ha kezembe kerül még egy Speeder váz akkor embert faragok belőle. És így is történt, vettem egy 2012-es, T5-ös vázt, szinte karcmentes állapotban, gyönyörű. Országútim van, tehát nem feltétlenül a gyorsaság volt az elsődleges cél, tehát 50-34-es kompakt hajtómű kizárva. Triplát akartam, trekking vagy valami közeli. FSA Comet Megaexo lett belőle, 46-36-28 (utána láttam, hogy a 48-34 dupla lett a tendencia a 2014-es Speedereknél), hegyen fel menyország, hátul Sram PG950 12-26 -os fogaskoszorú, 9 soros, LX váltókar, SLX első és Tiagra hátsó váltó, KMC X9 lánc, Tiagra agyak, Avid Single Digit 5 fékek és fékkarok, Syncros pipa és kormány, BBB nyeregcső, Remerx Rapid felni, CST Super HP 622-28-as külső (igy alakult, jobbat szerettem volna de ebben a méretben nincs sok lehetőség). A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok. Meggyőződésem, hogy az én konfigurációm jobb, mint  a gyári.

Erre ajánlom

Városba, városon kívül egyaránt. Városi forgalomban kitűnő harci gép. Kikapcsolódásra barátokkal, anyuval szépen kettesben pörgetni a kis lánctányéron, trekking, lazább edzésre vagy akár ingázni, mindenre jó. Nekem ez a gyereksétáltató bringám is :). Ez a bringa egy NAGY KOMPROMISSZUM. Csak második bringának ajánlom.

20 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Speeder-V-Single


méretek:
  • 47 cm
  • 50 cm
  • 52 cm
  • 54 cm
  • 56 cm
  • 59 cm

 
színválaszték:

fekete-fehér-piros


villa (merevvilla):

Speeder Carbon


Meghajtás

hajtókar:

FSA Omega 50-34 Mega


lánc:
KMC X10
fogaskoszorú:
Sram PG-1050,

11-26


középrész:

FSA


hátsó váltó:
Shimano Ultegra,

SS


 
fokozatok száma:

2×10


pedál:

Alumínium


Kerék

külső gumi:
Maxxis Detonator,

28 KV


 
komplett kerék:

Fulcrum Racing Comp CX


Irányítás

kormány:

Merida Pro OS


markolat:

Merida Double


kormányszár:

Merida Pro Carbon 5°


kormánycsapágy:

EGG S-Bearing Neck


nyereg:

Prologo Kappa Evo


nyeregcső:

Merida Carbon H SB15


Fék

 
féktest:

Avid Single Digit 3


fékkar:
Avid FR 5
tömeg:

9.30 kg


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Speeder T5 termékkel kapcsolatban: