Cube AMS 110 Pro mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 540.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Jól lehet vele mászni (nekem könnyebb a hegymenet vele mint az előző merev vázasommal),

- a kerekei könnyűek (tubeless), ami miatt jól gyorsítható és támogatja a mászást.

- hajtás merev

- váltó xt, tehát gyors, pontos és nem állítódik el

- első és hátsó teló is teljesen a rider-re állítható, mindkettő lokkolható és a keménység, csillapítással szépen szinkronba hozható az első/hátsó a felfüggesztés mozgása.

- Ülve hajtás közben fölösleges pogózás nincsen.

- Széles kormánnyal jól irányítható, élmény vele a lejtőket venni.

Hátrány

- a bringa tudásához képest a gyári fék szett gyenge, nem méltó a bringa tudásához (ezt a 395-ös fék szettet cseréltem SLX-re, így már tökéletes a világ)

- nekem a gyári stelle italia x1 nyereg valami brutálisan kemény, több hónap alatt se tudtam megszokni, mindig feltörte a hátsómat, így cseréltem.

Tapasztalat

Már jó ideje vágytam egy fully-ra, igazából azóta, hogy ilyen kategóriás bringát volt alkalmam erdőben kipróbálni. Sok válogatás után esett a választásom erre a gépre, mivel 173 cm magas vagyok így lehetőleg 26"-os kerékméretnél akartam maradni max a 27,5 jöhetett szóba. 

Első tekeréseim során már rögtön teljesen elbűvölt a bringázás élménye. Felfelé hasítottam, lefelé pedig mint egy kisgyerek vigyorogva eresztettem és közben kurjongattam egy egy ugratásnál. 

Nagy változásra számítottam a merev vázashoz képest, de ha lehet mondani felülmúlta a várakozásaimat. További kellemes meglepetés volt a hátul 10-es rendszer, ami hátul akkora rugalmasságot ad, hogy elől alig van teendő, elől a kis tányért csak akkor használom, ha már nagyon fáradt vagyok, egyébként nincs rá szükség, ami azért is jó, mert kevésbé kell a váltásokkal előre gondolkozni.

Két alkatrészt cseréltem a féket és a nyerget. Ahogy feljebb írtam a fék ugyan működött rendesen, de amilyen lejtőket és tempót be lehet vállalni a bringával, ahhoz kell az az slx fék.

A nyereg ízlés kérdése, engem rossz helyen nyomott így márkán belül maradva egy könnyebb, más anatómiai képképzésű, géles sport nyerget tettem rá. 

Ezeket követően nincs semmi más ingerem további alkatrész cserére, egyszerűen élvezni kell.

Erre ajánlom

All mountain, trail, xc.

Csatolt képek
Cube AMS 110 Pro  2013 mtb
csúcson
Cube AMS 110 Pro  2013 mtb
mai konfig
Cube AMS 110 Pro  2013 mtb
gyári felszereléssel
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Triplán húzott 7005 Alumínium


méretek:
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:

Fekete - Szürke- Zöld


villa (teló):
Rock Shox Reba RL,
  • Motion Control
  • 110 mm rugóút
  • PushLock

 
hátsó rugóstag:

Manitou Radium Expert RL

  • 165 × 38 mm
  • Rebound
  • Lockout

Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M552,
  • Hollowtech II
  • 42x32x24T
  • 175 mm
  • Press-Fit BB

középrész:

Shimano SM-BB91


első váltó:
Shimano Deore,
  • FD-M591
  • Down Swing
  • 34,9 mm

hátsó váltó:
Shimano Deore XT,
  • RD-M781
  • SGSL
  • Shadow

 
fokozatok száma:

3×10


pedál:

Nem tartozék


Kerék

felni:

RFR ZX24


első agy:
Shimano SLX első,
  • HB-RM675
  • Centerlock

hátsó agy:
Shimano SLX hátsó,
  • FH-RM675
  • Centerlock

külső gumi:
Schwalbe Rocket Ron,

26×2,25"


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,
  • SL-M591
  • Rapidfire-Plus

kormány:

Easton EA30 Lowriser

  • Oversized
  • 660 mm

kormányszár:
Easton EA30,
  • 31,8 mm
  • 8° emelkedés

kormánycsapágy:

FSA NO.10

  • Félintegrált

nyereg:

Selle Italia X1


nyeregcső:
Easton EA30,

31,6 × 400 mm


Fék

tárcsafék:

Shimano BR-M395

  • Hidraulikus

 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 180 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano BL-M395


tömeg:

12,8 kg


 
további információk:

Nyeregcső bilincs:

  • RFR Varioclose 34,9 mm

Geometria

váz geometria kép
Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube AMS 110 Pro termékkel kapcsolatban: