Amíg át nem vettem, aggódtam h amolyan "öszvér" bringa lesz, valahol félúton a merevfarú és az össztelósok között, de nem, nagyon állat: fölfelé gyors és könnyű hajtani, lefelé is kiválóan kezelhető. Az R7 Elite Absolute villa nagyon finoman és teljes hosszában (100 mm) mozog, egyszerűen kisimítja az utat, de 6 állásban kapcsolható, amivel mindig tud(ok) alkalmazkodni az aktuális útviszonyokhoz. Az X-Fusion rugóstag működését csak terepen lehet érzékelni, de ott kiválóan teljesít. Bár nem vajpuha, de legalább nem is pogózik, ami sokat számít a hosszú fölfeléken. A gyári Merida Race Lite külső is jobb, mint vártam: nagyon jól kapaszkodik, viszont cserébe aszfalton már húszas tempónál is hangosan sikít, és ennek megfelelő a gördülési ellenállása is. A kormány - mint már írtam - a leggyengébb pontja a gépnek, a stucnit és a kormányt is Ritchey Comp-ra cseréltem és így a hajlított kormánnyal már lefelé is kezesbáránnyá változott a bringa. Az irányítása fényévekkel jobb lett, ráadásul nem is kell már annyira előre és lefelé görnyednem, hogy fájjon a hátam, mint kezdetben, és a váz is picit rövid volt, de ezt a problémát is megoldotta. Mindenkinek javaslom a hajlított kormányt, akinek hasonló problémái vannak, csodákat tehet. Az XT váltók teszik a dolgukat, nagyon szépen, pontosan és halkan váltanak. A fékerő is jól adagolható, bár fejreállni valószínűleg nem fogok ezekkel a fékekkkel.
A felsorolt hibák ellenére én konkrétan szerelmes lettem ebbe a bringába, úgyhogy kétszer 5 répára értékelem.