Merida Mission Speed mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
  • Modellév: 2004
  • Listaár: 250.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

bikerv avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Igazából egy 2004-es Mission Comp volt a vásárolt bringám, amely váza repedés miatt egy 2005-ös Mission Speedre lett cserélve.  Az első ösztelós bringám. Ennek a modellnek meg voltak a kompromisszumai. V fék Deore LX-XT váltórendszer, Axel Super teló mind jól működtek. Az alkatrészek 2-3 év intenzív bringázást és Hosszútávos Maratonozást jól viselték. a váz kialakításának az egyik legfőbb előnye, hogy 2 kulacstartó is helyet kapott és mindkettő használható 7decis kulaccsal is (maratonokon ez nagy előny). Az ösztelós vázakon a második kulacstartót általában feláldozzák a rugóstag elhelyezése miatt.

Hátrány

A German A rugóstag túl korai "elfáradása" menetrendszerűen kb 10-12hónap után elfolyik az olaj és elveszíti a csillapítását, az első esetben ez a váz repedéséhez vezetett a rugóstag csatlakozási pontja és a felsőcső/nyerefvázcső merevítő íc között. A vázcsere szerencsére Garanciálisan megtörtént 2005 ben, majs 2006 ban és 2007 ben is garanciális rugóstagcsere. a legutolsó alkalommal a forgalmazó rugalmasságának köszönhetően egy Manitou Radium Tagra cseréltem amely azóta is szuperül teljesít. A z eredeti x-aero V fékes kerékszett 5-6000km után cserés lett a felni fékfelületének elkopása miatt (felnit nem lehetett cserélni a speciális küllőzés miatt) Persze ehhez kelett egy két sáros Szilvás illetve Buda maraton is .  A hátsó rugóstagba csámpás tekerésnél könnyen beleér az ember lába, erre figyelni kell.  A nem lockolható hátsó rugóstaghintázása egyeseket zavarhat, de ez inkább megszokás kérdése.

Tapasztalat

A kerékpár jelenleg 2013 ban is használatban van , de az alkatrészek már lecserélődtek. Jelenleg Teljes tárcsás XT szett, Rock Shock REBA teló és Mavic Crossmax ST Disc kerékszett teljesít szolgálatot immár 5 éve. Az eredeti alkatrészek közül a Nyeregcső , a váz és az első váltó maradt meg (ebből is látszik, hogy jól fejleszthető strapabíró modelle van dolgunk). A legnagyobb dícséretet a Spanyolországi Andaluzia Bike Race 6 napos MTB maratonon kapta, ahol a MULTIVAN MERIDA csapat egyik hivatásos szerelője jött oda megmustrálni a gépet  (már több mint 8 éve szerel a csapatnál) . Azt mondta ezzel a típussal volt a legkevesebb bajuk a versenyeken, ezért nem is értette a modell lecserélését a Ninety Sixre, amelynek keményebb rugózása ugyan XC-sebb, de a feláldozott kulacstartó szem egyértelműen hátrány.

Erre ajánlom

MTB Maratonok, hosszú túrák terepen, ahol fontos a "kényelem"

Ennyiért vettem
255000
Mért tömeg
12900 g
Szerinted hasznos?

Pietro avatar
Pietro
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny
nagyon tetszett, a meridától megszokott minőség, tekerés közben nem vész el energia a felesleges rugózással
Hátrány
teszt közben nem tapasztaltam
Tapasztalat
összességébennagyon tetszett, rock shox pilot villával volt, a váz és villa jól összehangolható, kellemes tekerni vele, megnézik az embert egy ilyennel :))
Erre ajánlom
cc-re
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vacok avatar
Vacok
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Hátsó felfüggesztés jó, váz könnyű.
Hátrány
Suntour első teló érzéketlen, Alexrims felnik nagyon kopnak.
Tapasztalat
Caprine Free Ride volt. A maga kb 20-20 mm-es rugóútjával összehasonlíthatatlan.
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Mission Speed termékkel kapcsolatban: