Igazából egy 2004-es Mission Comp volt a vásárolt bringám, amely váza repedés miatt egy 2005-ös Mission Speedre lett cserélve. Az első ösztelós bringám. Ennek a modellnek meg voltak a kompromisszumai. V fék Deore LX-XT váltórendszer, Axel Super teló mind jól működtek. Az alkatrészek 2-3 év intenzív bringázást és Hosszútávos Maratonozást jól viselték. a váz kialakításának az egyik legfőbb előnye, hogy 2 kulacstartó is helyet kapott és mindkettő használható 7decis kulaccsal is (maratonokon ez nagy előny). Az ösztelós vázakon a második kulacstartót általában feláldozzák a rugóstag elhelyezése miatt.
A German A rugóstag túl korai "elfáradása" menetrendszerűen kb 10-12hónap után elfolyik az olaj és elveszíti a csillapítását, az első esetben ez a váz repedéséhez vezetett a rugóstag csatlakozási pontja és a felsőcső/nyerefvázcső merevítő íc között. A vázcsere szerencsére Garanciálisan megtörtént 2005 ben, majs 2006 ban és 2007 ben is garanciális rugóstagcsere. a legutolsó alkalommal a forgalmazó rugalmasságának köszönhetően egy Manitou Radium Tagra cseréltem amely azóta is szuperül teljesít. A z eredeti x-aero V fékes kerékszett 5-6000km után cserés lett a felni fékfelületének elkopása miatt (felnit nem lehetett cserélni a speciális küllőzés miatt) Persze ehhez kelett egy két sáros Szilvás illetve Buda maraton is . A hátsó rugóstagba csámpás tekerésnél könnyen beleér az ember lába, erre figyelni kell. A nem lockolható hátsó rugóstaghintázása egyeseket zavarhat, de ez inkább megszokás kérdése.
A kerékpár jelenleg 2013 ban is használatban van , de az alkatrészek már lecserélődtek. Jelenleg Teljes tárcsás XT szett, Rock Shock REBA teló és Mavic Crossmax ST Disc kerékszett teljesít szolgálatot immár 5 éve. Az eredeti alkatrészek közül a Nyeregcső , a váz és az első váltó maradt meg (ebből is látszik, hogy jól fejleszthető strapabíró modelle van dolgunk). A legnagyobb dícséretet a Spanyolországi Andaluzia Bike Race 6 napos MTB maratonon kapta, ahol a MULTIVAN MERIDA csapat egyik hivatásos szerelője jött oda megmustrálni a gépet (már több mint 8 éve szerel a csapatnál) . Azt mondta ezzel a típussal volt a legkevesebb bajuk a versenyeken, ezért nem is értette a modell lecserélését a Ninety Sixre, amelynek keményebb rugózása ugyan XC-sebb, de a feláldozott kulacstartó szem egyértelműen hátrány.
MTB Maratonok, hosszú túrák terepen, ahol fontos a "kényelem"