Merida One-Forty 1500-D mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2012.02.)
  • Listaár: 600.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • masszív és túlépített a Merida One-Forty 1500-D, hajtáskor a csavaró erőkre meggyőzően érzéketlen váz tapered fejcsővel, RP23-as Fox taggal
  • XT hajtáslánc
  • számomra a lehető legjobb villa: nyílt olajfürdős, QR15 átütős, tapered nyakú Fox Float 140 RL
  • felfelé felkeményedő felfüggesztése miatt viszonyag könnyű mászás
  • játékos, AM geometria, mászás és lejtőzés közt jól eltalált kompromisszummal, természetesen utóbbi javára
Hátrány
  • lejtőzésnél felkeményedő, talajtól el-elpattogó hátsó felfüggesztés
  • átlag alatti erőnléttel nehezen tekerhetőek ki a technikás, meredek emelkedők
  • bosszantó apróságok: bowdenek körül védőfóliák hiánya, az összeépítést végző üzlet vagy a forgalmazó által (?) indokolatlanul túlhúzott pedál, középcsapágy...
  • AM bicajokhoz mérten gyárilag keskeny, csak 660mm széles kormány
  • gyári szerelékként csak Deore szintű és nehéz fékek
Tapasztalat

Új váz helyett komplett kerékpárt vásároltam, amivel gyári állapotában - természetesen - egy métert sem mentem, egyből a szerelőállványra került. A számomra nem megfelelő, vagy a már birtokolt jobb alkatrészek miatt a gyári alkatrészek egy része lekerült róla, így kapott a One-Forty 1500-D Fulcrum Red Metal 3 tubeless kerékszettet UST-s külsőkkel, Magura MT4 fékszettet, Thomson stucnit és nyeregcsőbilincset, más nyerget, szélesebb kormányt és a gyári M520-as pedálok helyett 2012-es XC-s, SPD-s XT pedálokat. Ha már a pedálok: az ajánlott 8-10 Nm-es nyomaték helyett a többszörösével csavarták be őket, munkavédelmi kesztyűben és csak célszerszámmal bírtam kitekerni - bárki is szerelte a bicajt össze, ezért fekete pont jár neki! Szintén utóbbi jár a védőmatricák hiánya miatt - filléres tétel és mégis, mennyit számítana! A Canyon például az alsócsövön vázvédő matricával, az összes lehetséges bowden és váz érintkezési pontján áttetsző matricákkal szállítja a kerékpárjait - sőt, a bowdenekre szintén gumi védőcsík kerül... Apró figyelmesség, de cserébe nem dörzsöli szét a vázat egy bowden sem akár egy sarasabb túrán, 10-20 km után. No de a negatív inputokról egyelőre legyen elég ennyi, térjünk inkább az ösvényekre!

A kormánymagassággal úgy éreztem, lesznek problémáim, így első körben a két darab 1 cm-es spacert a stucni fölé tettem, hogy közelebb legyek érzésre egy 120 mm-es villával szerelt verzió kormánymagasságához. Ezt próbáltam segíteni a csak 20mm-nyit emelt rizer kormánnyal - ez az idők folyamán úgy néz ki, sikerült, hiszen hagytam mindent úgy, ahogy elsőre kiszámoltam és összeépítettem. A Talas villám eleinte hiányzott, de 40-50 km után egészen megszoktam a megbízhatónak ígérkező, egyébként vajpuhán mozgó, fix 140-es úttal bíró villát. Ahol merevfarúval felmászok, vagy felmásztam korábban a régivel, 100mm-re állított Talas villával, felmegyek ezzel is. Az igazán meredek helyeken igaz, az RP23-as tagot zárni kell és rendesen előre kell csúszni a nyeregben, de a mászás egy kis megszokás után továbbra is csak erőnlét kérdése. Lankás területeken nagyon gyors ez a Merida AM össztelós, kisebb akadályokat felesleges kikerülni, a nem túl vastag, útra dőlt fatörzseken, kiálló köveken játszva reppen át egy bunny-hoppal - szerencsére az alacsonyra épített kormány sem veti vissza ezen képességeiben.

Lefelé minden más, mint korábban: 69,5 fokos fejcsőszög után a 68 az érezhető váltás, kellett egy kis idő, amíg kezdett otthonossá válni. A hátsó traktus mindent kimozog és hosszabb lefeléken sem fárad el, aktívan mozogja ki az egyenetlenségeket és kisebb 20-30 cm-es letöréseket úgy abszolvál, hogy nem vesszük észre. Természetesen lábból kell itt is mozogni, de közel sem annyit, mint egy kisebb rugóutas gépen. Egyedüli zavaró tulajdonsága, hogy nem tudja sem a VPP-s, Maestro-s, vagy éppen FSR felfüggesztések nagy előnyét, az egészen, vagy legalább nagyrészt a fékezésre érzéketlen hátsó felfüggesztést. Meredek lejtőn féjezéskor a hátsó traktus felkeményedik és jelentősen csökken a tapadás - ha nem szoktam volna már meg az évek alatt, hogy ilyen, valószínűleg zavarna. Egy Giant Trance vagy Reign után átülve egy meredek trailen azért ez elég zavaró lehet, erre érdemes felkészülni. Egészen játékos a geometriája, ezt leginkább a merevfarúra át- majd visszaülve érzem igazán. A merev bicajom olyan utána, mintha 10 évet utaznék vissza az időben. Hirtelen minden zsigeremmel koncentrálnom kell, mindig meg kell gondolnom a helyes nyomvonal kiválasztását; a One-Forty-val erre nincs szükség, nagyon sok hibát tolerál. Alapvetően XC-s beállítottságommal utóbbit nem tartom feltétlenül pozitívumnak, de negatívumnak sem mondanám - ezt döntse el ki-ki magában. Én mindenesetre sokáig nem szeretnék megválni a jó öreg merevfarú bicajomtól...

A külcsíny? Megosztó. Magam sem tudom, tetszik-e ez a Merida AM össztelós. Hivalkodó, feltűnő. Kétkerekű exhibicionista - nem feltétlenül illik hozzám, de ezt a kompromisszumot szerintem sokan elviselnék valahogy, ha "nehezen is". Alkatrészlistája bőven kárpótol: a hátsó fogaskoszorút leszámítva (ami SLX) teljes 3x10 XT hajtáslánc XT váltókkal, a jelen AM trendekhez passzoló geometria, megbízható és jól bevált kiegészítőkkel. Kell ennél több?

(A tömege? Végül a lámpatartó konzolokkal, küllőprizmákkal, kulacstartóval 13450 grammon állt meg (+/- 20 gramm) a kőnehéz külsőkkel, természetesen pedállal együtt.)

Erre ajánlom

Trail, All-Mountain felhasználásra vagy akár túrázásra.

Ennyiért vettem
Mért tömeg
13450 g
Csatolt képek
Merida One-Forty 1500-D  2011 mtb
One-Forty 1500D (custom edition)
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 15"
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:

Fekete - Piros (Fehér felirat)


villa (teló):
Fox 32 Float 140 RL,
  • 15 mm átütő-tengely
  • Kormányról vezérelhető lockout

 
hátsó rugóstag:
Fox Float RP23

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,
  • 42-32-24T

fogaskoszorú:
Shimano CS-M7000 (Saint/SLX),
  • CS-HG81
  • 11-36T
  • 10S

középrész:
Shimano Deore XT/LX
első váltó:
Shimano Deore XT
hátsó váltó:
Shimano Deore XT
 
fokozatok száma:

3×10


Kerék

felni:

Merida XD Lite


első agy:
Shimano Deore XT első,

Centerlock


hátsó agy:
Shimano Deore XT hátsó,

Centerlock


külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic,
  • Performance
  • 26×2,25"

Irányítás

váltókar:
Shimano Deore XT
kormány:

FSA XC 282L

  • 31,8 mm (OS)
  • 18 mm emelés
  • 660 mm széles

markolat:

Merida Vise 312


kormányszár:
FSA OS 150 LX
kormánycsapágy:

FSA Big Conoid Neck


nyeregcső:
FSA SL-250,
  • SB20
  • 31,6 mm

Fék

tárcsafék:
Shimano BR-M575
 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 180 mm (hátsó)

fékkar:

Shimano BL-M575


Kiegészítők

 
további kiegészítők:

Merida Aero 35 QR ST nyeregcsőbilincs


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida One-Forty 1500-D termékkel kapcsolatban: