A vázat AM bringák között az egyik legszebb geometriának tartom, (hogy a fekete-fehér színkombinációt ne is említsem) így már fotókat látva eldöntöttem, hogy nekem ilyen bringa kell. :-)
Mivel a Merida Trans-Mission 1000 D canga kellőképp könnyű, így mászni is nagyon frankó vele - csak bírja az ember szusszal. Valószínű még a saját rutintalanságom oka, hogy én már talákoztam
olyan emelkedővel, ahol egyszerűen a bringám eleje már elemelkedett, így muszáj volt az adott pár méteren tolni.
A lefelék szintúgy élveztesek. A 140mm-t mozgó Fox villát és a (szintúgy 140-et mozgó hátsó részt) tagot szuperül be lehet állítani, levegőt nem eresztik el.
Az SLX hajtás nagyon merev, a váltók pontosan és gyorsan váltanak, és a forgáspontokra sem panaszkodhatom - stabil a bringa a hátulja is.
A gyári vékony, viszonylag keménytömésű, de lyukas nyerget nagyon szeretem, férfitásaimnak kifejezetten felhasználóbarát. :-)
- A festése (lakk) nem túl tartós, már az első próbakörök(!) után látszottak a bowden - váz érintkezési pontok. Ezért javasolt a bowdenhelyeken felmatricázni a Trans-Mission 1000 D vázat, plusz az alsó csövet, a kavicsfelverődések ellen.
- A Hayes nyergekben mocorognak a betétek, ez által néha hozzáér a tárcsához... Kellemetlen, nálam ritkán fordul elő.
Egy fékezés és általában orvosolva van. :-)
- ezt a Merida össztelós kerékpárt összeszerelve, beállítva vettem át, így szerintem nem beállítási probléma, de néha maximális terhelés alatt váltva a hátsó váltóval, "ugrik" egyet a lánc. Gyakorlati hátránya nincs, csupán egy nagy reccsenés, ami ilyen (ár)kategóriájú bringánál nekem kifejezetten zavaró. De, ettől függetlenül a váltás pontos és gyors.
Összességében nem kérdés, hogy megérte-e ez a Merida AM össztelós. Idén vásároltam újonnan, talán az utolsó modell volt a tavalyi szériából 19"-os vázzal.
187cm-emhez választottam ezt a méretet. Ami első blikkre jónak is tűnt, viszont a gyári 130 mm-es stucni szerintem kifejezetten hosszú és teljesen felesleges egy AM bringára. Ráadásul a későbbi tekerések kapcsán már majdhogynem "nagynak" éreztem a bringát, ennek érdekében lecseéltem egy 70mm-esre, plusz, a kormányból is vásároltam egy 30mm emelkedésű Truvativ-ot, így elértem egy számomra teljesen kényelmes testtartást a bringán.
Noh és a tempós lefeléken is jól jön a magasabb kormánypozíció.
A vázgeometriából fakadóan még erre a nagy vázra sem ajánlott sima, felül becsúsztatós kulacstartót helyezni, mert nagyon nehéz kivenni belőle a kulacsot. Ebbe a hibába én is beleestem, így le kell majd cserélnem olyanra, amiből oldal irányba lehet kivenni.
~ 5 hónap alatt 1500km körül sikerült beleraknom, de java része keményebb terep volt, így kapta a kiképzést rendesen. A láncugráson kívül eddig hibát nem észleltem rajta.
A fotókon még SPD pedállal látható a Merida Trans-Mission 1000 D, próbaúton készült fotó, idővel frissítem a galériát.
Ha, kérdés van - s, tudok is válaszolni - szívesen fogadom.
Köszönöm, hogy elolvastad.