Merida Trans-Mission 1000 D mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.10.)
  • Listaár: 530.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

runner125 avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A vázat AM bringák között az egyik legszebb geometriának tartom, (hogy a fekete-fehér színkombinációt ne is említsem) így már fotókat látva eldöntöttem, hogy nekem ilyen bringa kell. :-)

Mivel a Merida Trans-Mission 1000 D canga kellőképp könnyű, így mászni is nagyon frankó vele - csak bírja az ember szusszal. Valószínű még a saját rutintalanságom oka, hogy én már talákoztam
olyan emelkedővel, ahol egyszerűen a bringám eleje már elemelkedett, így muszáj volt az adott pár méteren tolni.
A lefelék szintúgy élveztesek. A 140mm-t mozgó Fox villát és a (szintúgy 140-et mozgó hátsó részt) tagot szuperül be lehet állítani, levegőt nem eresztik el.
Az SLX hajtás nagyon merev, a váltók pontosan és gyorsan váltanak, és a forgáspontokra sem panaszkodhatom - stabil a bringa a hátulja is.
A gyári vékony, viszonylag keménytömésű, de lyukas nyerget nagyon szeretem, férfitásaimnak kifejezetten felhasználóbarát. :-)
 

Hátrány

- A festése (lakk) nem túl tartós, már az első próbakörök(!) után látszottak a bowden - váz érintkezési pontok. Ezért javasolt a bowdenhelyeken felmatricázni a Trans-Mission 1000 D vázat, plusz az alsó csövet,  a kavicsfelverődések ellen.

- A Hayes nyergekben mocorognak a betétek, ez által néha hozzáér a tárcsához... Kellemetlen, nálam ritkán fordul elő.
Egy fékezés és általában orvosolva van. :-)

- ezt a Merida össztelós kerékpárt összeszerelve, beállítva vettem át, így szerintem nem beállítási probléma, de néha maximális terhelés alatt váltva a  hátsó váltóval, "ugrik" egyet a lánc. Gyakorlati hátránya nincs, csupán egy nagy reccsenés, ami ilyen (ár)kategóriájú bringánál nekem kifejezetten zavaró. De, ettől függetlenül a váltás pontos és gyors.

 

Tapasztalat

Összességében nem kérdés, hogy megérte-e ez a Merida AM össztelós. Idén vásároltam újonnan, talán az utolsó modell volt a tavalyi szériából 19"-os vázzal.

187cm-emhez választottam ezt a méretet. Ami első blikkre jónak is tűnt, viszont a gyári 130 mm-es stucni szerintem kifejezetten hosszú és teljesen felesleges egy AM bringára. Ráadásul a későbbi tekerések kapcsán már majdhogynem "nagynak" éreztem a bringát, ennek érdekében lecseéltem egy 70mm-esre, plusz, a kormányból is vásároltam egy 30mm emelkedésű Truvativ-ot, így elértem egy számomra teljesen kényelmes testtartást a bringán.
Noh és a tempós lefeléken is jól jön a magasabb kormánypozíció.

A vázgeometriából fakadóan még erre a nagy vázra sem ajánlott sima, felül becsúsztatós kulacstartót helyezni, mert nagyon nehéz kivenni belőle a kulacsot. Ebbe a hibába én is beleestem, így le kell majd cserélnem olyanra, amiből oldal irányba lehet kivenni.

~ 5 hónap alatt 1500km körül sikerült beleraknom, de java része keményebb terep volt, így kapta a kiképzést rendesen.  A láncugráson kívül eddig hibát nem észleltem rajta.

A fotókon még SPD pedállal látható a Merida Trans-Mission 1000 D, próbaúton készült fotó, idővel frissítem a galériát.

Ha, kérdés van - s, tudok is válaszolni - szívesen fogadom.

Köszönöm, hogy elolvastad.

 

Ennyiért vettem
380000
Csatolt képek
Merida Trans-Mission 1000 D  2010 mtb
Merida Trans-Mission 1000 D  2010 mtb
Merida Trans-Mission 1000 D  2010 mtb
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wacak avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Igazi örömbringa ez a Merida XC/AM össztelós, nagyon jól teljesít a legtöbb terepen, a 14cm rugóútnak a FOX rugóstagnak és a Fox telónak köszönhetően. Meg lehet ereszteni a lefeléken rendesen.. Szupermennek érezheted magad :) . Nagyon kényelmes, hosszabb tekerés után sem érzed úgy magad mitha agyonvertek volna. Nagyon jól manőverezhető, jó a kanyarstabilitása, a Nobby Nic gumik harapják a talajt. A bringa felépítése, a hátső felfüggesztés is nagyon massziv, nem csavarodik érezni hogy egyben van. A forgáspontok ipari csapágyasak .  Mászni is lejtőzni is jól lehet vele a teleszkóp állítható rugóutja miatt. (10-12-14cm). Az egész felfüggesztés lockolható, nem nagyon szoktam használni, mert tekerésnél nem rugóznak be (csak kiállva tekerésnél).  
Meghibásodásról eddig nem tudok beszámolni az 800 Km alatt amit megtettem vele.
Kisebb uratásokat simán elvisel, leérkezésnél olyan mintha egy rugós martacra urgranál rá :) Hátsó váltó XT nincs miről beszélni egyszerűen jó.. az első SLX, votl első XT váltóm és az sokkal jobban váltott felfelé terhelés melett.

Hátrány

A Hayes Storker Trail fékekkel nem vagyok teljesen kibékülve, a fékerő brutális, viszot alacsony sebességnél nem jól adagolható. A fékpofák a nyeregben mocorognak a gyenge rugó miatt, van hogy a tárcsához érnek és ciceregnek rendesen.

Tapasztalat

Életem legjobb döntése volt hogy megvegyem a Merida Trans-Mission 1000 D-t, nagyon sok jó élményt nyújtott eddig és sokáig fog is még. Ez az első összetelós gépem de nem cserélném többé merev vázra :)

Erre ajánlom

Aszfaltra nem nagyon a gumi miatt, gyorsan elkopna.  XC/AM

Ennyiért vettem
300000
Csatolt képek
Merida Trans-Mission 1000 D  2010 mtb
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

méretek:
  • 15"

  • 17"

  • 19"

  • 21"


 
színválaszték:

fekete-fehér


villa (teló):
Fox 32 Talas 140 RLC

Meghajtás

hajtókar:
Shimano SLX
fogaskoszorú:

Shimano CS-HG61


első váltó:
Shimano SLX
hátsó váltó:
Shimano Deore XT
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Shimano M520


Kerék

felni:

Alex XD Lite


külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic

Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormányszár:

FSA OS-XT


nyeregcső:

FSA SL250 SB20, 31.6


Fék

tárcsafék:
Hayes Stroker Trail
 
féktárcsa:

180 mm


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Mit lehet tenni, ha a Merida Trans-Mission össztelós váz nyikorog?
4 válasz
utolsó: 2012. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Trans-Mission 1000 D termékkel kapcsolatban: