- nagyon minőségi, jól átgondolt bringa a Scott Reflex FX25 ...hamar beleszerettem örülök, hogy nem mást vettem
- így az első 100 km után azt tudom mondani, hogy a legfőbb erénye a hátsó teleszkóp, amin kis táblázat mutatja, hogy a kerékpáros súlyának megfelelően milyen nyomásra kell felfújni levegővel és szerintem nagyon jó, hogy fordítva dolgozik az általában megszokottól, ugyanis nem összenyomódik rugózáskor, hanem széthúzódik (ez azért jó szerintem, mert állásban, vagy menet közben ha koszolódik nem egyből a munkahenger azon részére rakódik rá a por ami becsúszik, mert az a része mindig fedve van), ja és persze lockolható és állítható a visszarugózás erőssége is, bár ez utóbbi alig észrevehetően változtat rajta
- az első teleszkóp valóban nem olyan vajpuha és érzékeny mint egy felső kategóriás, de az is nagyon jól dolgozik és lockolható ez is
- a kerékagyak nagyon jók, remekül forognak, bár a tartósságukról még nem tudok nyilatkozni
- a fékváltó kar szépen teszi a dolgát, bár az első váltó legnagyobb tányérjára nem könnyű felrakni, nagyon meg kell szokni
- a gyári fékek (miután kicsit összekopnak) 160as tárcsával is egész jól fognak, de azért az első tárcsát lefogom cserélni egy 180-as Shimano SM-RT53M-re és ha később még keményebb fékhatást szeretnék, akkor azt hátra rakom és előre kap egy 203-as pizzát
- jó vaskos 30.9 mm-es nyeregcső
- a fékváltó kar az Shimano LX Dual Control, ami nagyon bejön, de nagyon kevés hely marad az ujjaimnak, ha a markolatot szorítom, ha picikét távolabb lenne, akkor már kényelmesen elférnék
- orrnehéz a Reflex FX-25
- a Scott kormány kicsit hajlékonynak tűnik, ami hegymenetben kapaszkodáskor kicsit zavaró, de semmi (komoly) baj nincs vele
- Center Lockos féktárcsák (igazából nem tudom mivel/mennyivel/miért jobb az IS tárcsás rendszernél, így most a régi bringámról nem tudom átrakni a 180-as és 160-as Avid G2 tárcsáimat :/)
Bár még csak négy napja van meg (2012.09.09-én vettem) használtan a testbike oldal apróhirdetései között akadtam rá...
...azóta túl vagyok vele a 100. km-en.
Az én FX25-öm 21"-os váza passzol a 193 centis magasságomhoz, jól megvagyunk :)
A képeken első ránézésre nem tetszett a vázszerkezete és képen nagyon karcsúnak látszott. Öcsémmel több mint 60 km-t kerekeztünk, hogy megnézhessem, másnap már el is hoztam. Nagyon jó, szinte szalon állapotú volt, a hirdetésben leírtaknak megfelelően tényleg nem mentek vele 100-200 km-nél többet és egy ilyen állapotú bringát találni ami 2007-ben 380.000 Ft-os listaárért volt elérhető és ma is 250.000 Ft felett van az ára, bár már csak a megmaradt kis vázméretűekből van egy-egy darab.
A gyári fékek még bejáratósak, a váltó bovdene még nyúlt és utána kellett állítani kicsit, más nincs.
- Teljesítmény: 5 (mert minden várakozásomat felülmúlta, nagyszerű élmény vele közlekedni)
- Ár/Teljesítmény arány: 5 (mert használtan ennyi pénzért... lopás)
Tipp: Mint általában a teleszkópoknál, a kopó, mozgó dolgoknál ennél is érdemes odafigyelni, hogy sűrűn letöröljük a koszt a teleszkópról (bár a hátsó szerencsére nincs annyira kitéve a kosznak). Érdemes még odafigyelni a hátsó váltó és a hátsó fék bovdenjére, mert a nyeregcső alatti, a váz függőleges csövét hamar kidörzsöli, de ez megakadályozható ha 2-2 db fekete gyorskötözővel eltartjuk a váztól.
Én közepes távú túrákhoz vettem, ugyanis derékfájós vagyok és az összteleszkópnak hála az út minősége így már nem megy rá a derekamra.
Szóval túrázni, mert nagyon kényelmes.
Városba-, munkába-, suliba járáshoz (persze csak ha a megfelelő biztonságú tárolási lehetőség adott).
Lazább terepezésre.