Scott Reflex FX-25 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 387.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Eko avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • nagyon minőségi, jól átgondolt bringa a Scott Reflex FX25 ...hamar beleszerettem örülök, hogy nem mást vettem
  • így az első 100 km után azt tudom mondani, hogy a legfőbb erénye a hátsó teleszkóp, amin kis táblázat mutatja, hogy a kerékpáros súlyának megfelelően milyen nyomásra kell felfújni levegővel és szerintem nagyon jó, hogy fordítva dolgozik az általában megszokottól, ugyanis nem összenyomódik rugózáskor, hanem széthúzódik (ez azért jó szerintem, mert állásban, vagy menet közben ha koszolódik nem egyből a munkahenger azon részére rakódik rá a por ami becsúszik, mert az a része mindig fedve van), ja és persze lockolható és állítható a visszarugózás erőssége is, bár ez utóbbi alig észrevehetően változtat rajta
  • az első teleszkóp valóban nem olyan vajpuha és érzékeny mint egy felső kategóriás, de az is nagyon jól dolgozik és lockolható ez is
  • a kerékagyak nagyon jók, remekül forognak, bár a tartósságukról még nem tudok nyilatkozni
  • a fékváltó kar szépen teszi a dolgát, bár az első váltó legnagyobb tányérjára nem könnyű felrakni, nagyon meg kell szokni
  • a gyári fékek (miután kicsit összekopnak) 160as tárcsával is egész jól fognak, de azért az első tárcsát lefogom cserélni egy 180-as Shimano SM-RT53M-re és ha később még keményebb fékhatást szeretnék, akkor azt hátra rakom és előre kap egy 203-as pizzát
  • jó vaskos 30.9 mm-es nyeregcső
Hátrány
  • a fékváltó kar az Shimano LX Dual Control, ami nagyon bejön, de nagyon kevés hely marad az ujjaimnak, ha a markolatot szorítom, ha picikét távolabb lenne, akkor már kényelmesen elférnék
  • orrnehéz a Reflex FX-25
  • a Scott kormány kicsit hajlékonynak tűnik, ami hegymenetben kapaszkodáskor kicsit zavaró, de semmi (komoly) baj nincs vele
  • Center Lockos féktárcsák (igazából nem tudom mivel/mennyivel/miért jobb az IS tárcsás rendszernél, így most a régi bringámról nem tudom átrakni a 180-as és 160-as Avid G2 tárcsáimat :/)
Tapasztalat

Bár még csak négy napja van meg (2012.09.09-én vettem) használtan a testbike oldal apróhirdetései között akadtam rá...

...azóta túl vagyok vele a 100. km-en.
Az én FX25-öm 21"-os váza passzol a 193 centis magasságomhoz, jól megvagyunk :)
A képeken első ránézésre nem tetszett a vázszerkezete és képen nagyon karcsúnak látszott. Öcsémmel több mint 60 km-t kerekeztünk, hogy megnézhessem, másnap már el is hoztam. Nagyon jó, szinte szalon állapotú volt, a hirdetésben leírtaknak megfelelően tényleg nem mentek vele 100-200 km-nél többet és egy ilyen állapotú bringát találni ami 2007-ben 380.000 Ft-os listaárért volt elérhető és ma is 250.000 Ft felett van az ára, bár már csak a megmaradt kis vázméretűekből van egy-egy darab.

A gyári fékek még bejáratósak, a váltó bovdene még nyúlt és utána kellett állítani kicsit, más nincs.

 

  • Teljesítmény: 5 (mert minden várakozásomat felülmúlta, nagyszerű élmény vele közlekedni)
  • Ár/Teljesítmény arány: 5 (mert használtan ennyi pénzért... lopás)

 

Tipp: Mint általában a teleszkópoknál, a kopó, mozgó dolgoknál ennél is érdemes odafigyelni, hogy sűrűn letöröljük a koszt a teleszkópról (bár a hátsó szerencsére nincs annyira kitéve a kosznak). Érdemes még odafigyelni a hátsó váltó és a hátsó fék bovdenjére, mert a nyeregcső alatti, a váz függőleges csövét hamar kidörzsöli, de ez megakadályozható ha 2-2 db fekete gyorskötözővel eltartjuk a váztól.

Erre ajánlom

Én közepes távú túrákhoz vettem, ugyanis derékfájós vagyok és az összteleszkópnak hála az út minősége így már nem megy rá a derekamra.
Szóval túrázni, mert nagyon kényelmes.
Városba-, munkába-, suliba járáshoz (persze csak ha a megfelelő biztonságú tárolási lehetőség adott).
Lazább terepezésre.

Ennyiért vettem
150000
Mért tömeg
12000 g
Csatolt képek
Scott Reflex FX-25 mtb
Scott Reflex FX-25 mtb
Scott Reflex FX-25 mtb
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Samorost avatar
Samorost
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
első osztályú minőség és kidolgozás, nagyon finoman működő (és kormányról lockolható!) hátsó csillapítás, jó irányíthatóság, nagyon merev váz nagyon jó geometria a hátsó rugóstag negatív működésű, azaz berugózásra nem összenyomódik, hanem széthúzódik felfelé nagyon jól megy, lefelé figyelni kell a fékre, mert az kevés lehet nagyon kényelmes 100+km után is vajpuhán siklik a rázós szakaszokon is
Hátrány
drága (a minőséget meg kell fizetni sajna, de legalább azt kapja az ember, amit ennyi pénzért elvár) kicsit nehezebb, mint kellene (illetve lehetne) a Rock Shox Tora 302 első teló nem ér fel a hátsó rugózáshoz sem útban, sem kultúráltságban (és nehéz is) az Avid Juicy 3 fékek kissé gumisak, rugalmasak, de viszonylag jól fognak a 160mm-es féktárcsák kevesek ehhez a géphez, szerintem előre 203, hátra 185mm-est érdemes tenni rá egy jó terepgumi nem árt a gyári helyett, mert a gyári meglehetősen alacsony és ritka mintázatú a gyorszárakat (legalább az elsőt) érdemes erősebbre cserélni (erősebb fékezés eltekeri a villában a kereket)
Tapasztalat
szuper gép
Erre ajánlom
CC, túra, nem túl agresszív freeride
Ennyiért vettem
380000
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Scott logó

Scott márka bemutatás

A svéd Scott Sports cég kerékpárok, téli felszerelések, motoros cuccok és sportruházat gyártásával foglalkozik. 1958-ban az idahói mérnök és síelő Ed Scott kifejleszt egy alumínium síbotot, mely magasan veri az akkori bambusz és acél botokat. A sikeren felbuzdulva a cég sporteszközök gyártásába kezd. A vállat 1978-ban Svédországba helyezi a központját.

Az első mtb-t 1986-ban mutatja be, de a legfontosabb találmány 1989-es aerodinamikus kormány, mellyel Greg LeMond rögtön meg is nyerte a Tour de France-t. Manapság ez a kormány szinte kötelező tartozék az időfutam és triatlon versenyeken.

Az első Scott teleszkópos villa, az Unishock 1991-ben érkezik, egy évvel később követi az első összteleszkópos kerékpár. 2002-ben Patrice Halgand remekelt Scott bringával a Touron. Manapság a cég a Team Columbia-High Road csapat szponzora.

A cég 2008-ban ünnepli 50 éves fennállását. A mottó még mindig ugyan az: „Innováció- Technológia- Design”.

A Scottnak több súlyrekorder kerékpárvázat köszönhetünk, többek közt a 2007-es 790 grammos Addict országúti, és 2011-ben bemutatott 899 grammos Scale mtb vázat, mellyel Nino Schurter világbajnokságot nyert. Ez évtől a Bosch-al karöltve elektromos kerékpárokat is gyárt.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Scott Reflex FX-25 termékkel kapcsolatban: