Megkaptam tesztelésre a fent említett sport csodát, amiről a sportírókkal ellentétben természetesen kevesebb viszonyitási alappal vágok neki ill. szubjektív benyomások alapján nyilatkozom. Ahogy haladok előre az ügyben, úgy írok hozzá mindíg egy-egy kicsit. A lényegi rész ami ugye alapvetően eltér minden más gyártóétól az a hátsó futómű.
Az én tapasztalatom az volt, hogy sokkal jobb mint bármi más amit eddig kipróbálhattam. Nagyon könnyű egyébként is az egész gép (kb. 10 kg). Mivel karbonból van az egész váz ráadásul ebben az esetben integrált vagyis egyben váz/nyeregcső. Ennek előnye a minimális súly, maximális komfort elérése. A karbonnak van az egyik legjobb rezgés elnyelési tulajdonsága ami itt hozzáadódik a kiváló DT SWISS hátsó tag finom mozgásához.
A hátsó tagnak három állása van amit a kormányra szerelhető karral vezérlünk. O-80-110 mm közül választhatunk. Lock-olt állásban a tag nem válik teljesen merevvé hanem a Rock Shox első telóihoz hasonlóan csak egy afféle erősen passzív állapotba kerül de ha közben valamilyen lökés éri akkor azt kimozogja. Ezáltal nem csak a tagot kíméli hanem engem is. 80 mm-es állásban ugy viselkedik mint ahogy egy CC fully gépnek kell mozognia. Lelkes de nem túlzó. És véletlenül sem pogózik, hintázik, hajózik hanem intelligensen mozog annyit amennyit kell kiválóan az úton tartva a hátsó kereket. És persze mivel nagyon könnyű a hátulja ezért minimális a rugózatlan tömeg.
A váz legalábbis hihetetlen könnyű főleg a hátsó részen. A karbon vázra jellemző ugye a hihetetlen alacsony súly és a nagy merevség ami hajtásirányban és irányításkor is nagyon jól érződik. 110 mm-nél eléri a mi kis CC fullynk az AM bringák hátsó útjának előnyeit. Itt már kényelmessé "folyóssá" válik a gép.
És van még egy nagyon fontos dolog! Én nem tudok róla, hogy lenne még egy olyan gép aminél mint itt, a három állás háromféle ülő és homlokcső szögállást is jelentene. Tehát a gép zárt állásban a legmeredekebb csőszögekkel áll, 80 majd 110 mm állásban mind laposabb szögben vagyis ezáltal 110 mm-nél a legnagyobb lesz az első villa utánfutása ezáltal lejtőzéskor, nagy sebességnél könnyebb az irányíthatósága, kézben tarthatósága. Aki el tud jönni testközelből megnézheti a Hajtány Kerékpárüzletben.