Specialized Stumpjumper FSR mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.05.)
  • Listaár: 1.589.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




hefi avatar
86 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyű; szerintem max. 10 kiló
  • mivel ez egy enduro/AM bringa, ezért gyönyőrű szépen kimozog mindent; ahhoz képest, hogy ilyen könnyű az egész, nem nyeglik és tényleg keresztül megy mindenen :)
  • a 2.2-es gumik nagyon jól teljesítenek; jól gördülnek még aszfalton is, viszont terepen harapnak ha kell, sőt a ritka bütyköknek köszönhetően kisebb sárban is elmennek
  • teleszkópokat egy mozdulattal lehet állítani
  • az XX váltó nagyon pontosan vált; néha túl pontosan is (lásd hátrány)
  • ahhoz képest, hogy aggresszív AM gép jól mászik, kikapcsolt "brainnel" (ami szabályozza mennyire mozogjon be a felülről érkező ütésektől (azaz tőled), vagy valami ilyesmi) sincs semmi pogózás emelkedőn
  • lefelé nagyon kezesbárány a Specialized Stumpjumper FSR! olyan univerzális a vázgeometria, bár szerintem endúró mivoltából inkább lejtőn érzi jól magát
  • az Avid XX fékek + 200-as tárcsa nagyon brutális! lehelet finoman lehet adagolni, tulajdonképpen félujjas fék
Hátrány
  • a legnagyobb hátrány a kulacstartó!! Fogalmam sincs miért tették annyira lentre! Fentebb is könnyen beleférne a 750 ml-es kulacs; akinek meg több pia kell, az vigyen víztartályos hátizsákot; versenyen tényleg gond volt, hogy majdnem a hajtókarig kell hajolni a kulacsért
  • XC-re nagyon sok a 140 mm-s telóút, ami DH geometriát kölcsönöz a gépnek, szóval azt gyorsan visszaállítattam 100-ra
  • a 2x10-es megoldás nekem nem jött be; lehet, hogy szokni kell, de a gyakran használt fokozatoknál állandóan keresztbe kellett váltani
  • a Sram XX váltás annyira pontosan és gyorsan vált a Specialized Stumpjumper FSR-en, hogy nekem gyakran előfordult, hogy kettőt váltottam, mert nagyon könnyű benyomni, ami versenyen kicsit hátrány
  • ez egy AM bringa, ezért széles kormánnyal szállítják; nekem XC-re kicsit szokatlan volt :)
  • én úgy gondolom hozzá vagyok szokva a kemény nyergekhez, de ezen a nyergen fájt a hátsóm; lehet, hogy szokni kell, de szerintem egy ilyen luxus enduro géphez adhattak volna egy picivel puhább nyerget (igaz nem Specialized gatya volt rajtam; lehet, hogy az volt a gond)
Tapasztalat

Szilvásvárad Maraton rövidtávját (40 km) volt szerencsém végigmenni egy ilyennel (149. lettem az 500-ból vele)

Itt kapott aszfaltot, követ, döngölt földutat, emelkedőt. lejtőt, sarat, követ ez a Specialized XC/AM össztelós, és mindezt verenykörülmények között :)

180 cm magas vagyok, és tökéletes volt nekem az L-es méret.

Erre ajánlom

Szerintem ez a bringa azoknak a pénzes embereknek való, akik kompromisszum nélkül teljesítő "túra" gépet keresnek; én úgy éreztem, hogy ez nem egy versenygép, inkább egy nagyon jól összerakott AM bringa, amivel szépen lehet élvezni az alpesi tájat :)

Ennyiért vettem
tesztbringa volt
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2011 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2011 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2011 mtb
26 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Karbon, M5-alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete - piros


villa (teló):

Specialized Future Shock, S140TA, Spike Valve csillapítás, 1,1/2" - 1,1/8" karbon villanyak, állítható csillapítás, 115-140 mm közötti rugóút állítás


 
hátsó rugóstag:

Specialized/Fox Brain Shock, kormányról vezérelhető csillapítás, 7,75x1,9"


Meghajtás

hajtókar:

S-Works OS, Karbon, 10S, XC Trail double, 38-24T, 4 csavaros, 104/64 mm, 175mm


lánc:

SRAM PC-1090, 10S,


fogaskoszorú:

SRAM XX, 10S, 11-36T


középrész:

S-Works, OS, integrált


első váltó:

SRAM X.0, 10S


hátsó váltó:

SRAM XX, 10S


 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Műanyag, Teszt, klipsszel


Kerék

külső gumi:

Első:

  • S-Works Purgatory, 120 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,2"

Hátsó:

  • Specialized "The Captain" Control, 60 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,0"

belső gumi:

Ultralight, presta szelepes


 
komplett kerék:

Roval Control Trail SL (Első: 24L, Hátsó: 28L)


Irányítás

váltókar:

SRAM XX, 10S, Karbon, Match Maker bilincs


kormány:

S-Works XC Carbon, hajlított, karbon, 680 mm, 8 fokos hátrahajlás, 6 fokos emelés, 31,8 mm befogó


markolat:

Specialized lock-on


kormányszár:

Syntace F109, 6 fokos emelkedés, 31,8 mm befogó


kormánycsapágy:

1,1/8" és 1,5" menetes


nyereg:

Specialized BG Henge Expert, Titán sín, 143 mm


nyeregcső:

S-Works karbon, egy csavaros rögzítés, 30,9 mm átmérő,

Hossz:

  • S/M méretű modell esetén: 350 mm

  • L/XL méretű modell esetén: 400 mm


Fék

tárcsafék:

Avid XX R


 
féktárcsa:

S/L méret esetén:

  • 185 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

L/XL méretű modell esetén:

  • 203 mm (első)
  • 185 mm (hátsó)

fékkar:

Avid XX R


Geometria

váz geometria kép
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper FSR termékkel kapcsolatban: