- könnyű; szerintem max. 10 kiló
- mivel ez egy enduro/AM bringa, ezért gyönyőrű szépen kimozog mindent; ahhoz képest, hogy ilyen könnyű az egész, nem nyeglik és tényleg keresztül megy mindenen :)
- a 2.2-es gumik nagyon jól teljesítenek; jól gördülnek még aszfalton is, viszont terepen harapnak ha kell, sőt a ritka bütyköknek köszönhetően kisebb sárban is elmennek
- teleszkópokat egy mozdulattal lehet állítani
- az XX váltó nagyon pontosan vált; néha túl pontosan is (lásd hátrány)
- ahhoz képest, hogy aggresszív AM gép jól mászik, kikapcsolt "brainnel" (ami szabályozza mennyire mozogjon be a felülről érkező ütésektől (azaz tőled), vagy valami ilyesmi) sincs semmi pogózás emelkedőn
- lefelé nagyon kezesbárány a Specialized Stumpjumper FSR! olyan univerzális a vázgeometria, bár szerintem endúró mivoltából inkább lejtőn érzi jól magát
- az Avid XX fékek + 200-as tárcsa nagyon brutális! lehelet finoman lehet adagolni, tulajdonképpen félujjas fék
- a legnagyobb hátrány a kulacstartó!! Fogalmam sincs miért tették annyira lentre! Fentebb is könnyen beleférne a 750 ml-es kulacs; akinek meg több pia kell, az vigyen víztartályos hátizsákot; versenyen tényleg gond volt, hogy majdnem a hajtókarig kell hajolni a kulacsért
- XC-re nagyon sok a 140 mm-s telóút, ami DH geometriát kölcsönöz a gépnek, szóval azt gyorsan visszaállítattam 100-ra
- a 2x10-es megoldás nekem nem jött be; lehet, hogy szokni kell, de a gyakran használt fokozatoknál állandóan keresztbe kellett váltani
- a Sram XX váltás annyira pontosan és gyorsan vált a Specialized Stumpjumper FSR-en, hogy nekem gyakran előfordult, hogy kettőt váltottam, mert nagyon könnyű benyomni, ami versenyen kicsit hátrány
- ez egy AM bringa, ezért széles kormánnyal szállítják; nekem XC-re kicsit szokatlan volt :)
- én úgy gondolom hozzá vagyok szokva a kemény nyergekhez, de ezen a nyergen fájt a hátsóm; lehet, hogy szokni kell, de szerintem egy ilyen luxus enduro géphez adhattak volna egy picivel puhább nyerget (igaz nem Specialized gatya volt rajtam; lehet, hogy az volt a gond)
Szilvásvárad Maraton rövidtávját (40 km) volt szerencsém végigmenni egy ilyennel (149. lettem az 500-ból vele)
Itt kapott aszfaltot, követ, döngölt földutat, emelkedőt. lejtőt, sarat, követ ez a Specialized XC/AM össztelós, és mindezt verenykörülmények között :)
180 cm magas vagyok, és tökéletes volt nekem az L-es méret.
Szerintem ez a bringa azoknak a pénzes embereknek való, akik kompromisszum nélkül teljesítő "túra" gépet keresnek; én úgy éreztem, hogy ez nem egy versenygép, inkább egy nagyon jól összerakott AM bringa, amivel szépen lehet élvezni az alpesi tájat :)