Avid BB5 fékpofa

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.03.)
  • Listaár: 4.095 Ft

HASONLÓ fékpofa TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

mark@.@ avatar
51 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nem kopik túl gyorsan, nálam minden napos használat alatt 1-1,5 évet bírt. Avid, jól kidolgozott, megbízható cucc. Mivel mechanikus, könnyű a ki és beszerelése, könnyen állítható, túrára pedig elegendő elrakni egy ötös imbuszt és egy torx kulcsot, mivel ezzel a két szerszámmal bármikor gondját viselhetjük. Megfelelően beállítva tökéletsen fog. Nem drága, ahhoz képest, hogy eredeti Avid.

Hátrány

Kell neki egy bizonyos idő (nálam 1,5-2 hónap) mire bekopik, illetve huzamosabb használat után bemelegszik, és furcsa, surlódó hangot ad ki a tárcsával érintkezve.

Tapasztalat

Meg vagyok vele elégedve.

Erre ajánlom

160 as tárcsával street, dirt, illetve túrázgatásra, vársoba.

Ennyiért vettem
3000 Ft
Csatolt képek
Avid BB5  2012 fékpofa
Avid BB5  2012 fékpofa
Szerinted hasznos?

budha avatar
33 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyonszépen fog
Nem melegszik
Megbízható
Avid
Bármilyen tepónál képes satuzni a kerekt ha jól van belőve a fék
 

Hátrány

Drága és vizesen nyikorog de attól még jól fog

Tapasztalat

Jó kis fékpofa én meg vagyok elégedve vele

Ennyiért vettem
nyereghez volt
Csatolt képek
Avid BB5  2012 fékpofa
Avid BB5  2012 fékpofa
Szerinted hasznos?

bikekiller avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

A legjobb fékpofa a BB5-be a gyári Avid fékpofa. Próbáltam már Alligator, A2Z stb. pofákat, de a gyári a legjobb. Könnyű ki-be szerelni őket. Volt olyan, hogy fékezéskor ciripelt egy picit, ilyenkor egy kis csiszolópapír segít a helyzeten.

Hátrány

Könnyen felmelegszenek és huzamossabb, megerőlető használat után akár le is éghetnek a pofák. A gyári pofák jók, viszont drágábbak minta az utángyártottak és nem mindenkinek éri meg a jobb.

Szerinted hasznos?

Bmx.-es avatar
68 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nem kopik túl gyorsan.

Avid

Megbízható

Talán, egy kicsit drága, de megéri az árát.

 

Hátrány

Ha felmelegszik, akkor fúrcsa zajokat lehet hallani.

Vízesen kicsit ciripel.

Tapasztalat

Ha majd új fékbetétet kell, vegyek a fékekbe, akkor tuti nem ilyet fogok venni bele, hanem valami jobbat.

Ennyiért vettem
Bringán Volt
Csatolt képek
Avid BB5  2011 fékpofa
Szerinted hasznos?

Bioshock avatar
34 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Előnyére válik, hogy 1,5  évet kibírnak a betétek, hogy kb 30-40%osra kopnak. Nem egy DH fékbetét és meggondolandó, hogy az ember mire használja, de jó fékereje van neki és simán fogja a 203as és 185ös tárcsákat. Esőben nem visít, síkit vagy nyüszít!

Hátrány

Felmelegedés után elveszti a fék a hatását és csak lassítja  a bringát. Továbbá, ha felforrósodik akkor súrlódó hangot ad ki a tárcsánál.

Tapasztalat

Ez egy olyan fékbetét amit kitűnően lehet használni streetre vagy dirtre, de nagyon lightos dh-n esetleg freeride felhasználásnál?!

Erre ajánlom

Street, dirt, esetleg fr, vagy gyenge DH

Ennyiért vettem
Bringával együtt
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

umbre avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- nagyon hamar bekopik
- éppen ezrét lassan fogy
- men eszi a tárcsát
- szárazon, porosan egyaránt fog

Hátrány

vizesen gyengébb és nyikorog

Tapasztalat

hátul 185 ös tárcsával fémes összetételű pofákkal sokáig kiszolgál

Erre ajánlom

BB5 adagolhatósága miatt hátra bármilyen tekerési stílushoz, elölre inkább BB7

Ennyiért vettem
3900
Csatolt képek
Avid BB5  2009 fékpofa
Avid BB5  2009 fékpofa
Avid BB5  2009 fékpofa
Szerinted hasznos?

ggabor avatar
73 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Lassan kopik, a bekopás viszont egész gyors volt szerintem.

Szárazon elég jól fog, vizesen valamivel gyengébb.

Általában csendes, a portól nyikorog néha, vizesen szerencsére nem sikonyál túlzottan.

Hátrány

A gyári pofa elég drága, legközelebb már más márkájút veszek.

Tapasztalat

Update: Egy szezon alatt elkopik :S

Csatolt képek
Avid BB5  2010 fékpofa
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

david0202 avatar
46 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagyon lassan kopik

ugyan olyan jól fog vizesen mint szárazon

fékezéskor nincs semmi hangja

nem csak ebbe a fékbe hanem több promaxba is jó

Hátrány

nem tapasztaltam 

Tapasztalat

a promaxhoz is hozattam fékbetétet de az 3X annyiba kerül mint ez és majdnem ugyan akkora

Erre ajánlom

mindenre

Ennyiért vettem
3600
Csatolt képek
Avid BB5  2010 fékpofa
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Takács Balázs avatar
72 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Egy régebbi promax féktestben használom (ebből lett később a BB5 féktest), ezelőtt gyári promax betét volt benne, azzal teljesen kompatibilis, viszont a fékereje messzemenően jobb. Nem nyüszít, csúszik, krákog, vonyít úgy mint az. Bírja a vizet, havat, sarat, mikulást, nyuszit, télen nyáron. Halk, megbízható cucc. Ja és szerszám nélkül cserélhető.

Hátrány

3600Ft-ért a legdrágább amit ehhez a fékhez lehet kapni. De a minősége kompenzálja szerintem.

Tapasztalat

BB5-be ne csóróskodjuk el a fékbetétet. A minőségnek ára van, tessék hozzászokni.

Erre ajánlom

Arra amire BB5-féktestet.

Ennyiért vettem
3600
Csatolt képek
Avid BB5  2010 fékpofa
Avid BB5  2010 fékpofa
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nsblackmarket avatar
237 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

- nagyon jó a fékhatása, ha jól van beállítva

- nem kopik gyorsan

- nincs hangja, ha jól van beállítva

- viszonylag olcsó

- ár / érték aránya elfogadható

Hátrány

- nincs fékpofa állítója kivűl, mint a bb7 -nek

- nincs neki más hátránya...

 

Csatolt képek
Avid BB5 fékpofa
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
 
fékpofa típusa:

Fémes


 
kompatibilitás:
  • Avid BB5
  • Promax DSK-720
  • Promax DSK-710

 
további információk:

Acél alap


Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid BB5 termékkel kapcsolatban: