Én egy Rockrider 5.3-as gépen, Suntour XCM hajtókarral használom a pedált. Eddig nagyon jól teljesitett, és remélem ez igy is fog maradni.
- szubjektív véleményem szerint szép külső
- patentpedálhoz képest olcsó, legjobb ár-érték arányú belépőszintű alkatrész
- rugóellenállás állítása: nagyon sok fokozat, könnyen állítható, jó minőségű állítócsavarok
- nem ropog, nem nyekeg
- jó minősegű csapágyazás
- a gyári stopli minőségi, nagyon lassan kopik
- sosem old ki ha nem akarom, ellenben bukásoknál mindig rögtön kiold
- a sár zavarja. Nyilván a cipőnek is köze van ehhez, mert az is elég rendesen sárfogó, de ha ez a pedál egyszer telemegy sárral, akkor a belépés sokkal nehézkesebb. A kioldással ilyenkor sincs gond.
- a festés kopik
- a hozzá beszerezhető taposó elég béna. Nehéz beilleszteni, a kiszedéshez is szerszám kell. Ráadásul csúszik, és a kialakítása is kényelmetlen.
- patentpedálok viszonylatában elég nehéz, de egy fém taposónál sokkal könnyebb.
Én bátran ajánlom mindenkinek. Nagyon jó "első patentpedál". Én is ezzel tanultam meg a használatukat. Akik félnek a használatuktól, azoknak üzenem, hogy sokkal jobb mint a taposó! A bukásoknál egyszer sem hagyott cserben, mindig oldott rögtön. Maximum olyan esés lehetséges, hogy piroslámpánál, állóhelyzetben, a gyalogosok legnagyobb örömére szépen lassan eldőlsz. :) de ilyenek is csak addig amíg nem sajátítottad el teljesen az oldás technikáját.
Szóval... nagyon patent!
XC, túra.