Shimano PD-M520 (Deore) patentpedál

109 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 11.000 Ft

HASONLÓ patentpedál TERMÉKEK




Tom77 avatar
33 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nem nagyon értettem miért nincs erről a pedálról vélemény eddig, pedig ezt használják a legtöbben..
Akivel én eddig találkoztam, legyen az montis vagy outis, az ezzel a pedállal nyomta, ez nekem sokat elárult a megbízhatóságáról..

- Az ára mindenképpen. (7490ft-ért vettem újonnan)
- Tartóssága. (
nálam eddig, két szezon után is hibátlan)
- Könnyen kezelhető, gyorsan megszokható darab, egyszerű használat.

 

Hátrány

Az alkoholos tisztítószeres spricnivel történő tisztítás és karbantratás nálam nem vált be, mivel a rugó környékét nem tudtam a befújás után szárazra tölölni, ezért az egy-két nap után elkezdett rozsdálni..
A rozsdafoltokat végül ugyanazzal az olajjal sikerült eltüntetni, mint amivel a láncot is kenem.

 

UPDATE: 
2018.08.13. Sajnos nem tudom mi történt mi nem, de két napja egy új M520-ast kellett vennem, mivel a régivel valami nem stimmelt és már sem időm, sem pedig kedvem nem volt vele vacakolni.

Három hónapja megfigyeltem, hogy állandóan leold kisebb gödröknél vagy hirtelen kanyaroknál, de úgy voltam vele, nyilván a stoplim kopott el, ezért vettem is egy vadi új hozzávaló shimano stoplit párban.. Egy-két hétig nem is volt god, aztán az új stoplival is ugyanazt produkálta. Az spd pedál leoldási erőssége mindvégig max kakaón volt, a legerősebbre volt állítva, ennek ellenére 30-35km/h tempónál már aszfalton is, simán leugrott róla a csuka, a stopli jó helyre és megfelelően volt felhelyezve, a pedállal is elvben minden rendben volt, illetve mégsem..
Két napja mivel hamarosan az egész mostani bringa rá lesz dobva egy másik vázra, vettem tehát egy vadi új spd-t, ugyanezt az M520-ast vettem, a stoplit amit adtak hozzá átraktam a cipőre és a leoldást is, újra a legerősebbre pakoltam, simán semmi gondom nincs vele azóta, csak gondoltam megírom, hogy nálam az M520 mindösszesen 3 szezont bírt, ozt annyi szóval amikor azt írtam az elején, hogy örök darab annak aki elviszi, nyilván igen nagyot tévedtem, mert én viszonylag egy (vigyázom a bringámra) típus vagyok, ennek ellenére nálam eddig bírta a mutatvány..
Az ára ugyanannyi volt amúgy és az új is, a decathlonba lett véve, remélem három szezon alatt ez sem adja majd..

 

Tapasztalat

Az elmúlt két szezonban semmilyen problémám nem volt vele, ez a második spd pedálom az első, egy széria b'twin 100 automata spd volt, amit három hónappal azután, hogy megvetettem erre cseréltem.  
Első alkalommal a legkeményebbre állítottam a dokkolás erősségét, ezt eddig két konkrét eséssel hálálta meg, amiből az egyik alkalom egy hegyi túrán volt, akkor teljesen józan voltam nem is lett semmi bajom, a másiknál viszont  elég jól össze sikerült törni az arcom..
Persze kilenc doboz cseh sör elfogyasztása után, nem volna okos dolog reklamálni, hogy miért nem oldott le a pedál, hiszen akkor már azt sem tudtam melyik országban vagyok.. Necces állapotban azóta hanyagolom a "kétkerekes gyakorlást"..

Aszfalton és terepen is stabilan haladok vele, a holtjátéka minimális, a másik ami nagyon tetszett, hogy a dokkolási erősséget szabályozó csavarok nem lazulnak ki idővel, történjen bármi, egyszer beállítod a dokkolás erősségét és ha te külön nem laíztod, vagy húzod rá, akkor az magától nem tud elállítódni! A másik spd->pedálom egyik ilyen hibája ez volt, de végül nem csak emiatt cseréltem. Az M520-nak kábé 40dkg a súlya nagyjából, az árérték aránya pedig, messze a legjobb a komolyabb bringás holmik tekintetében..
Ez nem egy műanyag sz@r, emiatt elkopni nem igen fog, aki egyszer megvette felkészülhet rá, hogy sokáig fogja használni. Tartós darab és bőven a megfizethető kategória, deore xt->akartam anno, de jó hogy végül ezt választottam, azt a 12 ezer forintnyi  különbséget pedig sikerült másra költeni.. :-)
 

Egy hatékony spd>cipővel egész biztosan árban és működésben is az egyik legjobb választás az M520.
A stoplit megkapod hozzá amikor elhozod a dobozt, de nem mindegy milyen patentcipőre szereled majd.
A dokkolás erőssége itt is szabályozható, a pedálokon elhelyezett 2db csavar segítségével. (+jel a szoros, - jel a laza)
De nagyon fontos, hogy az spd>cipő amivel használni fogod, szintén jól tartsa a lábat, ne legyen túl szorosan rögzítve, de a cipőben a láb nem mozoghat, mert azzal elvesztheted tekerés közben az egyensúlyodat, illetve nem lesz hatékony az energiaátadás, ergo lassabb leszel.. Nekem hárompontos tépőzáras rögzítésű cipőm van, ami azért jó, mert külön külön is tudom szabályozni, hogy a lábfejemet a három  tépőzár közül, melyik fogja a legszorosabban..

Erre ajánlom

- Xc-re és országúti kerékpározásra mindenképpen, illetve általános felhasználás mellett bármilyen bringázáshoz, olyan kerékpározási stílushoz nyilván nem, ahol fontos pillanatokban, azonnal le kell tudni venni a lábat a pedálról, ellenben mindenkor máskor az egyik legjobb választás az M520


Nagyon szabadáras termék ez is, mint a legtöbb általános felhasználású bringás cucc, én 7490 forintért vettem vadi újonnan a decathlonba, ott még ma is ennyiért kapható, több mint két év után, de láttam már 15 ezerért is, pedig ugyanaz az M520>volt, ráadásul színben is az alapkonstrukció. Nem árt új vásárlás esetén körbenézni, mert hasznos forintokat spórolhat az aki rászánja az időt..
 

Ennyiért vettem
7490
Mért tömeg
360 g
Csatolt képek
Shimano PD-M520 (Deore)  2016 patentpedál
Shimano PD-M520 (Deore)  2016 patentpedál
Shimano PD-M520 (Deore)  2016 patentpedál
23 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:

PD-M520


 
kompatibilitás:

SPD


 
dokkolási oldalak száma:

2


 
tengely:

Cr-Mo acél


 
pedáltest anyaga:

alu


 
csapágyazás:

Golyóscsapágy


 
színválaszték:
  • fekete
  • fehér
  • ezüst

 
állítási lehetőség:

Külön állítható be- és kilépési rugóellenállás


 
tömeg (g/pár):

380


 
további információk:
  • A kisméretű pedáltest, illetve a nyitott dokkolószerkezet könnyű belépést tesz lehetővé.
  • Jobb sárlepergető képesség.
  • Külön állítható be- és kilépési rugóellenállás.
  • A króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely csökkenti a karbantartási igényt.

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Spd pedálból melyik érné meg jobban (max10k körül)?
6 válasz
utolsó: 2014. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano PD-M520 (Deore) termékkel kapcsolatban: