Shimano PD-M520 (Deore) patentpedál

109 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 11.000 Ft

HASONLÓ patentpedál TERMÉKEK




CodenameisVin avatar
2 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Könnyen állítható oldási szintek (leírás tartalmaz minden fontos tudnivalót)
  • Minimális holtjátékot enged, ami kezdetekben kiváló, meg 1-1 hosszabb túrán is jól jön, ha mozgatni akarod a lábad oldalirányba anélkül, hogy kilépnél a pedálból.
  • Gyors, pontos be- és kidokkolás
  • Jó értelembe véve egy igénytelen szerkezet: nem kell szétkapnod, nem kell félned, hogy kívülről tisztítsd, mert a tömítések normálisan meg vannak oldva, lecsapatod, ha akarod, akkor a rúgókat kicsit olajozod és külsőleg meg is vagy vele. A belső szerkezet eléréséhez igaz célszerszám szükségeltetik (cca 500 HUF), de az már nem pénz érte.
  • Egyszerű karbantartás (csapágygolyókkal óvatosan - mágnes ajánlott)
  • Sarat csak mértékkel szereti a dokkoló rész
  • Érzed, hogy van benne anyag (főleg, ha megkocogtatja a sípcsontod egy keményebb buli után a reggeli felszállásnál)
  • Kiállva, tempózva sem old ki (a hozzá kapott SH-51-es klipsznél),viszont esésnél kiold, így nagy eséllyel nem tör el a bokád. A klipszet a cipőhöz rendesen oda kell csavarozni a pedál hatásfoka végett.
  • Első SPD-nek kiváló.
  • Ha véletlen elromlik 2-3 év alatt ez az "örökélet plusz végtelen" pedál, akkor ennyi pénzért szerintem teljesen megérte.
Hátrány
  • A már mások által sokat emlegetett festékprobléma
  • Ha számodra fontosak a grammok, akkor nem túlzottan fogod szeretni.
Tapasztalat
  • Szemezgettem egy ideig az országúti pedálokkal és cipőkkel is, de nyert a felhasználási lehetőség, kényelem és egyéb más apró nüanszok az MTB cipő javára. 2017 tavaszán megvettem a francia multisportszeresnél (legjobb ajánlat nyert). Országútin használva nincs rá panaszom, hiszen azért kapja olykor-olykor könnyebb erdei ösvényen is, meg egyéb finomabb utakon. A pedált és annak működését meglepően egyszerű volt megszokni, így hát el is bíztam magam és sikerült olyan szépen elfelejtkeznem arról, miszerint csatolt állomány vagyok a kerékpáron, hogy szépen eljátszottam a krumplis zsák effektust a járdaszigeten. Ezenkívül még 3 kisebb bukás (köszönöm a gyalogosok segítségét, hogy elém léptek)
  • Mint minden SPD-nél: savasodásnál viszont tényleges oda kell figyelni, hogy ne az utolsó utáni pillanatban akarjon kilépni az ember, mert szépen az útszélén pisloghat, miközben 90 fokot fordul vele a a világ. - Megtanultam.
  • Körülbelül 2000 km alatt egy panaszom nincs rá, egyszerű, nagyszerű, végzi a dolgát, rendesen lehet húzni, síkon az 50-et is bírja egy kattanás nélkül, hegyre fel lehet adagolni neki rendesen, hegyről lefele is teljes nyugalommal kicsatolhatod az egyik lábad, ha úgy érzed magad biztonságban (elég nagy a pedál felülete, hogy rárakd a cipőd és ha kell, akkor gyorsan visszapattintsd magad a tekeréseknél). A pedálozásba befektetett energiát korrekt módon adja tovább (brutális gyorsulást lehet vele elkövetni, ha éppen arra van szükség). Városi használatra több megszokást igényel az spd rendszer, mint a taposó pedál.

Summa: Köszönöm, marad. Teljesen jó vétel volt.

Erre ajánlom

Túra, xc, országúti, akár városi használatra is, gyakorlattól függően

Ennyiért vettem
7500
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
modellnév:

PD-M520


 
kompatibilitás:

SPD


 
dokkolási oldalak száma:

2


 
tengely:

Cr-Mo acél


 
pedáltest anyaga:

alu


 
csapágyazás:

Golyóscsapágy


 
színválaszték:
  • fekete
  • fehér
  • ezüst

 
állítási lehetőség:

Külön állítható be- és kilépési rugóellenállás


 
tömeg (g/pár):

380


 
további információk:
  • A kisméretű pedáltest, illetve a nyitott dokkolószerkezet könnyű belépést tesz lehetővé.
  • Jobb sárlepergető képesség.
  • Külön állítható be- és kilépési rugóellenállás.
  • A króm-molibdén ötvözetű, tömített és csapágyazott tengely csökkenti a karbantartási igényt.

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Spd pedálból melyik érné meg jobban (max10k körül)?
6 válasz
utolsó: 2014. jún.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano PD-M520 (Deore) termékkel kapcsolatban: