Hosszas keresgélés után, párom részére vásároltuk ezt a villát még az ősszel, egy RST Gila GNL helyére. Mindenképp levegős villában gondolkoztunk, mivel 60 kiló alatti tömeghez nehéz rugós villákkal bíbelődni. Olcsón sikerült hozzájutni, a 33e Ft-os ár nagyon baráti volt szerintem, a villa pedig külsőre kitűnő állapotban volt (állítólag városi bringában szolgált egy 65 kg-os rider alatt). Mozgása elsőre kicsit furcsának tűnt, de a bicajba beszerelve leesett az állam. Gyönyörűen, leheletfinoman indul meg, könnyedén beállítható a SAG (beülés) a levegős szelepen át és párom szintén oda volt és vissza, hogy mennyire nem ráz, mint a régi, sőt. Az RST 2,5 kg-os tömege után ez a 700g csökkenés sokkal használhatóbbá tette a bicajt.
Éppen a napokban kapott egy szervízt, mivel gyanús volt nekem, hogy talán soha (!) nem látott még olajcserét és szervízt az elmúlt 4 évben. Tartottam a szervíztől ezért, de pár gumigyűrűn, a porlehúzón és szimeringeken (és természetesen az olajon) kívül nem kellett cserélni semmit. Vadonatúj Enduro Fork Seals-t kapott, mivel a 4 év alatt a gyári porlehúzók elöregedtek, megrepedeztek.
Gyakorlati tanácsként annyit meg kell említenem, hogy pár dologra figyelni kell a villánál. Egyrészt, 1-2 nap állás után "letapad", ami teljesen normális jelenség a Duke-nál. Leül az olaj és pár gumigyűrű elveszti a kenőanyagot. De! Elindulás előtt állítsuk fejre ilyenkor a bicajt pár 10 másodpercre és aztán nyomogassuk be a villát, így könnyen indul majd meg és nem koptatjuk feleslegesen az alkatrészeket. (Nekem úgy tűnik, ezt sokan nem tudják, akik ezt a villát használják.) A másik fontos dolog, hogy a Flowgate soha ne legyen teljesen betekerve, mert bár a lock akkor a legkeményebb, de egy nagyobb bukkanón a láb alján kinyomathatjuk az olajat, ami nem túl jó dolog...
Összefoglalva, a használt piacon egy ilyen Duke SL-re akadva, kis szerencsével kitűnő villát találhatunk, általában baráti áron (25-35e Ft körül), ami teljesítményében és tudásában egy Recon és Reba közt lehet, a Reba mozgásának finomságával.