Rock Shox Duke SL első teleszkóp

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 111.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

joot01 avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • a nem épp pille súlyom alatt sem nagyon tapasztaltam hajlongást
    (v-fékkel használtam)
  • tökéletesen be tudtam állítani a súlyomhoz
  • gyönyörűen, finoman mozgott télen-nyáron
  • már új korában kotyogott egy nagyon minimálisat, de a későbbi használat során ez nem nőtt
  • elég könnyű villa (alu becsúszók és alu nyak)
Hátrány

nem tapasztaltam

Tapasztalat

Egy Mozo 3.0sc telót cseréltem le a RS Duke SL-re. Ég és föld a két villa, ami azért az árukban is megmutatkozott. A Mozo sem volt rossz, strapabíró volt, de a Duke egy más világot ismertetett meg velem. Következő biciklimben is minimum hasonló minőségű és működésű villát szeretnék.

Erre ajánlom

MTB XC és túra

Ennyiért vettem
48000
Csatolt képek
Rock Shox Duke SL  2005 első teleszkóp
Régi vázam és benne a RS Duke SL
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • leheletfinom mozgás, a súlyhoz teleszkóp pumpával könnyen hozzá hangolható
  • 80mm-ből mind a 80 -at kimozogja (és nem koppan fel!)
  • megfelelő olajjal télen is kitűnően használható
  • a 2005-ös modellnek a csillapítása már MotionControl. Állítható rajta a rebound és a lockout kar tetején a rebound imbuszával, a flowgate-en keresztül, a lockolás szabályozásával befolyásolható a low speed compression
  • Sarat jól tűri, széles gumival sem szedi össze vészesen
  • V-fékkel használjuk, semmilyen különös deformációt nem vettem észre
  • az mtbr.com-on olvasható vélemények szerint is átlagon felüli tartósság jellemzi
  • viszonylag könnyű (20,5 cm nyakkal, V-fék tüskékkel a nálunk lévő darab 1763 gramm)
Hátrány
  • 2-3 hét pihenés után a szelepsapkát levéve apró cisszenéssel távozik egy kis levegő - bár ez a szakemberek szerint nem feltétlenül hiba, de kissé zavaró
  • beállítócsavarok közül számomra tolerálhatóan bár, de zavaró a rebound és a flowgate állításához az RS imbuszkulcos rúd használata. Hiányzik továbbá itt a Fox-oknál használt kattogás, ami visszajelzést ad, mennyit is állítottunk az adott dolgon
  • a Flowgate kupak kivételkor könnyen kipattanhat ujjaink közül és leeshet, vagy akár el is veszhet
  • nehézkes alkatrészellátás (részben a 30mm-es becsúszók miatt), általában az USÁ-ból kell rendelni hozzá mindent
Tapasztalat

Hosszas keresgélés után, párom részére vásároltuk ezt a villát még az ősszel, egy RST Gila GNL helyére. Mindenképp levegős villában gondolkoztunk, mivel 60 kiló alatti tömeghez nehéz rugós villákkal bíbelődni. Olcsón sikerült hozzájutni, a 33e Ft-os ár nagyon baráti volt szerintem, a villa pedig külsőre kitűnő állapotban volt (állítólag városi bringában szolgált egy 65 kg-os rider alatt). Mozgása elsőre kicsit furcsának tűnt, de a bicajba beszerelve leesett az állam. Gyönyörűen, leheletfinoman indul meg, könnyedén beállítható a SAG (beülés) a levegős szelepen át és párom szintén oda volt és vissza, hogy mennyire nem ráz, mint a régi, sőt. Az RST 2,5 kg-os tömege után ez a 700g csökkenés sokkal használhatóbbá tette a bicajt.

Éppen a napokban kapott egy szervízt, mivel gyanús volt nekem, hogy talán soha (!) nem látott még olajcserét és szervízt az elmúlt 4 évben. Tartottam a szervíztől ezért, de pár gumigyűrűn, a porlehúzón és szimeringeken (és természetesen az olajon) kívül nem kellett cserélni semmit. Vadonatúj Enduro Fork Seals-t kapott, mivel a 4 év alatt a gyári porlehúzók elöregedtek, megrepedeztek.

Gyakorlati tanácsként annyit meg kell említenem, hogy pár dologra figyelni kell a villánál. Egyrészt, 1-2 nap állás után "letapad", ami teljesen normális jelenség a Duke-nál. Leül az olaj és pár gumigyűrű elveszti a kenőanyagot. De! Elindulás előtt állítsuk fejre ilyenkor a bicajt pár 10 másodpercre és aztán nyomogassuk be a villát, így könnyen indul majd meg és nem koptatjuk feleslegesen az alkatrészeket. (Nekem úgy tűnik, ezt sokan nem tudják, akik ezt a villát használják.) A másik fontos dolog, hogy a Flowgate soha ne legyen teljesen betekerve, mert bár a lock akkor a legkeményebb, de egy nagyobb bukkanón a láb alján kinyomathatjuk az olajat, ami nem túl jó dolog...

Összefoglalva, a használt piacon egy ilyen Duke SL-re akadva, kis szerencsével kitűnő villát találhatunk, általában baráti áron (25-35e Ft körül), ami teljesítményében és tudásában egy Recon és Reba közt lehet, a Reba mozgásának finomságával.

Erre ajánlom
Hobbi és akár versenyszerű XC-re, maratonokra
Ennyiért vettem
33000
Csatolt képek
Rock Shox Duke SL  2005 első teleszkóp
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hyper avatar
Hyper
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon puhára is beszabályozható mozgás, nagyon jó csillapitás egyszóval jó menettulajdonságok. Tenyleg rábizhatod magad egy komolyabb hegyoldali durvulas eseten is. Hidegben sem kemenyedik fel. Viszonylag könnyü. (na azert nem egy SID)
Hátrány
Egy lehelletnyit kotyog :-| Érdekes módon ezt egy hónap utan elkezdte, állitolag ez meg nem vészes, sőt normális. :- Modjuk,lehet benne valami mert azota sem konyog jobban. (Menetkozben nem erezheto csak ha kifejezetten nezegeted hogy mi a dörges)
Tapasztalat
Poplock-ot nehéz hozzá szerezni, vagy ha van is akkor nagyon drága... Ugyhogy jobb 15 centivel több kézmozdulattal állitani a lockout-ot. Nagyon jo kis telo. En nem bantam meg, hogy megvettem. Különosen akciósan 59 ert.
Erre ajánlom
Ugrálásra nem, azzal kár lenne tönkretenni, de egyébként bármilyen XC-durva túrára maratonra,stb...
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Smash avatar
Smash
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
elmondtam
Hátrány
ELKEZDETT KOTYOGNI!!! Igaz nem nagyon, meg aszondták, hogy ez normális, meg nem fog mégjobban lógni stb stb, de azé ha egy 25 ezer forintos Suntour nem kottyan egyáltalán, akkor egy 85 ezer forintos RockShox se lógjon má
Tapasztalat
Amúgy fasza...
Erre ajánlom
ugrásra nem
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Smash avatar
Smash
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Überfasza csillapítás, ami tág határok között állítható; fasza merev, tárcsafék nem tekeri meg nagyon; nagyon könnyen megindul, jó puhán mozog, minden kis szirszart elnyel; a magam 75 kilójával még nem tudtam lekoppantani; állítólag első olajcsere után évente egyszer elég felfújni; akciósan 59 ezerért vettem
Hátrány
hmmm....ez az első telóm és még fiatal, úgyhogy túl sok hátrány eddig nem jött elő. Talán az, hogy nem kaptam hozzá pumpát, ezt 5300 HUF-ért kellett pótolni, meg a POP-Lock hozzá (a szarabbik a kettő közül) 5000(!) forint. Egy darab műanyag bovdennel mé ennyi he?!?!?! Amúgy a poplock jól működik, bár nekem a Marzo megoldása jobban tetszik, praktikusabb ha a teló benyomódik és úgymarad, mint az, hogy nem nyomódik be
Tapasztalat
remélem hosszú életű lesz :]
Erre ajánlom
Szerintem univerzális, de azé 4 méteres ugrásokat nem kell vele erőltetni
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sianis avatar
Sianis
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Amikor beindul azután iszonyú finom a mozgása. Az utat végigmozogná, de én még nem bírtam lekppintani, és szerintem ez így is marad. Hidegben egyáltalán nem változik a mozgása, azért mert olajos és nem full levegős. A csillapítás nagyon jó, bár ezt lehet állítani. A sarat tűri mint az állat, és a szutyok nem megy bele hála a kitűnő tömitéseknek, pedig nem is gumiharang van rajta. Sajnos nem tudom, hogy tekeri-e a villát a tárcsafék mert én V-fékkel használom. Mivel olaj/levegős ereszti a levegőt, de elég - havont kicsit megpumpálni, persze azzal a pumpával mit gyárilag adnak hozzá, szóval ez is egy előny, hogy nem kell menni a service-be pumpálni a telót. Mint minden teleszkóp ez is igényeli a karbantartást, de ezt már csak azért is mert nem két fornt volt!!!
Hátrány
A letapadás. ha hagyod állni akkor egy idó után a belső oljszivacs gyűrű megszárad és utánna kell két három bejáratós mozdulat. Amúgy ezen kívül semmi bajom nincs, esetleg annyi, hogy a csillapítás állító lehetne nagyobb skálán állítható is.
Tapasztalat
Én mindenkinek ajánlom aki ilyen árban gondolkozik, mert az nem fogja megbánni garantáltan.
Erre ajánlom
Mindenkinek aki szeret túrázni, esetlegesen akik néha menőznek a városokban, de nem kell azért bántani túlzottan. :-)
5 olvasó 40%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Duke SL termékkel kapcsolatban: