Suntour XC Pro NS első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2003
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Egon avatar
Egon
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
sokat mozog, könnyű a magnézium miatt, a kormányról állítható a hossz (mondjuk nem valami jó minőségű a szabályozás
Hátrány
nagyon szarul mozog, nehezen szerelhető, koszolódik, a nyak egy fos
Tapasztalat
Jó kis telót lehet belőle csinálni. De ahogy készhez kapod az egy katasztrófa. A 11 es olaj mozog 1 cm-t (télen semmit). Ha könnyíteni akarsz a dolgon akkor vedd ki a rugós oldalról az a kis dugaszt és akkor könnyebben fog mozogni (ezzel csak az a szar hogy nagyon nehéz visszaszerelni, mert a csavarmenet egy fos. Ha vajpuhára szeretnéd megcsinálni, akkor az olajpatronos részét szedd szét, és véglegesen akaszd ki egy darab váltóbovdennel azt a karocskát, amit meghúzva állítható a rugóút.(vigyázz, ha nem teszed vissza a dugeszt a rugóba akkor folyton le fog koppanni!!! - újabb szerelés=újabb szívás) Ha eleged van és megjön az eszed, akkor kicseréled az olajat kb 6-7 körülire. (újabb szívás, hogyha szarok a szimeringek akkor dobhatod ki, mert nem lehet hozzá alkatrészt találni, ugyanis a suntour cég ilyesmire nem gondolt, hogy a pótalkatrészeket is a piacra kéne dobni) Valamint vegyél hozzá valami védőcuccot, mert egy perc alatt beporosodik, télen meg befagy a rendszer. Ha a mozgás végre jó, akkor jöhet a többi. A nyak egy gyenge szar. Egy pillanat alatt elgörbül és akkor beszorul a kormánycsapágy és nehezíti a kornány elfordulását. Azt ajánlom, sürgősen cseréld le. Összességében egy nagyon jó kis teló lehetne, de ahhoz tenni is kell sokmindent.
Erre ajánlom
dirt, light freeride
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Woodstock avatar
Woodstock
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, kevesebb mint 1 hónapig, varacskosdisznóként használtam
Előny
Első ránézésre kemény durva telónak néz ki. Ezt erősíti a 32-es acél becsúszó, 13cm rugóút, meg úgy az egész. Az elgondolás jó csak néhány alapvető problémát nem oldottak meg.
Hátrány
De ha elkezdesz durvulni akkor rájösz, hogy a tervezők nagyon nem voltak tisztában azzal hogy egy ilyen telót (freeridra ajálnják) hogy kéne felépíteni. Az elején kezdem: akitől vettem, az elhajlította a nyakat (Melyben nem volt béléscső!!! még mindig egy 13cm telóról van szó!), én kiegyenesítettem. Alólam kitört a nyak (mákom volt hogy ez kis sebességnél történt). Nem baj, kicseréljük: Marzo Z1-es nyak+4mm vastag béléscső, ez már bírni fogja. Nem is ez adta meg magát: ráült a bringámra a szobában a kb.60 kilós haverom, előrelökte magát, behúzta a féket (tárcsa, 180-as 9.0), és a láb egyszerűen ketté tört a fékszem fölöt. Megnéztem a lábat ahol eltört: sehol sem volt 2mm-nél vastagabb (a láb magnéziumból van), erre a másik haverom azt mondta "Ez a vastagság még alumíniumból is kevés lenne!!" És megint megúsztam egy korházi pihenőt!
Tapasztalat
Összeségében a Suntour többi villája nem rossz, ez sem, csak nem figyeltek eléggé a tervezésnél. Majd nemsoká a képek is meglesznek róla. Nagyot csalódtam ebben a villában.
Erre ajánlom
Felőlem Bender után is ugorhatsz vele, de jól gondold meg.
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zolle avatar
zolle
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Ha megtuningolod akkor ~35 ezer forintból megvan egy tisztességes telód. Szépen mozog, olaj csillapításos. Állítható előfeszítés, miegymás. Ami a legjoban tetszett az a kis bemélyedés a vállon, megkönnyítendő a kormánycsapágy persely lehúzását. Cromo becsúszó - nem törik el Mg láb - könnű
Hátrány
Gyárilag 11es olaj van benne, a papírja szerint, így alig mozgott, és lassú volt. Mentem 1 kört, akkor belement a por a szimeringbe, akkor már nem is mozgott.
Tapasztalat
Tuning: Szétszeded, az olajat kihajítod a picsbe, és raksz bele olyan 7 körüli olajat. Persze ez szubjektív, ki hogy szereti. A bal szárban van elasztomer, izlés szerint kiszedhető/cserélhető vmi virsli rugóra. Lizard Skin a becsúszóra (én levágva használom, így nem lassít annyira) persze ha még kapsz valahol. Aztán 1 kiló zsír és kész is.
Erre ajánlom
Mindenkinek aki olcsón szeretne jó telót, persze előny ha tudod hova nyúlj ha véres a torka...
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

PiGonE avatar
PiGonE
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Tapasztalat
Mivel nem volt olyan menüpont, hogy KIPRÓBÁLNÁM, ezért választottam a KIPRÓBÁLTAM-ot. És tényleg kipróbálnám, ilyet szeretnék a gépembe (Merida Matts váz, M475 agyak, Deore hátsó váltó, STX-RC első, Deore LX fékkarok, Deore váltókarok, B+ DH kormány, Deore bowdenes tárcsafékek). Akinek van véleménye, tapasztalata, írjon!
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XC Pro NS termékkel kapcsolatban: