Avid SD 7 fékkar

53 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 7.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK




veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A valaha volt legjobb fékkar az SD 7 amit próbáltam!
  • Borzasztóan igényes kidolgozás, minőségi anyagok
  • A fékerő nagyon finoman adagolható, a kar finom mozgásának köszönhetően
  • Az Avid SD 7 fékkar belső végállását kis imbusz csavarral lehet pontzosan beállítani
  • A kis piros tekerentyűvela bovden húzási pontjár lehet állítani a fékkarban
  • Minden kézmérethez ideális, hisz 2 ujjas fékkar
  • Esni még nem estem az SD 7-tel, de a "Bend Zone" kialakításnak köszönhetően eséskor az erő hatására a kar csal elhajlik, és nem törik!!! Ez nagyon jól jöhet, egy hosszú túrán való boruláskor, hisz törött fékkarral nem lenne kellemes a túra hátralevő részét teljesíteni:)
  • A forgáspont nagyon erősdnek néz ki, a bilincs is stabil, a csavarral jól lehet rögzíteni a kormányon
  • A bovden rögzítése hagyományos, olyan mint a többi fékkarnál
Hátrány
  • ilyet még nem tapasztaltam
Tapasztalat

A véleményemet konkrétan már leírtam az előnyöknél, és azt is, hogy összességéban nagyon meg vagyok vele elégedve!!

Erre ajánlom

Minden bringának, legyen az MTB, vagy trakkinges túrázó, aki még ad esélyt a jó öreg V-féknek, vagy netalálntán mechanikus tárcsafékhez használná!

Ennyiért vettem
kb: 5500Ft
Csatolt képek
Avid SD 7  2012 fékkar
Avid SD 7  2012 fékkar
Avid SD 7  2012 fékkar
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

alu


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

pár vagy db


 
állítási lehetőség:
  • fékkar elérés
  • moduláció

 
szín:

antracit-fekete


tömeg:

175g/pár


 
további információk:

AVID középkategória V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is, felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Speed Dial" technológia: A fékkar menet közben is könnyen az aktuális terepviszonyokhoz állítható
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: Antracit színű ház, fekete kar

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid SD 7 termékkel kapcsolatban: