Avid SD 7 fékkar

53 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 7.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



1-15 (53 vélemény)
Rendezés

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Erős, merev kar

-Állítható erőkar, szerszám nélkül

-Nagyon jó minőségű festés

-Előfeszítés könnyen állítható, igaz csak szerszámmal

-Szimmerikus karok, nincs jobbos vagy balos

-Egy ujjal is elvégezhetőek kisebb fékezések

-Nem csúszik le róla az ujj/ujjak

-Fékerő jól adagolható, ha ezzel gond van, máshol kell az okot keresni

-Elvileg, a promó alapján nem törik a kar tőböl, csak hajlik esés esetén. Nem tervezem kipróbálni.

Hátrány

-Nekem a színe nem tetszik. Van világosszürke és sötétszürke, de fekete nincs. De legalább az egyik szürke helyett lenne valami más szín...

Tapasztalat

Régebben találkoztam az 5-ös szériával, nagyon meggyőző volt. Most akciósan a kistestvér áráért jutottam hozzá az SD7-hez, ez váltotta a Tektro karokat. Egyelőre jó döntésnek bizonyult.

Erre ajánlom

Város, trekking, de ez versenyen is megállja a helyét.

Ennyiért vettem
6000 a pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2016 fékkar
Avid SD 7  2016 fékkar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KovacsZ avatar
15 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Erős

Testre szabható

Hátrány

Nem tapasztaltam még

Tapasztalat

Egy BIkePositive fékkar után felüdülés, hogy EZ milyen keményen fog. Ha az állító csavart visszaengedem, akkor átmegy lágyba a satufék helyett, ami a hátsó keréknél jól jön.

Erre ajánlom

XC-re és mindenre :)

Ennyiért vettem
6000 Ft a pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2014 fékkar
Szerinted hasznos?

RuSSeLL avatar
218 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Nagyon jó a fékerő és szép a dizájn. nem kopik le róla a festék nehezen, mert porfestett vagy anodizált, nem tudom. Adagolható a fékerő, mert van rajta állítócsavar, ami ráadásul nem is gagyi. Eltörve nem láttam még tőböl, de nem mondom, hogy nincs hibája, mert egyet megemlítenék

Hátrány

Aktív használat mellett kopik a fékkar valamint ha egy ujjas fékként kezeljuk letörik a vége, amibe "kapaszkodni lehet" csakúgy mint a kistestvérénél. lereszeltem. működik.

Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
Szerinted hasznos?

Neuler avatar
49 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
  • Remek fékkar, erős anyagból, nem kell félteni, a teljes kar fém.
  • Jól beállítható a fékkar, a bowdenfeszítés stb.
  • Semmi nyúlós érzés (jagwire köszörült bowdenek és jagwire teflonos bowdenház mellett), a fékerő nagyon jó.
  • 1 ujjal is fékezhető így a kerékpár ami 1 V-fék mellett igazán jó eredmény.
Hátrány
  • Semmi hátrány.
Tapasztalat

Triálra használom, remek fékkar.

Erre ajánlom

V-fékhez ,hogy kihozzuk belőle a legtöbbet. Tartós fém kar, jól beállítható, ennél jobbra nincs is szükség.

Ennyiért vettem
3000 Ft
Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
Szerinted hasznos?

Honi avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, triálos fenegyerekként használtam
Előny
AVID A fékeröt ugy adja ahogy akarod Irtó jó dolog rajta a nyomás pont állitó csavar Kényelmes
Hátrány
Passz
Tapasztalat
Egy Avid dd5 fut rolla ezzel a fékkarral idegböl megy a nose manual elotte volt fennt másik fékkar azzal szó szó volt a fékhatás. Hatul egy gagyi saxon v fék alhonga pofákkal köszörült felnivel a régi fékjarral fogdosott ezzel olyan satuja van hogy a magurát kipicsázza
Erre ajánlom
All bovdenes fékhez.
Ennyiért vettem
5600/szett
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xlsi avatar
23 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, virsli gumis/oútisként
Előny
  • Masszív
  • jó fogású
  • gyorsan és könnyen beállítható
  • menetközben is szabályozható a gyorstekerővel, finom hangolható
Hátrány
  • kifogásolható hátrányt nem találtam még, gyanítom, hogy nem is lesz!
  • na jó, kicst nagy :D
Tapasztalat

Kövezzetek meg de SS gépen van a fékkar. Kerestem, kutattam, hogy egyenes kormányra milyen fékkar kéne, amik harapnak mint atom. Stílus nem számít, ár/teljesítmény annál inkább. Lehet nem simul teljes mértékben bele az áramvonalas, országútis vonalvezetésbe, /bár szerintem azt a DH  borla kormány felrakásakor buktam/ de úgy harap mint etióp gyerek a rizsre. ÁLLAT! Vazze, fék kell? Egyenes a kormányod? Avid SD7! Egy féket használva simán megtudok állni ott, ahol eddig mind a két kart úgy szorítottam mint a kötél az akasztott ember nyakát. 
Néztem más, kicsit olcsóbb fékkarokat is, de aztán a vélemények alapján arra jutottam, hogy ez úgy megfog, hogy beszarok. Nem tévedtem!
Igaz csak kipróbáltam, de messze a legjobb fékkar eddig amit próbáltam, na jó, a 105 is zsír fékkar egy 105-ös fékkel, viszont a koskormányt elhagytam régen.

A szett most AVID SD7 fékkar, Miche performance fékek, nagyon jó fékerőt kaptam. Szerintem árban is egész korrekt volt nekem, ugye régi fék rendszert eladtam, így 5400Ft-ra jött ki az upgrade. Király! Ajánlom jó szívvel!

Erre ajánlom

Fékezni bármin ami bowdenes rendszer és egyenes kormányos!
Mást ne vegyél ha nem sajnálos a pénzt!

Ennyiért vettem
5600Ft pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2013 fékkar
avid sd 7
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ssaacc avatar
60 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Feldobja a bringa kinézetét.

- Lassabban kopik mint az elődje.(Azt hiszem logan volt az elődje.)

- A piros tekerővel lehet állítani a fékerőt.(Őszintén szólva nem használtam.)

- Elméletileg bukásnál fel vagy lehajlik így még hazáig tekerhetsz vele.

Hátrány

Nem tudok ilyet.

Tapasztalat

Mennyire adagolható vele a fékerő, milyen fékkel használod? - Shimano Acera/Altus fékkel KLS Poverstop pofákkal és kitűnően adagolhatónak találom, lehet csak megszokásból, de a Logan kar + Logan féknél sokkal jobb.
Milyen állítási lehetőségek vannak rajta? - Fékerőszabályzás.
Milyen a fogása, elérhetősége, mennyire tudod a kézméretedhez állítani? - Marokváltóval még simán elérhető.
Lötyög, kotyog-e, milyenek a forgáspontok? - Jobbnak tűnik mint a Logan minden tekintetben.
Milyen minőségű a kar, bilincs, csavarok, eséseket mennyire bírja? - A bilincs alumínium, csavar mindkét oldalról betehető, jobb-bal cserélhető
Milyen a bowden rögzítése? - Átlagos, hajtogatott lemez a közepén lyukkal. Alumínium bovdenfeszítővel.

Erre ajánlom

Hát ez egy sima fék, szóval amire V-féket fel mer tenni az ember arra ez is mehet.

Ennyiért vettem
5516Ft
Csatolt képek
Avid SD 7  2008 fékkar
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TamasKiss94 avatar
10 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Tökéletes fék adagolás!

-kézre álló forma, rendkívül kényelmes! 

-állítási lehetőségei iszonyúan jók! 

-Avid bb5-höz használom tökéletesen jó és adagolható! 

Hátrány

Nem tudok mondani rá hibát! 

Tapasztalat

Mindenképpen csak ajánlani tudom! 

Ennyiért vettem
5500 Ft
Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gaben4x4 avatar
6 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Nagyon jól adagolható, BB7es fékkel használom
- Jó fogású, kézreálló
- Semmi kopás kotyogás
- Hibátlan minőségű az SD 7, még nem basztam szét
 

Hátrány

- Nincs, ennél jobb nem kell :)

Tapasztalat

- Nem bántam meg hogy ilyent vettem

Erre ajánlom

- BB7-es, BB5-ös fékhez egyaránt

Ennyiért vettem
3500
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A valaha volt legjobb fékkar az SD 7 amit próbáltam!
  • Borzasztóan igényes kidolgozás, minőségi anyagok
  • A fékerő nagyon finoman adagolható, a kar finom mozgásának köszönhetően
  • Az Avid SD 7 fékkar belső végállását kis imbusz csavarral lehet pontzosan beállítani
  • A kis piros tekerentyűvela bovden húzási pontjár lehet állítani a fékkarban
  • Minden kézmérethez ideális, hisz 2 ujjas fékkar
  • Esni még nem estem az SD 7-tel, de a "Bend Zone" kialakításnak köszönhetően eséskor az erő hatására a kar csal elhajlik, és nem törik!!! Ez nagyon jól jöhet, egy hosszú túrán való boruláskor, hisz törött fékkarral nem lenne kellemes a túra hátralevő részét teljesíteni:)
  • A forgáspont nagyon erősdnek néz ki, a bilincs is stabil, a csavarral jól lehet rögzíteni a kormányon
  • A bovden rögzítése hagyományos, olyan mint a többi fékkarnál
Hátrány
  • ilyet még nem tapasztaltam
Tapasztalat

A véleményemet konkrétan már leírtam az előnyöknél, és azt is, hogy összességéban nagyon meg vagyok vele elégedve!!

Erre ajánlom

Minden bringának, legyen az MTB, vagy trakkinges túrázó, aki még ad esélyt a jó öreg V-féknek, vagy netalálntán mechanikus tárcsafékhez használná!

Ennyiért vettem
kb: 5500Ft
Csatolt képek
Avid SD 7  2012 fékkar
Avid SD 7  2012 fékkar
Avid SD 7  2012 fékkar
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bia90 avatar
63 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Jól néz ki, jól adagolható az Avid SD 7. Forgáspontja az útviszonyoknak megfelelően állítható. Kényelmes,  jó minőségű, merev fékkak, nem lötyög.
Bend zone-os nem törik csak hajlik egy kikönyített résznél.

Hátrány

A fékkart nem lehet pozicionálni. A festés kopik.

Tapasztalat

A korábbi Altus fékkarokhoz képest ez teljesen személyre szabható.

Csatolt képek
Avid SD 7  2008 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Guen avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Tökéletesen adagolható de ezt már az előd(FR5) is tudta. Avid SD 7 van a másik felén bármikor vizesen szárazon jól adagolható egészen a blokkolásig pontosan érezni mit csinál a fék.

- Forgáspontja állítható így az útviszonyokhoz állítható a fékerő bizonyos határokon belül én csak jeges úton tekergetem a többire jó a nagyobb fékerő 

-Nagyon kényelmes nekem nem kell semmit állítani bár magát a fékkart nem is lehet pozicionálni.

-Avid. Nincs lötyögés kotyogás semmi aminek gyárilag nem kell lennie. Bend zone-os nem törik csak hajlik egy kikönyített résznél, szerencsére nem kellett még tesztelnem.

- Megintcsak AVID  a csavart két menetet kitekerjük és hozzá sem ér a kormányhoz nem karcolja, ha meg meghúztuk akkor csak kalapáccsal lehetne eltekerni. Brutálisan merev nem hajlik csak teszi a dolgát.

Hátrány

Nincs

Tapasztalat

Amig a bowdenes fék bármelyik verziója megfelel legyen az V/tárcsa vagy kanti addig ennél jobb fékkar nincs. Súlyban lehet hogy jobb az SD7 Ti de tudása semmivel sem több. Én amig le nem cserélem hidrós tárcsára nem is keresek mást ennél egyszerűen nincs jobb. 

Erre ajánlom

Mindenre.

Ennyiért vettem
6000/pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2009 fékkar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

GImre84 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Jól néz ki.

- Könnyű, jó a fogása, kézreáll.

- Nem kotyog, nem lötyög.

- Eséskor nem törik, csak elhajlik, bár én még ezt nem próbáltam...

- Precízen beállítható, jól adagolható vele a fék.

- Álíítható fékerő

 

Hátrány

 - A karról elég hamar lekopik a festék.

Tapasztalat

Én Avid SD SL-el használom, hibátlan szerkezet.

Erre ajánlom

Bárkinek, aki bovdenes fékrendszert használ.

Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szpeter88 avatar
23 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Könnyen és pontosan adagolható
  • nagyon jól beállítható az SD 7
  • bend-zone
  • könnyű
  • kényelmes, megfelelő kialakítású
Hátrány

-nem tapasztaltam

Tapasztalat

Egy ideig használtam Shimano tarcsával, jelenleg V-fékkel nyúzom, de mindkét típusnál helytáll. Nagyon merev és a bend zonenak köszönhetően egy könnyen össze sem törhető. Bowdenes fékkarok közül szerintem az egyik legjobb.

Erre ajánlom

bowdenes fékekhez

Ennyiért vettem
5000/ pár
Csatolt képek
Avid SD 7  2010 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Nagasah avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyű, jól néz ki és elég masszív az SD 7. Avid bb7-hez használom, nagyon jól adagolható vele. Egy ujjal szoktam csak használni, de mégis elég erőt visz át a fékekhez, szóval szerintem elég jó a kialakítása.

Hátrány

A karról tényleg könnyen kopik a festék, de kb ennyi és ez sem sokat zavar a működésében szerintem:)

Tapasztalat

Írták páran, hogy kotyog, nekem eddig nem volt ilyen gondom...

Erre ajánlom

Bármire, V fékhez, tárcsához, városba, vagy akármire, szerintem mindenre jó:)

Ennyiért vettem
készletben volt....
Csatolt képek
Avid SD 7 fékkar
Avid SD 7 fékkar
Szerinted hasznos?

1-15 (53 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

alu


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

pár vagy db


 
állítási lehetőség:
  • fékkar elérés
  • moduláció

 
szín:

antracit-fekete


tömeg:

175g/pár


 
további információk:

AVID középkategória V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is, felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Speed Dial" technológia: A fékkar menet közben is könnyen az aktuális terepviszonyokhoz állítható
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: Antracit színű ház, fekete kar

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid SD 7 termékkel kapcsolatban: