Magellan Pyxis Team mtb váz

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2011.11.)
  • Listaár: 90.000 Ft

HASONLÓ mtb váz TERMÉKEK




dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyű
  • olcsó
  • jó irányítható
  • szép design
  • kör keresztmetszetű csövek
  • kicsi 3D papucs
  • CNC-zett merevítő a fejcsőnél
  • félintegrált csapágyas
  • 27,2-es nyeregcsövet fogad
  • kényelmes
Hátrány
  • sz.r festés
  • elcseszett feliratok
  • rugalmas sprinteknél
  • ronda hegesztések
  • pontatlan hegesztések
  • egy mérettel kisebb nyeregvázcső a felsőcső hosszához képest
  • logikátlan bowdenakasztószemek
  • nincs kábelrögzítő a felsőcső közepén
  • nekem túl lapos fejcsőszög.
Tapasztalat

Magellan Pyxis Team a low colst XC verseny váz? Kicsit a márkáról: A Magellan egyike a nem túl népes tábort alkotó „hazai” márkáknak. Valójában taivanon készítik az összes vázat ők is, ez is csak egy átmatricázott példány, bár ez nem tekinthető sem rossz, sem jó előjelnek. Rekordgyanús ár-tömeg arányával könnyen fehívja magára a figyelmet, no meg a kinézete sem éppen utolsó.

 

De lássuk csak miben is különbözik ez a Pyxis Team az előd, Dema Aurontól? Először is változott a készítéshez használt alumínium, a korábbi 7005-öst háromszor húzott 7046-os váltotta le, Nem annyira rideg alapanyag, a deréknak és az élettartamnak kedvez. A sűrűssége kisebb a 7046-nak, ennek köszönhetően garantált a mosoly, amikor mérlegre pillantunk.

 

A csövekről egy kicsit: A Dema brutális vastag, néhol agyon-vissza hajlított, itt-ott sokszögletű  csőelemét, filigrán, egyenes, egyszerű kör keresztmetszetűek váltották fel.

 

Haladjuk előröl hátrafele, a fejcsőről: Szintén félintegrált csapágyat fogad, de az elődjénél jóval rövidebb, mindössze 110mm hosszú (Auronnak 130mm  volt a feje). Kisebb nagyobb probléma lehet, hogy ha méretre vág egy villát ehhez a vázhoz az ember, utána olyan rövid nyaka lesz, hogy szinte lehetetlen lesz eladni ha cserélné. Egyébkén itt található a  váz legkarakteresebb eleme a fejcső-alsócső találkozásánál található merevítő elem. Nekem kifejezetten tetszik, de más már mondta rá, hogy elcseszi a képet, ronda(de ez engem nem érdekel ;). 

 

Merevítés fokozására van hátrafele nyitott felülhegesztés a felsőcső tetején, kicsi esztétikus és a dolgát teszi. A korábbi vázamnál ezt kompenzálták az "ipari méretű" csövekkel, (melyből ráadásul a felsőcső nyolcszögletű is volt) meg némi hydroforminggal az alsócső tájékán.

 

A felső és alsócső sima egyszerű kör-enyhén ovális darabok átmérőjük pont eltalált. Egyetlen érdekesség, hogy az alsócső a fejcső közepe tájékán csatlakozik, alatta a CNC-zett elem van, így hát ez sem gond, nem fog kolbászolni a gép orra.

 

A felsőcső tetején futnak a bowdenek, nehogy vállon cipeléskor útban legyenek, de ha esetleg sikerül bebicskáztatni a kormányt, tuti szétcsessze a fékkar a fékvezetéket meg a bowdeneket...

 

Akasztószemek terén további érdekesség, hogy 4 vezetéknek van hely. 3 bowden, 1 hidraulika. Hát őszintén mai napig nem jöttem rá, hogy mire való a 3. bowdenakasztó. Ilyen bringán bowdenes tárcsafék nem igazán fordul elő, V-féket nem fogad a váz. De adott esetben akármelyiket el lehetne vezetni végig, házban… További hátrány, hogy a cső közepén nincs kábelrögzítő szem. Ebből Dema jobb, a cső oldalán vezetett huzalok csodálatos ötlet, mivel esztétikus, nem tudod lezúzni és cipeléskor sem nyom sehol.

 

A nyeregvázcső immáron 27,2-es nyeregcsövet fogad, ami sokkal kényelmesebbé teszi az egész gépet, főleg jócskán kihúzva, egy jó alapanyagú csővel. A lánc és támvillák vékonyak és rugalmasak, ez jó, mert egyenesek, de rossz mert egy sprintnél ez bizony nagyon érződik. A merevítéseket nem bonyolították túl, ugyanolyan csőből van az összes a láncvillák, a támvillák közt és a tárcsaféknél is. A hátsó háromszög csövei apró egyszerű 3D papucsokba bújnak, szintén pirospont, hogy nem valami 10 x 15  centis CNC-zett valami van ott, amit papucsnak mernek nevezni. Az Auron fara: a láncvilla zárt szelvényből megy át kerek csőbe, támvillák hyroformingoltak, CNC-zett yoke és egy bazinagy 3D papucs melyen akkora hegesztéssel csatlakozik a támvilla hogy szükségtelen volt a tárcsafékszem alá a merevítésre. 

 

Ó igen, és a legszebb, hogy a Dema 31,6os nyeregcsöve és ez a Hirosimát is túlélő hátsó traktus olyan szinten merev, hogy lerázza ember veséjét. Viszont a szürke eminenciás javára írható, hogy sima H szabványú váltófüle van míg a Pyxisnek egy 2 csavaros ”ilyetmégazéletbenemláttam”  tartója van. Szintén „érdekesség”, hogy ebbe a papírforma szerint arany, valójában ezüst fülbe bele van ütve egy méretes Mosso logo. Most már legalább tudjuk kikkel gyártat a Magellan.

 

Hegesztések terén botrányos, ronda, igénytelen, tipikus taivani gagyi minőség

 

A váz papírforma szerint aranyra eloxált majd maszkolással feketére festett, kevés felirattal, viszont azokba bőven bele lehet kötni.

 

A fő feliratokkal nincs semmi gond, 2 dolog zavar. Az egyik a BTS feirat a nyeregvázcsövön. A másik, hogy az alsócsövön a technikai adatokat  meg elsz.rták mert 7005-ös alu va rajt a 7046 helyett. Következő  hiba, hogy az enyémen sárga fekete a festés, de a festékréteg alatt van arany elox. Hogy is van akkor ez? No, de nem eszik olyan forrón a kását, legalább egyedi és ez sem lett csúnya. De ez a kása túl forró!!! Méghozzá amiatt, mert a festés alapból olyan gyász minőségű, hogy a legkisebb erőbehatás hatására lepattog. Poros helyen festették, ez látszik rajta, mert jópár apró fekete dudor vitrít a vázon. A lepattogás kezdődött a tárcsafékszemnél, a csavar meghúzásakor(a Dema ilyet nem csinált)

 

A tömegről: a karcsú Pyxis TM mindössze 1350 g 17”-os méretben míg a Dema Auron 1873 g M-es (18,5”) méretben.

 

A „geometria”: Az Auront 595mm-es felőcsővel 60mm-es szárral használtam (amit utóbb kinőttem, 70mm-es kellett volna már) minezt 18,5”nál.

 

No, de a Pyxis: 590-es felsőcső hossz mindössze 17”os nyeregvázcsővel, 80mm-es stucnival. 

 

A másik opció 605mm lett volna 18”-al egy 50mm-es szárral, de XC-re sem a legjobb az ilyen rövid kormányszár.  Így hát az előbbi mellett döntöttem. 

 

A kis vázméret miatt szinte koppig ki van húzva a 400mm-es nyeregcső, aminek következtében  már a hátsó kerék fölött ülök, ez nagyon pozitívan hat az irányíthatóságra, amolyan derékból fordulós lett a bringa.

 

A fejcsőszög 70,3° egy 480mm-es telóval, az enyém csak 455 így kapok egy kényelmes 71,6° szöget. Amúgy sem szeretem a túl lapos fejcsövet, az Auronon olyan 72-72,5fok körül volt, így még ezt is megkellett szoknom. 

 

Menet közben: Ez egy fotel, karosszék, hintaágy,  stb. lehet mindennek nevezni. A szkandium alapanyagú tisztesen kihúzott nyeregcső és a vékony támvillák eszméletlen kényelmessé teszik a gépet, kb. minta lenne 30-40mm rugóút hátul. Konkrét példa: erdő lánctalpas favágógép nyomában mentem a Demával, kb. a vesémet lerázta, a Pyxissel jóformán alig éreztem, a gumik azonosak mert mindkettőn 26 x 2,25-ös Rocket Ron van hátul és a nyomás is kb. ugyanakkora volt.

 

Viszont lefeléken jön ki az igazi különbség, íme az egyenlet: 

Alacsony középrész +  kis váz miatt alacsony súlypont +  viszonylag hosszú  + enyhén, (a korábbihoz képest) laposabb fejcsőszög = Iszonyatosan stabil, brutális kanyarsebességű gép!

 

Hátránya az egésznek hogy mászáskor hajlamos emelgetni az orrát, de mivel a fejcső rövid és a stucnit alacsonyan lehet tartani ez kiküszöbölhető

 

Az eredeti ára 90000 forint ennyit ilyen pocsék festéssel egyáltalán nem ér, de mivel kiszórta a forgalmazó az összes ilyen vázat 40-45ezer körül az már elfogadható volt érte.

Ennyiért vettem
45000
Mért tömeg
1350 g
Csatolt képek
Magellan Pyxis Team  2012 mtb váz
Magellan Pyxis Team  2012 mtb váz
Magellan Pyxis Team  2012 mtb váz
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

7046 Alumínium, triplán húzott csövek


 
színválaszték:

Fehér - arany


 
fejcső méret:

1,1/8"


 
nyeregcső méret (mm):

27,2


 
tengelyméret (mm):

10


 
sarutávolság (mm):

135


 
fék kompatibilitás:

Tárcsafék


tömeg:

1330 g (18")


 
további információk:
  • 31,8mm-es első váltó bilincs-átmérő
  • Félintegrált fejcsapágy
  • Erősítő átkötőelem a baloldali lánc- és támvilla között
  • Teljes anodizált és festett felületkezelés
  • Könnyített fejcső
  • Könnyített erősítés a fejcső-alsócsó találkozásánál
  • Javasolt villa beépítési magasság: 480mm (100mm rugóút)

Geometria

váz geometria kép

Magellan márka bemutatás

A CSEKE Zrt-t két család alapította 1990-ben Apostagon. A Csere és Kele családnevek összevonásából jött létre a CSEKE név.

A cég Bt-ként kezdte meg, az akkor még kiskereskedelmi tevékenyégét egy dunaújvárosi kerékpárüzletben. 1991-től áttért a nagykereskedelmi tevékenységre, majd 1997-ben a Bt. Rt-vé alakult.

A 90-es évek második felétől a CSEKE Zrt. a hazai kerékpár-nagykereskedelemben piacvezető szerepet tölt be. A cég mintegy száz főt foglalkoztat budapesti és apostagi kereskedelmi telephelyein. A céghez kizárólagosan kötődő alvállalkozók biztosítják a gyártási hátteret.

Termékeiket elsősorban mintatermünkön és terítőhálózatunkon keresztül, a szakkereskedések számára értékesítjük. Fokozatosan fejlődik export tevékenységünk elsősorban Szlovákiában, Romániában és Ukrajnában erősítjük piaci jelenlétünket.

Kezdetektől fogva kiemelt figyelmet fordítottunk a gyerekek, mozgáskorlátozottak, sportközösségek, és alapítványok támogatására.

Versenysportolóink a Magellan Team (MTB) tagjai, akik országos és nemzetközi viszonylatban már eddig is kimagasló eredményeket értek el mind a Cross Country (CC), és a Down Hill (DH), mind a Dual Slalom (DS) versenyágakban.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Milyen vázat ajánlotok XC-re 100.000ft alatt?
5 válasz
utolsó: 2012. aug.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magellan Pyxis Team termékkel kapcsolatban: