Specialized FSR XC Comp mtb

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2013.06.)
  • Listaár: 330.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




ikszcé szabi avatar
ikszcé szabi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Káprázatos váz. (az enyém ezüst színű, éljen!) kényelmes geometria, inkább mint versenyzős. Egész napot el lehet túrázgatni a nyergében, hátsó felfüggesztés nem hagy kivetni valót maga után, érzékeny, az emlkedőkön is tisztességesen teljesít, ha nem állsz kia nyergből izompedálozás céljából, hanem pörgeted.
Hátrány
A specialized bicajok kis hazánkban alaból túl vannak árazva, ezért legcélszerűbb őket az őszi leárazások során beszerezni (az enyém 110 kHuF-val volt olcsóbb)/Köszönet az XFactorDebrecennek/. Nem ártana lockout a teleszkópokra, sok a noname alkatrész, majd meglátom hogy bírják. Egyébként nyilvávaló hibát eddig nem találtam a gépen. (a hátsó kerék pont a hátsótagra hányja a dzsuvát, spéci sárvédőt meg nem lehet kapni, szóval a kedvec szénsavas üdítőm flakonjából hamarosan kerékpáralkatrész lesz). A hajtómű túl széles, gyakorlatilag terpeszben tekerek, ez furi.
Tapasztalat
Még csak 1,5 hónapja van meg de FORRADALMI ÁTTÖRÉS a merevfarúmhoz képest. Mindent faszán csinál, megdöbbentő, hogy mennyire messze lehet eljutni vele különösebb fáradság nélkül. Az esetleges lecserélendő alkatrészek: a teló (szépen működik, de kevés rajta a szép színes állítógomb), noname alkatrészek, ha szereted a szép színes matricákat, hajtómű. Ui: az ár/teljesítmény érték 5 rápája a leárazott verzióra vonatkozik.
Erre ajánlom
Tuljadonképpen egésznapos túrázásra a legalkalmasabb (Oh, GRANTURISMO!!!), versenyzéshez egy kissé nehéz, ha meg urgálsz, meg állatiasan DH-zol vele akkor mindkettőtök élettartama drasztikusan lerövidülhet.
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:
  • szürke-fekete
  • piros

villa (teló):
Rock Shox Tora SL,
  • 120mm travel
  • Magnézium láb
  • Állítható előfeszítés, visszaút

 
hátsó rugóstag:
X-Fusion 02-RL,
  • A Specialized által hangolva
  • visszaút csillapítás
  • 7.5x1.75"

Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M442-S,
  • 44/32/22T
  • 170mm S mérethez
  • 175mm M,L,XL mérethez

lánc:
KMC X9
középrész:
Shimano BB-ES25,

68mm x 118mm


első váltó:
Shimano Deore,
  • 34.9mm bilincs
  • top swing
  • alul húzós

hátsó váltó:
Shimano SLX,

hosszú kanalas


 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

acél


Kerék

felni:

Alex RHD

  • csak tárcsás
  • duplafalú
  • szegecselt
  • 32h

első agy:
  • tárcsafékes
  • 32h
  • gyorszáras

hátsó agy:
  • tárcsafékes
  • 32h
  • gyorszáras

külső gumi:

Specialized The Captain Sport, 26.2.2", 60 TPI


belső gumi:

Schraeder valve


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore
kormány:
  • alacsony emelésű
  • 6061 alumínium
  • 660mm széles
  • 8° hátrahajlás
  • 6° felhajlás

markolat:
  • Specialized waffle bilincses (S/M mérethez)
  • Specialized thick bilincses (L/XL mérethez)

kormányszár:
  • 3D forgácsolt ötvözet
  • 4 csavaros
  • 31.8mm
  • állítható emelés

kormánycsapágy:

1-1/8" A-head golyós


nyeregcső:
  • 6061 alumínium
  • 2 csavaros
  • 30,9mm

Fék

tárcsafék:

Avid Juicy 3 SL


 
féktárcsa:

AvidClean Sweep

  • S/M: 185mm-160mm
  • L/XL: 203mm-185mm

Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized FSR XC Comp termékkel kapcsolatban: