Ajándék lónak ne nézd a fogát, én mégis megteszem hiszen Testbike nyeremény, mondhatni kötelező!:) Teljesen friss állapotában nem akartam róla írni és még most is korai pl a tartósságáról beszélni, így most csak a friss tapasztalataimat írom le, később pedig az alkatrészeket egyenként véleményezni fogom.
Kategóriájában könnyű a Caprine Cross Three, akárki akármit mond:) A vázon érezhető hogy vékony falú, viszont kellően merev is. Tárcsafékkel is könnyebb mint az adatlapomon szereplő csepel, igaz nem sokkal. Bár még nem állítottam be magamhoz tökéletesen, sokkal jobban érződik rajta az MTB hatás, mint a csepelen. Itt a kormány vékonyabb és keskenyebb, könnyebb fordulni vele városban, könnyű manővereknél baromi jó, viszont pont emiatt már kevésbé teszi lehetővé a szélesebb kormányfogást, ami mászásnál már hátrány lehet.
A Deore váltókar némán teszi a dolgát, nagyon finom szerkezet (viszonyítás Alivio és Tourney), bár az Alivio-t egy fokkal határozottabban érzem. A szintén Deore hátsó váltó teszi a dolgát, jól feszít, szépen vált. Tourney-hez képest egy álom, SLX-hez képest picit alulmarad, bár még a nagyon aprólékos beállítást nem végeztem el rajta. Kicsit hangosan dobja a láncot (vszínű rendes beállítással orvosolható) de becsületesen elvégzi amit kell:) A kormánymarkolat kicsit kemény, kesztyűben is kényelmetlen volt, cserélni fogom mindenképp idővel.
Az első teleszkóp egy SR NEX 4610 V2, a NEX 4610-hez képest elvileg annyi a különbség, hogy menet közben is kapcsolható. Gyakorlatilag viszont jobb az állíthatósága, lágyabb a rugózása, nagyon tetszik!
A Shimano RM-416 tárcsafékről sokat nem tudok még írni, teszi a dolgát bár még nem járatódott be. Átadás után csak lassított, de határozott fékezésre nem volt képes. Másnap elvittem beállíttatni, azóta tökéletes:)
Shimano Alivio 22-32-44-es hajtómű van rajta, masszív cucc:) A gyári fém pedál is ahhoz képest elég jó, bár 44-es lábamhoz kicsit már kicsi, egyel nagyobbra cserélem valószínű.
A Caprine duplafalú szegecselt felnik masszívnak tűnnek, bár az átadáskor még elöl-hátul izmos 8-as volt benne, ezt a fékekkel együtt orvosoltattam másnap, azóta tökéletes. A gyári gumi tipikus trekking, se nem ilyen se nem olyan. Nem rossz, ellenben jócskán alulmarad egy Contihoz képest. Néha csúszkál és nem érzem túl stabilnak viszont ha nincsenek nagy elvárásai az embernek, tökéletes:) Én csak azért fogom cserélni mert defektbiztos kell és kicsit terepre is szánom.
A Velo nyereg teljesen átlagos, 100km-ig biztos nem kényelmetlen. Ergonómiája is jó, kényelmes az ülése. Nincs nagy elvárásom azt viszont tökéletesen kielégíti:)
Shimano agyakkal van szerelve, nagyon szépen futnak, semmi panaszom nincs. Jól reteszel, szép kellemes hangja van, élmény vele menni!
Összességében eddigi tapasztalataim alapján egy nagyon jól összerakott, megbízható középkategóriás cross trekking a Cross Three, kiváló kezelhetőséggel, könnyű váltással és futással. Inkább mtb felé hajaz, de ez pont az előnyévé válik nálam, van már egy villámgyors hajtós biciklim, ami városba és terepre kevésbé jó:) Ezzel ez a gond is kilőve!