Gepida Alboin 200 trekking

18 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.03.)
  • Listaár: 111.900 Ft

logo
A Bp., II. Szilágyi E. Fasor 13-15 szám alatti üzletünkben terméket vagy POSTÁZÁSSAL kaphatod meg!
Gepida Alboin 200, fehér
111.900 Ft -2%
109.900 Ft

Használt Gepida Alboin 200 eladó
130.000 Ft
új árához képest: 16%

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



Gepida Alboin 200 trekking

1-15 (18 vélemény)
Rendezés

szantozole avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

A kerékpár teljes mértékben megbízható.Nagyjából 2 hétig használtam és ez idő alatt napi 40-50 km-t tekertem vele.Semmilyen fajta komoly problémát nem tapasztaltam vele 1-2 kisebb elhanyagolható hibát.Váltórendszere nagyobb sebességnél és szép finoman váltott.Az első teleszkópnak köszönhetően nem ráz a bicikli rosszabb utakon sem.

Hátrány

A pedál igencsak rossz minőségű illetve a a markolat fogása nem volt kényelmes.

8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Cinegember avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép ez a Gepida, de ez hátrány is lehet, pl. boltbajárásra jobb inkább egy tanyabájkot használni. Ezen kívül kényelmes, nagyon stabil, jó az úttartása, nehéz vele perecelni, viszont gyors az Alboin 200. Megbízható, nem hagyott cserben egyszer sem hosszabb úton. A váltókkal meg vagyok elégedve, eddig nem kellett túl gyakran állítgatni, a hátsó váltó csendes és gyors.  Nagy áttételtartománnyal rendelkezik, bár ezt nem használom ki teljesen. Az agydinamó és az alsócsőben áthúzott kábel megoldása jó dolog. A hátsó fémbetétes sárvédő a ledugózott kábelekkel praktikus, hely- és kábeltakarékos megoldás. A felniken hasznos a kopásjelző csík. Az agydinamós első lámpának brutál fényreje van, nem csak látszani, hanem látni is lehet vele. A nyereg kényelmes.

Hátrány

A gyári Innova gumikkal gyakran kaptam defektet, ezeket rég le is cseréltem. A gyári fékpofák gyengén fognak, és ha esős időben vizes lesz az első kerék, akkor úgy visít rajta a fékpofa, mint egy légkürt. Gyári kitámasztó gagyi, nem lehet a hosszát állítani, felpakolva eldől vele a bicikli. A hátsó sárvédőt úgy csavarozák fel, hogy megcsavarodott és nem fedi teljesen a kereket. A gyári nyeregszárat kellet lecserélni, az gyenge volt, gyakran meg kellett húzni, hogy ne lötyögjön a nyereg rajta. A teleszkóp kb. dísz.

Update, 2015.07.22.:

A kerékpárt gyárilag menetes hátsó aggyal szerelik fel, hétsoros fogaskoszórúval, ami azt jelenti hogy a kerékagy jobb oldali csapágya kb. a tengely jobb oldali harmadát terheli, ezért a tengely folyamatosan görbül, emiatt időnként(kb. 5000km v. 1 év) tengelycsere kell, különben eltörhet.

A hátsó sárvédőbe dugózott kis rövid kábelek leblankolt végei idővel elfáradnak és eltörnek. Megvágni, blankolni -ha pedig már túl rövid a kábel- cserélni kell.

Tapasztalat

Ez a Gepida Alboin 200 az első komolyabb biciklim, elégedett vagyok vele, szinte mindenhol lehet használni. Aszfalton jól jön a gyorsasága, a kavicsosba és a földútra is le lehet vele merészkedni, bár ott már nem olyan haladós, mint egy MTB. A sarat nagyon nem szereti. Érdről Pestre mentem vele sokat(kb. 500km másfél hónap alatt), ezalatt sem volt vele probléma. A felnikre(Beretta MT-240) nem árt vigyázni. Nekem a Budafoki út Karinthytól befele eső részén sikerült szerezni bele tojást, amikor elstartoltam egy lámpától. (A bringa hátsó fele lehet, hogy a hátsó tengely görbülése miatt pogózott inkább.)

Update, 2015.07.22.:

Nem működik az agydinamós világítás. Az első lámpával lehet valami, az agydinamó és a hátsó lámpa külön-külön tesztelve működött utána is.

Tavaly nyáron volt vele egy tengelytörés, kb. 5000km használat után.

Erre ajánlom

Túrázni. Városba, (jó)aszfaltra főként, a földutakra és kavicsos utakra módjával.

Ennyiért vettem
nyertem
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
26 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ár/érték aránya.

Súlya a kategórián belül versenyképes.

Megjelenése, ha nem vizslatja az ember közelről.

Hátrány

Az teleszkópos villa.

A súlya abszolút értelemben.

 

Tapasztalat

A feleségem biciklije 2013 óta. Tán még 2000 kilométert sem ment vele összesen. Valójában a Gepida jól belőtte a várható felhasználói kör átlagos elvárásait. Azaz, számtalan versenytársa jobb nála, csak nem (akcióban) 78 ezer forintért. Feleségemnek tetszik is a kerékpár. Érthető, Őt egyáltalán nem érdekli a 200 ezer forintos kerékpárok hegesztési varrata és egyéb finomságai. Egyébként a vázmunka nem rossz. Láthatóan minden azon a helyen, geometria vonalon van ahol lennie kell. Előző biciklije egy Cheyenne MTB volt 26-os kerekekkel, merev villával. Lassabbnak és kényelmetlenebbnek érezte. Mindkettő érthető a terepesebb gumi és a sportosabb geo miatt. Legnagyobb hibája (nyilván az ára miatt) a Zoom 123E első teleszkópos villa. Egyetlen előnye, hogy csak 1840 gramm a súlya. Bár a képessége alapján nyugodtan lelehetne cserélni egy merev villára és máris egy kilót spórolunk. Képes ugyan valami mozgásra az én 110 kilóm alatt, de a feleségem 58 kilója szinte meg sem mozgatja. Többszöri kenés után sem. Azaz csak nagyon durva terepen, ill padkázásnál mozog valamennyit. Elméletileg előfeszítése állítható, de ez nem igaz. Megindítani szinte lehetetlen. A Selle Royal Rio nyereg elég kényelmes. Két vagy inkább három óra felett van a határ, amikor már megjegyzéseket tesz rá. Bár a Revoshiftes váltó bizonyos szempontból ügyetlenebb, a feleségem szereti, pedig az előző bicajáról ismer komolyabbat. Egyértelműbben berögzül a váltás és mivel elöl a középső tányért részesíti előnyben, így hátul lefele és felfele is tud kettő-hármat váltani egyszerre. A kerékpár súlya, ami meghaladja a 16 kilót, rendben van a felszereltség és az árkategória versenytársaival összehasonlítva. Viszont léteznek 14 kiló környéki női trekking kerékpárok is, ami a feleségem pehely súlyához mérten már érezhető lenne. Sajnos azonban legalább háromszor ennyibe kerülnek. Az Innova gumi (ami 850 gramm súlyával nem nehéz 42-es méretben) teljesen megfelel a feladatra. Még soha nem kapott defektet, még akkor sem amikor együtt biciklizve én összeszedtem egyet. A biciklinek semmilyen komoly hibája nem volt eddig, mindössze az első lámpa tartó konzol tört el a rögzítő csavarnál. Annyit azért még hozzá tennék, a kerékpár kezelése bumfordibb, érzéketlenebb, ügyetlenebb, még az én Alboin 300 CRS-mel összevetve is.          

Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2013 trekking
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zsamo714 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- masszív váz - örök garival

- többnyire elég jó alkatrészek

- használói igények és előírások szerint is komplett felszerelés (sárvédő, világítás/agydinamó, csomagtartó)

- jó ár/érték arány

Hátrány

- pedál - műanyag

- hajtómű blokk - műanyag (tényleg!!!!)

- gyenge telo (ennyi pénzért ok)

- (hajtókarok és a telo nekem gyanúsak, de még nincs velük gond)

 

Tapasztalat

- a hajtómű blokkot 4500 huf ért cserélték, fém pedál 2500 huf - ért, hátulra kellett egy jobb fékbetét, de az is 1500 huf volt

- ülés kényelmes, váltók jók (terhelés alatt is), kormány markolata kényelmes, világítás jó (közvilágítás nélküli részen is)

- csomagtartó napi használathoz megfelelő

+ ha hajtómű és a telo cserélendő az is megvan 40E-ből, így a teljes ár (de csak ha tényleg tönkremennek) ~120E // így nagyjából áránál vagyunk, ha más nem jön elő - ezt venném-e? > nem tudom, de nem bántam meg

+ vásárlás után érdemes szakemberrel beállíttatni! (nem az ingyenes bolti beállításra gondolok)

Erre ajánlom

városba, munkába járni, vagy túrázni hosszabb távra is tökéletes (terepre nem igazán)

Ennyiért vettem
~75E
23 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Angi avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Megbízható és nem hagyott még ott az úton, bár nem sokat járok vele. Kényelemes, gyors és messzire is el lehet menni vele. Szép és nagyon jól felszerelt az árához képest. Élettartam garancia van a vázra és a villára (az első tulajnak). Ideális ár/érték arány.

Hátrány

A belső gumik rettentően rosszak! Cserélni kell őket! Fék lehetne erősebb, bár simán meg lehet állni, és blokkolni így is vele. Teleszkóp darabosan mozog, és nem lehet az előfeszítést állítani.

Erre ajánlom

Városi használatra és kisebb túrákra egyaránt ajánlom.

Ennyiért vettem
76000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2012 trekking
Gepida Alboin 200 női_01
Gepida Alboin 200  2012 trekking
Gepida Alboin 200 női_02
20 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kiskacom avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szeretem ,mert megbízható és nem hagyott még ott az úton az Alboin 200..Kisebb és nagyobb távokhoz is egyaránt bevált.Tetszik a formája és számomra egy szép,klasszikus túra bicaj.

Hátrány

A nyerget rögtön cseréltem,mert kényelmetlen volt nekem.A teleszkóp nem mindig azt nyújtja amit én elvártam egy első teleszkótól.Ezt kompenzálandó egy teleszkópos nyeregcsövet tettünk fel,így már terepen is elfogadható.Egyszer kellett a váltót utánaállítani(rögtön az elején),ja és az izzókkal nincs szerencsém,már nem tudom hanyadikat cserélem.Egyébként semmi meghibásodása nem volt,soha nem hagyott az úton.

Tapasztalat

Szeretem mert egy jó bicikli az Alboin 200.Mostanság nem szándékozom új kerékpárt venni,mert elégedett vagyok vele.A Gepida egyébként talán robosztrusabb ,de mégis sikerült finom bicajt készíteniük.A saját kerépárom jó tapasztalata miatt a kislányom is ilyen márkát kapott 24" méretben.

Erre ajánlom

Mindenhová-mindenkor.Nem versenygép,de remek túrapartner.

Ennyiért vettem
80000
Mért tömeg
9000 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2010 trekking
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mik19 avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2012 januárjában vettem az Alboin 200-asomat akciósan, 75900 Ft-ért, ár-érték arányban szerintem verhetetlen. Maximálisan meg vagyok vele elégedve néhány kisebb hibától eltekintve, ezt a hátrányok között részletezem.
Kinézete abszollút modern, letisztult. Könnyen lehet kényelmes üléspozíciót találni, egy kis edzés után simán tekertem vele Balaton kört mindenféle fájdalom nélkül. Hosszútávon szerintem elég kényelmes, bár nincs viszonyítási alapom ebben a kategóriában. Jó tempót lehet vele menni sík úton (25-30 km/h tartható), a nagy kerekek miatt a rossz minőségű burkolattal is elbír. Egy csomagtartó csere után könnyedén elbír sok csomaggal ez a Gepida trekking, néhány napos túrákat gond nélkül be lehet vele vállalni.
Világítása kielégítő, korom sötétben is, az agydinamónak hála semmilyen ellenállást nem érezni működés közben. A hátrsó lámpa kondenzátoros így megállás után is világít néhány percig. 
A gyári műanyag pedállal nekem semmi bajom nincs, 3000 km körül tart, de eddig nincs baja, nekem bőven megfelel.
 

 

Hátrány

Eleinte néhány száz kilométerenként defektet kaptam, a felniszalag cserélye ellenére is. Nagyon roszul van eldolgozva az abroncs belseje, így ha kicsit is elcsúszik a szalag egyből kiszúrja a belsőt. Ezt néhány defekt után szigetelőszallaggal orvosoltam.
A hátsó gyári külső kb 1500 km után kirepedt, ezt garanciával cserélték.
A fékek kicsit gyengék, de nem olyan vészes, városban hirtelen fékezés esetén kevés lehet, országútra bőven elég.
Most éppen a hátsó aggyal van egy kis gondom, eléggé kotyog, még nem vittem szervízbe, hamarosan kiderül mi a baja.
 

Tapasztalat

Lassan 1,5 éve és kb. 3000 km óta használom ezt a Gepida trekkinget, az alábbiakat tapasztaltam:

- a fékkarok és -testek egyaránt gyenge minőségűek, tervezem a cseréjüket, de egy új fékpofával jól fognak

- az eddigi egyetlen komolyabb probléma  a hátsó aggyal volt (lásd fent), ezt beállítással orvosolták

- az ülés hosszú távon a kezdetekben kényelmesnek tűnt, azonban egy prosztata védő ülés elengedhetetlen

Egyébként a Gepida Alboin 200 mindene tökéletesen működik, nem egy profi bringa, de az árához képest nagyon jó választás. Vigyázom rá, így szerintem még sokáig fog szolgálni.

Erre ajánlom

Akinek olcsó és egyben használható trekking kell annak tökéletes választás. Használom városban, túrázásra, a mély murván kívül mindenféle úton megállja a helyét.

Ennyiért vettem
75900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2011 trekking
40 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ttcsabi23 avatar
16 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2009 őszén vásároltam, akcióban 85e helyett 69e-ért, újonnan.

Kb. 1000km után írom a tapasztalatokat.

MTB-ról váltottam trekkingre, elsősorban a kényelem miatt és mert nagyrészt városban használom. Egyáltalán nem bántam meg. Először fura volt a nagyobb kerékméret másabb az irányítás, kanyarodás, könnyű volt hozzászokni. A másik bicó után iszonyat gyorsan lehet vele haladni.

A Gepida Alboin 200 kerékpárról:

Nekem 56-os méretben, kék színben van(ültem az 52esen is, ez kényelmesebb), 180 cm vok, viszonylag magasan ülök, leszállás nem okoz problémát, középcsapágy/hajtómű magasan van padkák nem jelentenek gondot, a hajtókar hossza is megfelelő.

Nyereg jó, kormánypozíció is megfelelő bár a kormány szöge nem állítható. 

Az árához képest,nagyon jól felszerelt a Gepida Alboin 200, minőségi anyagok, ám nem a legdrágább cuccok, alu. váz. Ami legjobban tetszik az a világítás: agydinamó, halogén első-, késleltetős hátsó lámpa. Kb. 20-30 métert simán bevilágít előttem,tök sötétben is elég. A váltó Shimano Acera, pár hónapig folyamatosan feszíteni kellet a bowdenen(új nyúlik) de utána tökéletes lett, szépen vált, néha terhelés alatt kissé recseg, nincs vele gond. A markolatváltótól kissé féltem először de semmi problémám vele.

Gumi reflexcsíkos jól tapad szárazon, esőben kicsit gyengébb,és meglepő módon havon is használható volt, homokban kavicson elég gyengén muzsikál, igazán aszfaltra való.

 

 

Hátrány

A teló igazából csak dísz, padkánál ér vmit, rövid rugóút,  de most nagy hidegben a mozgása szinte nulla.

A fékeket is kissé gyengének találom, de gond nélkül meg lehet állni vele így is, fékbetét csere előtt állok majd utána kiderül.

A csomagtartó nem egy minőségi darab, ilyen rugós lefogató van a tetején és pár száz km után a  festék lejött a kettő vas találkozásánál, és zörög, kis fekete szig. szalag és némi görbítés megoldotta a problémát. Ha túrázni akarsz vele cserére szorul.

Az első lámpából ami a vázba meg vezeték gyárilag túl rövidre sikerült, a kormányt elfordítva feszült, majd idővel elszakadt, boltban újra vezetékelték hosszabb kábellel, már nincs gond vele. 

A külsővel nekem nem volt gondom, 1 defektem volt összesen az is egy kis szögdarab miatt.

Tapasztalat

Hasonló kategóriás/felszereltségű bicaj, más gyártótól mindegyik drágább volt, amikor én vettem.

A néhány gyengébb alkatrész miatt 4 répa teljesítményre.

Ár/értékben viszont 5.

Update 2010.07.26.:

Kb. 3500 km után:

A fékbetét csere(BBB-BBS16T) után jobb lett a fékhatás, de a fékek még így is hagynak kívánnivalót maguk után, a tengely folyamatos kenést/a rugók állítást igényelnek, különben ragadnak, hol egyik hol másik oldal nem nyit rendesen.

A hajtóműből zörgő hang jött,szervizben kiszedték zsírozták, utána megszűnt, hátsó tengelyből szintén daráló hang jött(zsírozás itt is segített), bár nagyobb esőben néha előjön a probléma.Gyenge a tömítése és így kosz/víz könnyen belekerül.

Az első lámpatartó konzol egyszer csak eltört.(csere 100ft.)

A jobb oldali műanyag pedál szintén kettétört.

A belsők folyamatosan engednek, ha 5baron akarom tartani gyakran kell pumpálni.

Szal elég sok problémám volt vele.Úgy gondolom nem csak a gyár(Gepida) hibája, egyszerűen ennyi pénzért gyenge alkatrészek kerülnek a kerékpárra, más gyártók hasonló kat. kp-ján is kb. ugyanezek vannak. Ezek után elsősorban azoknak ajánlanám az Alboin 200-at akik keveset(évente kb. 1000km) mennek.

Ha tartós, jó kp-t akarsz 100e. felett kell keresgélni, vagy pl. ezen a kp-on le kell cserélni jó néhány alkatrészt. 

 

2012.05.18.Over 10ezer: a képen is látszik hogy sok minden cserélve lett, kapott egy új telót Rst Neon TNL, kiválóan muzsikál, új shimano deore fékek elől hátul hozzá se kellet nyúlni mióta megvan, csak betétet cseréltem, új nyereg, új Conti Contact2 gumi, deore hátsó váltó, új lánc sor(már korábban cseréltem kb 5e km után).

Azóta tönkrement  az agydinamó(kis fénnyel, alacsony sebességel pedig villogva világított a lámpa) javítás alatt perpill. Illetve kettétört a hátsó tengely egy hidegebb téli napon :), csak tengelyt kellet cserélni, szal olcsón megúsztam.

2013 feb.:

Az agydinamóval semmi gond nem volt, más volt a probléma.

Több hiba együttesen jelentkezett: az aluplasztik hátsó sárhányó vezeti a vázból kijövő vezetéken keresztül a hátsó a lámpára az áramot, namost ez bármilyen hihetetlen tönkrement :), a két kis furaton befolyik a víz és korrodálja az belső aluminium lemezt, aminek a vezetőképessége ezáltal lecsökken/megszűnik. Emellett a kábelek az idő során kitöredeztek/elöregedtek, ami a vezetőképességet ugyancsak negatív irányban befolyásolja.

A hátsó Basta Ray Steady lámpa működése sem volt megfelelő, nem zár tökéletesen a hátsó lámpa így a víz belefolyt néhányszor, szintén korrozió jelentkezett. A gyári hátsó lámpában van 2 db cezuza elem (vagy 2 db lapos óraelem, ami sz@rul van beleforrasztva így egy idő után letörik és az állófény funció megszűnik) amit néha érdemes cserélni, ha nem világít jól(ugyanolyan erősen mint újkorában) a hátsó lámpa, bár a mai napig nem sikerült rájönnöm a működésére, hogy mért kell bele elem. Így kapot egy Busch and Müller Selectra lámpát,nagyon jó lett.

 

Röviden ha vki világításgondot tapasztal ellenőrizze a kábelezést, iktassa ki a hátsó sárhányót mint vezetőt, hátsó lámpába tegyen másik elemet. A agydinamó kb 30-50ezer km.-re van tervezve az a legutolsó ami tönkremegy.

Akinek kérdése van ilyen-olyan hiba stb. írjon rám,szívesen segítek ha tudok.

Az immár tartósteszt folyatódik....

Erre ajánlom

Elsősorban városba, rövidebb-hosszabb túrára is alkalmas lehet, mtb-ról trekkingre váltásra, szal bárkinek aki egy 'olcsó' aluvázas márkás túrabiciklit akar.

Az alkatrészek nem csúcskategóriásak(deore stb.), ,így lehet mindenben hibát találni, viszont egy átlagos hétköznapi használatra teljesen elegendő. Én elégedett vok ezzel a kerékpárral.

Ennyiért vettem
69000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2009 trekking
225 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gombkoto avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A bringa jól irányítható, jó az egyenesfutása, méretéből (28") adódóan elég gyors is ez a Gepida trekking,
  • A fékek megfelelő teljesítményűek,
  • A váltó használata a markolatváltókkal egyszerű, könnyű a váltásokat kivitelezni,
  • Könnyű tekerni a pedált,
  • Rövid rugóútja ellenére a teleszkóp a kisebb úthibák semlegesítésére alkalmas (terepre, padkázásra nem),
  • Az agydinamó és a késleltetett kikapcsolású hátsó világítás szuper találmány,
  • A váz szépen kivitelezett, jó minőségű, szépen fényezett. Az egész bringa formaterve nagyon tetszik.
  • A felszereltség teljes,
  • Összességében elégedett vagyok a gepida Alboin 200-zal.
Hátrány
  • A külső-belső gumik silány minőségűek. A tapadás még elmegy, de 60 km után már látható a kopás, továbbá egy olyan tüskétől kaptam defektet, ami a bőrömet nem tudta átszúrni (később biztosan cserélek),
  • Az első lánckerekekben egy elég jelentős 8-as van, aminek hatására a lánc folyamatosan súrlódik (a használatot nem befolyásolja, de ennél azért jobb kivitelezésre számítottam,
  • Az ülés nekem nagyon kényelmetlen már egy-két kilométer tekerés után (lehet, hogy még finomítanom kell a beállításokon).
Tapasztalat

Mivel az elmúlt 20 évben nem igazán ültem kerékpáron, így nincs összehasonlítási alapom. A (még) viszonylag kevés használat alatt megszerettem a bringát, ajánlanám másoknak is. Miután szembesültem a mai bringaárakkal, már az ár érték arányát is jónak tartom ennek a Gepida trekkingnek. 

Erre ajánlom

Városi, városon kívüli túrákra, napi használatra, elsősorban szilárd burkolaton.

Ennyiért vettem
75900
Mért tömeg
16500 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2012 trekking
Gepida Alboin 200
19 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

decorempire avatar
137 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A fék,váltás teljesen rendben van
  • A hajtással nagyon meg vagyok elégedve
  • Az Alboin 200 kerérpárró sok rosszat nem tudok mondani, mert az egyenesfutása tökéletes ,kanyarodás városban egyszerű
  • Egy teljesen megbízható strapabíró kerékpárról beszélükk
  • Először a teleszkópot fogom kicserékni/nem a magyar utakra való/
Hátrány
  • Kaphatott volna egy jobb minőságü teleszkópot!!!
Tapasztalat
  • Én városban használom,erre a célra tökéletesen megfelel ez a Gepida trekking!
Erre ajánlom
  • Város
  • Light túra
Ennyiért vettem
75900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2010 trekking
1.
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

dromedar avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szerintem először a fékek szorulnak cserére.

Én mindegyik alkatrész teljesítményével megvagyok elégedve.

A futása és a geometriája kiváló.

Megbízhatósága kiváló.

A legfontosabb nekem a fék,váltó és a kényelem.

Személyserint semmit mert nekem tökéletesen megfelel ez a Gepida trekking.

Hátrány

Hátránya csak az ára jelenti.

7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gepidadri avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az Alboin 200 kerékpár legnagyobb előnye szerintem, hogy majdnem teljesen egyenes háttal lehet rajta ülni. Szerintem ez is nagy szerepet játszott abban, hogy ezt a típust választottam.

A kerekek a MTB-hez képest megszokást igényeltek, de ez nem tartott sokáig.

Hátrány

Nem rég óta használom a Gepida Alboin 200-at. Vásárláskor beállították, de szerintem a váltó nem az igazi, kicsit  kattog. Remélem a következő beállítás megoldja a dolgot. A váltóval tapasztalatom szerint csínján kell bánni, nem lehet akármelyik fokozatba betenni, mint egy monmtit, amit azelőtt használtam.

Tapasztalat

A gumiproblémát szeretném megelőzni. Vásárláskor rakattunk kevlár szalagot a kerekekbe. Majd hosszú távon kiderül megérte-e. A belsőt szerintem is gyakrabban kell utánpumpáni mint más bicajokon.

Erre ajánlom

Városban nekem negyon tetszik, kényelmes.

Ennyiért vettem
79000
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2012 trekking
Az én bicajom.
12 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tibar81 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem rég használom az Alboin-t, de nagyon meg vagyok elégedve,városi rohangálásra,light-os túrázgatásra nem is kell ennél jobb. Nagyon kényelmes ez a Gepida trekking bár monty után fura hogy nincs olyan tapadás,de meglehet szokni, és még haladósabb is.

Hátrány

A teleszkópnak nagyon kicsi az útja nagyobb patkánál koppan.

Ennyi.

Ennyiért vettem
75000
Mért tömeg
1650 g
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tyukaszge avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép, nem nehéz kerékpár a Gepida Alboin 200. Jó az alu váz. Mindennel felszerelt, városba, túrára teljesen jó. Egyik legjobb része az agydinamó aminek semmi hangja, kerékpárt nem lassítja (érezhetően), és esőben is ugyanúgy működik. Jobban tudok vele haladni kicsit mint előtte a montimmal (bár nem olyan fordulékony), és nem fáj a hátam mert kényelmesebben ülök rajta, nekem ez talán a legnagyobb előnye. A primitív teleszkóp városi úthibákra azért elég jól jön, bár csak 3 cm az útja, azt kimozogja. Nekem még semmi defektes történetem nem volt vele, a 4,5 baros nyomáshoz azért havonta fújni kell bele kicsit. Csomagtartóra se lehet panasz. Eddig csak pár túrán van túl és néhány száz km-en ez a Gepida trekking.

Hátrány

Elülső váltó csak minimális váltást enged hogy ne érjen hozzá a lánchoz, ez első tárcsánként egy-két hátsó váltást jelent, szerintem ez a legzavaróbb. Fék lehetne erősebb, bár simán meg lehet állni, és blokkolni így is vele. Teleszkóp darabosan mozog, és nem lehet az előfeszítést állítani. Jól jönne állítható stucni. Kavicsos utat nem bírja a gumi, de ez nem csoda.

Erre ajánlom

Városba, túrára teljesen jó. Erdőbe ezekkel a gumikkal nem igazán.

Ennyiért vettem
74900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2011 trekking
40 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zsszabo avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az első kerékpárom az Alboin 200, amit mindennapi használatra vettem, lehet, hogy a 28" miatt, de jobbak a menettulajdonságai, mint a korábbi kerékpáromnak.

Alapból jól fel van szerelve ez a Gepida trekking. Egyedül a küllőprizma hiányzott a teljesen szabályos közlekedéshez.

Az agydinamónak nagyon jó hasznát veszem, mert nem kell állandóan az elemeket cserélni a lámpában, és nem veszi vissza a teljesítményt, ha be van kapcsolva.

 

 

Hátrány

Az alap alkatrészek nem a legminőségibb darabok, de ebben az árkategóriában elfogadható.

Az első halogén lámpa kb 1 év használat után kiégett, a hátsó ledes dinamós lámpa 1,5 év után teljesen tönkrement. 

A csomagtartó nem rozsdamentes, és eléggé rozsdásodik. A kormányrúd enyhén rozsdásodik. 

A csengő könnyen letört.

Egyszer túrán dombra felmenet váltottam az első váltót 2-esből 1-esbe, amikor a lánc a két fogaskerék közé szorult, nem tudtuk sehogy sem kiszabadítani. Ha nem egy olyan faluban történt volna, ahol van autószerelő, aki vésővel és nagy kalapáccsal kiszedte, akkor nem tudtam volna továbbmenni.

Nem adtak az Alboin 200-hoz küllőprizmát alapfelszereltségként.

Esőben az átlagosnál jobban csúszik a külső, a belsőt túl gyakran kell fújni.

 

Erre ajánlom

Alapfelszereltséggel városi használatra majdnem teljesen alkalmas( küllőprizmát kell rátenni).

 

Nekem túrára is bevált, a csomagtartó 4-5 napos túrára elegendő cuccot simán elbír. De murvás útra nem ajánlom, mert borzasztó tekerni.

Ennyiért vettem
69900
Csatolt képek
Gepida Alboin 200  2009 trekking
30 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (18 vélemény)
Rendezés

Gepida Alboin 200 2016 trekking specifikáció

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:
  • Fekete
  • Bronz

villa (teló):

Enjoy 123E


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel A541 28-38-48/170 mm


középrész:

RShimano BB-UN100 Monoblock


első váltó:
Shimano Tourney,

TX-51


hátsó váltó:
Shimano Tourney,

TX-35


 
fokozatok száma:

3x7


Kerék

felni:
Beretta Alu MT-240,

Duplafalú 36 lyukas


első agy:

Shimano agydinamós


hátsó agy:

Gepida Alu


külső gumi:

Innova 700x40


Irányítás

váltókar:
Shimano Revoshift,

SL-RS35


kormány:

Gepida acél 600 mm


kormányszár:

Gepida alu MQ-147


kormánycsapágy:

Gepida integrált


nyereg:

Selle Royal Rio


nyeregcső:

Gepida alu 27.2x300 mm


Fék

 
féktest:

Gepida alu TX-117 V-fék


fékkar:

Gepida Alu


Kiegészítők

 
első lámpa:

Axa Echo15


 
hátsó lámpa:

Basta késleltetős


 
sárvédő:

alu-plasztik


 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Csomagtartó
  • Csengő
  • Láncvédő

tömeg:

16.0 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Gepida Alboin 200 trekking termékfórum
(minden modellév)

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Melyik cross trekinget választanátok? Kross, KTM, Gepida, Kelly's?
167 válasz
utolsó: 2013. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed a Gepida Alboin 200 termékkel kapcsolatban: