- Nagyon sokoldalú vas a Gepida Alboin 300 CRS
- Viszonylag jó felszereltség
- A gyárilag szerelt külső gumi kifejezetten pozitív csalódás. Még egy év után midnig használom aszfaltos menetekre. Könnyebb terepen is jól fog, Defektem sose volt még vele.
- A váz mindennel felszerelhető a későbbiekben is.
- Tárcsafék felszerelhetőség a vázon, ami egy későbbi komolyabb fejlesztés során jól jöhet
- Noname fékváltókar egész jól üzemelet
- Alivi hátsó váltó kifejezetten jól üzemel
- A gyárilag szerelt V-fék a szűk keresztmetszet.Mocsok rossz...állandóan állígatni kellett. Amint tudtam cseréltem is komolyabbra (Shimano Deore-ra)
- A 8as kazetasor se egy nagy ördöngősség. Érekes módon a legkisebb kazetta kopott el leghamarabb, pedig a5-6-7 fokozat volt legtöbbet használva.
- Az Alboin 300 CRS gyári lánca vacak, 1500km uán igen csak megnyúlt.
- A gyári teló nem szerelhető tárcsával
- A 48 fogas nagytányéros hajtőmű szerintem felesleg, ill gagyi is a négyszögtengely
- Állítható stucni felesleg, szerintem senki sem állítgatja, miután megvan a megfelelő pozíció
- Nálam az üléscső szorítófeje viszonylag hamar bemonta az unalmast. Pedig csak 73 kiló vagyok, de bika rászorítással is elmozdult az ülés rázós, lejtős terepen. Berkatam egy vastagabb bringalámpa alátét gumit h szoroljun.
- csak egy darab kulacsrögzítőhely
KIEMELNÉM, HOGY NEKEM MÉG A 2011-ES MODELL VAN.
2012-ben vettem, direkt tavalyit akkor is. Sajnos egyre silányabbak a vasak, ahogy telnek az évek. És mindemellé egyre drágábbak is.
Elég sok UPDATE-T eszközöltem rajta, hogy maratonokon is jobb szolgáltatot nyújtson:
- Fostalicska V-fék kuka, helyette Deore + Deore karok is
- Noname fékváltókar csere: Alivio-ra
- Noname első váltó csere Aliviora
- Hajtókar és monoblock csere Octalinkesre: SR Suntour XCR hajtókar 170mm 42-es nagytányér
- Állítható stucni csere fixre
- kormány csere hajlított RItchey Logic Rizer-re (új komránymarkolatot is kapott és kormányvégeket)
- Felnik cseréje szegecseltre: Ryde Zac Pro
- Versenyekre külön gumiszett: Schwalbe Smart Sam
Gyári állapotban aszfalt és könnyű terep. Azoknak való akik szeretnek néha letérni a járt, simább utakról is.
Mivel bennem újra éledt a kerékpár megvásárlása után a hegyek iránti vonzalom, ezért muszáj volt a fejlesztés a topmaraton és hasonló terep versenyekre. Kis tulzással mondható h van egy jobb V-fékes nagykerekűm, ami könnyen veszi a rázóst. Egyetlen egy szűk keresztmetszet maradt most már, mégpedig a gyári telós villa. Viszont ahhoz képest h rendesen kapott, még jól bírja. A mozgástartománya ill a viszonylag kemény csillapítása azért kevés a versenykörülményekre, azokra a pályákra. Felfelé élmény vele mászni. Hátrány még h a vázgeomatria miatt a szűk kanyarok nem ennek valóak. (viszont a felfelék pont ezért jók: kompromisszum)
A gyári Alivi hátsó váltó kellemes csalódás, nagyon jól bírja!!!
A váz viszot önmagában...kb tank is áthajthatna rajta, nem hiába vállanak rá örökgarit!!!! Bringaépítőknek jó alap lehet!!!
Konlúzió: A versenyek miatt szeretnék egy hidrás tárcsás 29-est majd, de nem akarom eladni a Gepidát. Az alföldi terepekre kiváló edzeni. Túrázni meg bárhova jó.