Szép. A matt fekete festés és a felnik nekem nagyon tetszettek.
Jobb minőségű alkatrészek.
A Schwalbe külső gumi eddig bevált, terepen sem rossz meg aszfalton is lehet vele haladni. Bár állítólag gyorsan kopik.
A kormánymarkolat kialakítása tetszik, elosztja a nyomást a tenyéren.
Jó minőségű V fék.
Lockolható első villa (csak álló helyzetben lockolható terhelés nélkül).
A váltórendszer (ha jól van beállítva) pontos és gyors.
Két kulacstartó rögzítési pont.
Fém pedál.
Nem tudom direkt ilyen-e vagy hiba, de a kulacstartót az alsó vázon nem pont középre fúrták , kicsit kilóg balra 2/3-1/3-ad arányban.
Közben gondoltam átteszem a másik kulacstartóra, mert esztétikailag picit zavar, erre ott meg nem jó a furattávolság, nem tudom becsavarni a csavart mert pár mm-el távolabb van a két furat mint kellene. Azért ez már ilyen szinten szerintem gáz 1-1 répa mínusz.
A hátsó váltó ~100km megtétele után elállítódott, terepen, emelkedőn a váltást nem szereti.
A gyári Gepida nyereg annyira nem jött be, max rövid távra ajánlanám.
Hasonlítási alapom csak az előző Gepida Alboin 100 kerékpárom volt. Illetve vásárlás előtt neten érdeklődtem és azt mondták, hogy ár/érték arányban ebben az árkategóriában ezzel nem lövök mellé. A márkásabb kerékpároknál a név megfizetése mellett gyengébb alkatrészekkel találkozom majd.
Az egyik boltban láttam még jó áron egy tavalyi Kellys Neos-t ha színben tetszik és a váza egyel nagyobb lehet ár/érték arányban azzal jobban jártam volna de már mindegy.
Vásárlásnál sokat vaciláltam a Trekking és a Cross változat között végül utóbbi mellett döntöttem elsősorban a sportosabb kinézet meg a majd 25 ezernyi árkülönbség miatt.
Próbáltak még rábeszélni egy 300 PRO-ra de az azon lévő pluszok (hídroforming váz, tárcsafék stb.) nekem nem értek meg ~30% (40e) felárat.
A gyári Gepida nyereg annyira nem jött be, a boltban lecseréltettem egy hasonlóra (Selle Royal Viper) de sajnos az sem, így az volt az első amit cseréltem. Rövid távra, terepre még oké de 20-30km felett már kellemetlen!
Egy műanyag sárvédőt tetettem még rá, ez levehető és elég könnyű. Meg egy fekete szilikonos világítást, passzol hozzá színben, nem büntet meg a rendőr és olcsó, meg még jól is néz ki rajt!
A teleszkópos villa elég jól kiveszi az út egyenetlenségeit.
A középen vastagabb kormánycső miatt oda kell figyelni kiegészítők vásárlásnál (lámpa, km óra, világítás).
Országútra, könnyebb terepre (erdei utak, túrautak). Rohangálni ide-oda (bár hosszabb ideig még lezárva sem hagynám ott szívesen sehol...) .
De hosszabb túrára a felszereltség miatt annyira nem.