- A Gepida Alboin 300 ár/érték aránya szerintem elég jó a maga kategóriájában
- Váz
- Jól néz ki, persze ez szubjektív
- Nyereg
- Nehéz (a felszereltségnek is köszönhetően)
- Nem túl fodulékony a Gepida Alboin 300
Nem ültem még jobb kerékpáron, szóval nincs összehasonlítási alapom. Nem vagyok nagy bringás, pár hónapja határoztam el, hogy hobbi célból veszek egy bringát. 750 km-t tekertem eddig. Cserélni kellett pár dolgot már az elején, vásárlás után. Monoblokk nem túl nagy terhelésre is recsegett, ez cserélve lett teljesen fémre. Egy bizonyos fokozatban recsegő hangot adott valami (talán a lánc), láncsere után is. De pár száz kilométer után abbamaradt, talán összekoptak az alkatrészek. Az első váltó nekem nem szimpi, a hátsó néha dobálja a láncot, de sok baj nincs vele, ebben az árkategóriában jó. Először csak aszfalton tekertem, de mostanság többet vagyok vele terepen (főleg jobb minőségű földút, gát), a bicaj elég jól bírja, nem nyekereg. Csak az egyik sárhányó pálca műanyagja tört el, illetve a hátsó sárhányóba vezetett világítás kábelének dugója elveszett, így most az nem működik (ez nem feltétlen jó megoldás). Sárba, homokba már használhatatlan, de nem is erre találták ki. Kategórájából eredeően aszfalton és enyhe terepen is közepes teljesítménye van, aszfalton nem fogsz 40-el haladni, terepen nem fogsz tudni vigéckedni, de a kitűzött kilómétereket/távot így is fogod tudni teljesíteni. A gyári nyerget nem tudom megszokni, most fogom cserélni, ahogy a pedált is. Kicsit többet vártam, ha újra választhatnék, akkor kicsit több pénzért minőségibb alkatrészekkel szerelt bicajt választanék, és inkább cross-trekkinget egyenes kormánnyal, sallangok nélkül.
Aki egy komplett, teljesen felszerelt bringát szeretne venni elsősorban városi használatra, néha túrázgatni aszfalton, jobb minőségú földúton, annak jó választás lehet, ha a pénzügyi keret vagy a rászánt összeg ennél nem magasabb.