Cube AMS 125 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.11.)
  • Listaár: 620.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Vasinger avatar
7 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Hátul a 3D active link technológia csodát művel a Fox taggal, lágyan és inteligensen mozog, nem himbálódzik feleslegesen jó beállítást követően. Ahogy a hátsó tagnál, úgy az első teleszkópot is jól be kell állítani, hogy hasonló hatást érjen el az ember. Teljesen mindegy milyen terepen mész, az állítható rugóút és az elől hátul lockolható teleszkópok miatt nem hintázik aszfalton, és terepen sem fog zavarba jönni a kerékpár alattad. A fékek megfognak bármilyen helyzetben, nagyon jól manőverezhető a gép hegynek lefelé is. A váltókat egyszer kell beállítani, de ahhoz sok türelem kell, mit minden hátsó teleszkóppal rendelkező kerékpárnál. Pehelysúlyú szörnyeteg terepen és aszfalton se hagy cserben.

Hátrány

A fékek szinteres betéttel nehezebben fognak amikor hidegek. A könnyített tárcsába nem nehéz 8-ast tenni. Az kormány nekem keskeny volt, szélesebbre cseréltem, de utóbbi már inkább személyes preferencia kérdése..

Tapasztalat

Eddig legjobb kerékpárom, igazi ár/érték arány bajnok, főleg használtan.

Erre ajánlom

Aszfalt, terepe, murva, hegy, könnyebb hegyleejtők Ésszel kell vele menni és bárhol elvisz.

Ennyiért vettem
250000
Mért tömeg
13200 g
Csatolt képek
Cube AMS 125  2011 mtb
Művészkép
Cube AMS 125  2011 mtb
Télen is jól bírja
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Márkás.

Német tervezés.

Szép, anodizált felület, nehezen karcolódik. Több év használat után is mintha új lenne. (Na jó, ha magasnyoműsúval mossák, akkor nem...)

Kényelmes.

Masszív.

Jól irányítható.

A váz színéhez igazítják a nyerget, nyeregcsövet, kerekeket. Ez tetszik.

Hátrány

Nehéz.

CC-re nem teljesen jó, mondjuk AM gép, de ha CC-s vadulni akar, akkor ilyet vesz, hosszú rugóúttal és akkor nehéz...

A vázon pár matrica gyanítom akkor is lejött volna, ha nem magasnyomásúval mossa Péter...

Nagyon drága gép. Ilyen áron már lehetnének egyes alkatrészek jobbak is, illetve homogén Shimano felszerelést várnék el.

Mióta szarrá repedt a Cube LTD vázam, nem bízok a Cube-okban. Nem vennék se használtan, se újonnan.

Tapasztalat

Kb. 2,5 éve kipróbáltam a Péter gépét egy kb. 40-50 km-es túrán.

http://www.testbike.hu/usr.php?p=mybike&uid=13211

A túra után írtam ezeket Péter kerékpárjához:
"Tegnap kipróbálhattam a gépet kb. 35 km erejéig, amit ezúton is köszönök Péternek!

Sokat eddig nem jártam össztelós géppel.
Nekem egy 97-es van csak, azzal nem is érdemes összehasonlítani.
De még a Kona Stab-bel sem.


Még mikor új volt tekertem ezzel is egy rövidet az egyik lejtős pályán, akkor tökéletesnek találtam egyből a geometriát.

Most nem annyira. Gépet magam mellett tartva jó magasnak tűnik.
Nyereg ugyanolyan magasan van amúgy, mint a saját gépemen. Ráülve ugye besüllyed kissé így pont okés a magasság.
A gép eleje nagyon magasan volt nekem az elején, pár km kellett, hogy megszokjam.
140 mm-es a teló úgyhogy emiatt.
110-re letekerve már jobb lett a geometria.
De még mindig rövidnek találtam az "utasteret".
A nyereg előre van tolva, kb. 2-3 cm-t lehetett volna hátratolni még. A kormányszár elég meredek, az nekem laposabbra kéne cserélnem.
Akkor már okés lenne a testhelyzet. Így inkább kényelmes, mint sportos én meg a sportosat szeretem.
Az, hogy nem a méretemre van beállítva látszódott azon is, hogy néha fájt a térdem kb.20-25 km közt. Aztán elmúlt.
A nyereg amúgy engem nagyon zavart, hogy ilyen széles és puha.
Túra vége felé már zsibbadt a seggem rendesen tőle. Nyomott. Eleje meg nagyon széles és hiába van rajta a bevágás hosszában, nyomott ott is.
A másik ami egyáltalán nem tetszett az a markolat volt. Hiába kényelmi markolat, nem volt kényelmes.
A tenyerem alja, ott ahol a kényelmi betét van, nagyon zsibbadt. Talán fontosabb negatívum, hogy technikás részen nem tudtam rendesen megmarkolni a kormányt sem a nagy markolat miatt.
Ezeket korábban sem szerettem, mondtam is Péternek, hogy nem tetszenek, de most beigazolódott, hogy tényleg nem jók nekem ezek.

A vázzal amúgy totál meg vagyok elégedve.
Érezni lehet, hogy masszív, merev gép. Teljesen biztonságban éreztem magam rajta.
Gyorsítás simán ment. Pörgetve tekertem tegnap végig, mert mostanában úgy szoktam valamiért.
Lockolt állásban is pogózott a rugóstag kicsit ami zavart.
Nem lockolt állásban meg pláne. Az is zavaró nekem.
Betonon ha lelockoltam egyből felkeményedett és lehetett érezni a különbséget. Nem állítgattam semmit sem a rugóstagon, de be lehet állítani h. betonon lockolt állapotban ne pogózzon azt hiszem.
Amúgy a rugóstag és a hátsó felfüggesztés szerintem nagyon tuti. Meg sem éreztem, hogy átmentem valamin. Nagyon kényelmes, ugyanakkor nem éreztem, hogy nyaklana, farolna stb.
Elől más volt a helyzet.
Lehet túl nagy volt a telóban a nyomás, de eléggé pattogott traktornyomon. X-vertem finomabban kisimítja pedig az olajos- elasztomeres-rugós.
Az elpattogást rázós terepen is éreztem, ilyenkor a gumik kicsit arrébb lökődtek.
De amúgy a Schwalbe Nobby Nicek nagoyn tutik. Kanyarban volt, hogy direkt bedöntöttem és betapadt egyből.
Azt hittem, jobban meg fogom érezni a plusz 100-200 gr-ot kerekenként az enyémhez képest, de nem.
Nagyon jól gyorsul a gép, nem érezni, hogy 2-2,5 kilóval nehezebb az enyémnél. Ráadásul még volt rajta menetfelszerelés is kb. fél kiló.

Induláskor nagyon jó tempóban mentem, jól elhúzva a többiektől.
Később is ha szembe szél volt, ha nem, nagyon könnyen és gyorsan tudtam tekerni a gépet.
Ez nem tudom hogy lehet, lehet a más testhelyzet miatt, de nem hiszem.
Egyszerűen szerintem valahogy, ha gyorsan tekerünk érzi a gép és betapad.
Volt 2-3 meredek lejtő, majd hirtelen emelkedő.
Itt nem volt lelockolva a rugóstag, mégis felfelé göröngyös terepen simán fel tudtam mászni és lenézve egyáltalán nem pogózott a hátulja, ezért nem értem, hogy betonon miért pogózik. Terepen, ahol kell tapadnia és lekövetnie a terepet, ott nagyon tuti felfelé.
Meredek emelkedőn is gond nélkül felmászik a gép.

Volt egy hosszabb lejtő, de ott nem mertem még megtekerni mert nem ismertem a terepet, mert rég jártunk arra, ill. a gépet még nem éreztem teljesen.

Egy meredek dombon is lejöttem a géppel. Itt is nagyon tuti volt, bár az előretolt nyerget hátrébb kellene tolni, ill a teló is nagyon berugózik.
Amúgy jó volt.
A formula fékek jól teljesítettek. Harapnak rendesen. Jobb kar kissé kotyogós. Ezt majd be kell állítani.
Shimano cuccokról nem is írok, mert tökéletesen ment minden.

Kipróbáltam a gépet betonon, erős szélben felfelé is.
Na itt csodálkoztam nagyot.
10-15 km/h-val másztam felfelé szembe szélben.
Máskor szélcsendben tudok ennyivel menni.
Azért a kényelmes testhelyzet miatt ráhajoltam a kormányra rendesen.
Lefelé 52,5 km/h volt a max, mert nagyon fújt a szél.
Totál stabil volt a gép.
Egyenest akartam menni, egyenest is ment, nem ingott meg egyszer sem. Nagyon tetszett.

Visszafelé még egy sóderes dh-t is megnéztünk, de itt nem tudtam nagyon gyorsan menni, mert gyalogosok voltak az úton akik nem akartak lemenni az útról...
De kb. 40 km/h körül mentem vele gyalogosok előtt még. Mehettem volna többel is de miattuk nem tudtam.
Elhagyva őket begyorsultam 51-re. Totál stabil volt itt is a gép.

Simán elfogadnék egy ilyen gépet, nagyon tetszik.
De jó pár dolgot változtatnék.
Ergon markolat, nyereg, meredek kormányszár, teló mindenképpen le lenne cserélve sportosabbra, laposabbra és Fox Vanilla-ra, vagy Talasra.
+természetesen full Shimanosítanám a gépet, de az már csak az én mániám miatt.

Ezek közül mondjuk csak a RS az, amivel gyárilag adják a gépet. Ez spórolás a gyár részéről szerintem. Ebbe a gépbe FOX való!

Közben már le is mostam, áttörölgettem.
Van pár helye, amit nehezen lehet elérni tisztításkor, ill. a bowdenek vezetése lehetne átgondoltabb,"

Erre ajánlom

Durvulós CC-re, enyhe DH-ra, túrára, mindenre.

A nyeregcsövet ne nagyon húzzátok ki, különben úgy járhattok, mint én jártam a Cube LTD-mmel, ami elrepedt. Emiatt rengett meg a bizalmam a Cube-okban így én már nem merek Cube-ot venni.

 

Csatolt képek
Cube AMS 125  2009 mtb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- horst link, massziv fejcső, jól elhelyezett hátsó tag  (védve sártól, kavicsoktól, jól elérhető)

- nagyon jól mászik a Cube AMS 125, a fox taggal a pogózás gyakorlatilag zéró

- 20" -os méretben lejtőn nagyon stabil, a fordulékonyságára sincs panaszom

Hátrány

- talán lehetne kicsit lejjebb tenni a felsőcső-nyeregcső találkozási pontot. ezzel sincs semmi baj, csak kényelmesebb lenne azoknak akik inkább egyel nagyobb méretet vesznek a stabilitás miatt.

Tapasztalat

20" -os vázat használok 178cm-es magassághoz. Ez kb 1 számmal nagyobb mint ami az "ideális" lenne, viszont nekem a lefelé stabilitás fontosabb mint a szlalomozási képesség, illetve ezen megszűnt a térdfájásom (előtte 17,5" -os fullym volt). Kicsit rövidebb a stucni (10 helyett 8centis) és az ülést sem kell hátratolni.  A stucni negatív állásban van, mivel így még mindig jól lejtőzhető de mászni sokkal könyebb. Fox tag az valami fenomenális, 2-es propedal állásban olyan mintha hardtail lenne ez a Cube XC/AM össztelós, viszont nagyobb gödrökben azért megmozdul. Persze a mászás kb 1,5x több erőt igényel mint egy 8-10kilós merev vázzal, de lefelé viszont 3x olyan gyorsan lehet zúzni vele. Kinek mi a fontosabb ugye...

Én nagyon elégedett vagyok vele és nem hiszem hogy egyhamat lecserélem a Cube AMS 125-öt.

Erre ajánlom

XC maraton, verseny (könnyebb alkatrészekkel), hobbi túrázás, meg mindenkinek aki szereti lefelé nekiengedni de nem akar a fogastól vagy egy hegyre felhurcoló teherautótól függeni.

Csatolt képek
Cube AMS 125  2010 mtb
kocka1
Cube AMS 125  2010 mtb
kocka2
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

puskasp avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

890 km után mondom ezt: Külcsíny és belbecs, na ezt sikerült eltalálni a gyártónak. Olyan emberrel még nem találkoztam akinek nem tetszett volna az AMS 125 (még laikusoknak is). Az a bringa, amin az ember mindig vigyorog! Az eredeti ár 60%-ért sikerült megvennem, ez teszt bicó volt Ausztriában, nem lehetett ott hagyni!

Igazi német precizitás, gyönyörű megoldások és kivitelezés, "egyszerűségében" a nagyszerűsége. A felszerelése is tökéletes, RS Revelation U-Turn, 110-140 lockout villa, Fox Float RP23 rugóstag, XT hátsó váltó, SLX első dobó, XT hajtómű, SLX váltókarok, Formula Oro K18-as fékek elől -hátul 180-as tárcsákkal. És még sorolhatnám a sok kis finom apróságot, ezek működnek együtt tökéletesen. 

Érdekességként jegyzem meg, hogy nekem az első - Kelly's Magic bringám 19,5"-os (L-es) méretű és nekem tökéletes, viszont ez az AMS 125 18"-os (M-es) és talán kényelmesebb testtartásban vagyok, ez valószínű a DH-sabb geometriának köszönhető - magasabb kormány, nem kell annyira előredőlni. Az igazi előnyét abban látom, hogy biztonságban érzem magam rajta, ezt ott tudom lemérni, hogy bizonyos lejtőkön a másik biciklin fékeznem kellett, ennél még rá is tekerek, mert benne van és szinte kívánja a zúzást.

Összességében egy igen nagy önbizalmat adó és bátorsággal felvértező, sok élményt biztosító bringa ez a Cube XC/AM össztelós, amelyben a szépség és minőség ötvöződik.

Hátrány

Az előzőek alapján nem igen lehet találni, azért mégis:

Közel 600 E Ft-os ára ennek a Cube XC/AM össztelósnak!!! Azt nekem is be kell látnom, ha az eredeti árat kellett volna kifizetnem érte most nem lenne! Nekem az ár - érték aránya 400 E Ft körül mozog. Valószínű amire én használom ez luxus is, csak akkor tudom teljesen kihasználni, ha elmegyek keményebb terepekre (Mátra, Bükk, Bakony stb). Fentiek természetesen egyénfüggőek!

Tapasztalat XT Shadow váltókról, hogy nagyon szépen váltanak és jó minőségűek, viszont érzékenysége miatt (esés, neki ütődés, felvágódó gallyak - kavicsok) "sűrűn" kell utánahangolni, hogy ez meg is maradjon.

Formula Oro K18 fékek kikiáltott "brutális" fékerejét én nem tapasztalom, de ez lehet, hogy fékbetét vagy lelevegősödött rendszer probléma - szerviz után még értékelek.

Ahogyan ígértem: A féknek semmi baja nem volt, szervízben nem nyúltak hozzá, most már van benne közel 1000km és a fékerő, mint az állat. Valószínű, hogy szilikon spray, vagy más kenőanyag került a tárcsára. Pl. szennyezett rongy, amivel törölgetni szoktam.

Aránylag nagy (96kg) testsúlyom és a hosszú (110-140 mm) villa rugóút miatt meredekebb falakon kapaszkodáskor az eleje igencsak felemelkedik, ha meg kiállok, lazább talajon kiforog a hátsó kerék! Hm?

Tapasztalat

Summa - summa:

"Egy igazi élménybringa a Cube AMS 125."

Eredeti árban egy kicsit eltúlzottnak, alkalmi vétellel viszont egy olyan bringának tartom amelyet mindenkinek tudok ajánlani. Alapjaiban mindenkinek azt kell eldöntenie, hogy ki tudja e használni a bicikliben rejlő lehetőségeket. Kezdve onnan, hogy merevvázas vagy Fully, mert pl. ahol aránylag keveset lehet zúzdázni ott bőven megfelel egy sima merevvázas cucc is, ami már nagyságrendekkel eltér ettől az árkategóriától.

Erre ajánlom
All Mountain Series 125 mm-es hátsó mozgással - ergo erre való, kemény XC, kissebb nagyobb túrákra és döngölt - kemény útburkolaton is a lokkolásokkal megállja a helyét.
Ennyiért vettem
320000
Csatolt képek
Cube AMS 125  2009 mtb
48 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

 
színválaszték:

piros-fehér


villa (teló):
Fox 32 Talas 140 RL
 
hátsó rugóstag:
Fox Float RP23

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT
első váltó:
Shimano Deore XT
hátsó váltó:
Shimano Deore XT
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Fasten Alu


Kerék

külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic
 
komplett kerék:

Sunringlé Ryde XMB Wheelset


Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormány:

Syntace Vector 2014 318 Lowrider OS


markolat:

CUBE Fritzz


kormányszár:

Syntace F149 OS


kormánycsapágy:

FSA Orbit Z 1.5R, félintegrált


nyereg:

RFR Natural Shape 0.1 M


nyeregcső:

RFR Prolight, 31.6mm


Fék

tárcsafék:

Formula RX


 
féktárcsa:

180 mm


tömeg:

12.75


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube AMS 125 termékkel kapcsolatban: