Mivel az én bringám egyedi építésű nem pedig gyári, én csak a vázról fogok írni.
A 172 cm-es magasságomhoz M-es méretű vázat használok, ami méretezés szerint megfelelő.
A hegesztések szépek, a váz minden porcikája precíz és kecses.
A 4 forgáspontos FSR rendszernek hála fékezéskor sem keményedik fel a váz hátulja.
A váz minden forgáspontja csapágyazott.
Hagyományos fejcsapágyat fogad, ami nálam pluszpont.
Könnyen gyorsítható, relative jó súlyú, jól irányítható gépet lehet belőle építeni.
Lockolt taggal szépen mászik, nyitott taggal pedig repülőszőnyeg módjára simítja alattad a talaj egyenetlenségeit.
A monoblokk ház megfelelő magasságú legalábbis szerintem.
XC / AM váz létére kellő merevséggel rendelkezik, mind az első, mind a hátsó háromszög.
A fekete leves: számomra mindenképpen hátrány, hogy a nyeregcsőből adott esetben vágni kell a vázkialakítás miatt. A hátsó kerék pont a rugóstagra szórja az összes koszt. Nem lehet akármilyen méretekkel rendelkező tagot a vázba tenni, és itt nem a szemtávra gondolok. A vázkialakítás miatt csak a megfelelő külső átmérővel, szemtávval és rögzítési ponttal rendelkező tag tehető a vázba. Ellenkező esetben vagy a himbakart és a tag becsúszójának végét fogja a mozgás kikoptatni, vagy a nyeregvázcső, a becsúszó eleje, vagy a tag kamrájának oldala fog sérülni. A hátsó kerékre maximum 2,25-ös külső tehető, és ekkora gumiköpeny esetén már nincs valami sok sárférő helyünk. Persze kategóriájából adódóan nem is illik rá 2,5-ös külsőt tenni, de azért 2,25-ös gumi esetében azért lehetne valamivel több a sárférő hely. A lánc nagyobb berugózáskor csapkodja a támvillát, ezért a jobb oldali támvillára sem árt neoprém védőhuzatot vagy egyéb vázvédőt erősíteni. A bowdeneket a lehető legrosszabb helyen az alsó cső alján vezették el. Ha eltekintünk attól, hogy így a lehető legnagyobb az esélye, hogy sérülhet a váltás és fékrendszer, akkor is fel kell rónom, hogy az első váltó bowdenje teljesen csupaszon fut, így roppant könnyen koszolódik, rozsdul. Mivel a hátsó fék és a hátsó váltó kábelére a mozgásrendszer miatt kicsit rá kell hagyni fennállhat annak is a veszélye, hogy felakad valamilyen terepakadályban, nem is beszélve arról, hogy a lánc és támvillán is kötegelőzött fékvezeték helytelen rögzítés esetén berugózáskor beleérhet a küllőkbe. Bár én nem használok kulacstartót az tény, hogy a rögzítési pontok elég alacsonyra kerültek. Ezen felül bár a minőséget meg kell fizetni tudom, de drágának tartom.
Bár még csak másfél hónapja van nálam, pozitívan csalódtam a kicsikében.
Nagyon szépen mozog, a Manitou Swinger X3-as tagommal.
Én inkább AM váznak tartom, mint XC-nek hiába van ez ráfestve.
Minden gyerekbetegsége ellenére megszerettem ezt a kis vázat.
Aki hasonló tulajdonságokkal rendelkező vázat keres, és futja rá neki anyagiakban, annak bátran ajánlom, mert nem fog benne csalódni.
XC, AM, illetve Maraton, ha a kényelem számít, és nem a súly.
Nem állatkodó váz, durvulásra semmiképp sem való.