Specialized Stumpjumper FSR mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.05.)
  • Listaár: 1.589.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Brollybike avatar
208 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mivel az én bringám egyedi építésű nem pedig gyári, én csak a vázról fogok írni.

A 172 cm-es magasságomhoz M-es méretű vázat használok, ami méretezés szerint megfelelő.

A hegesztések szépek, a váz minden porcikája precíz és kecses.

A 4 forgáspontos FSR rendszernek hála fékezéskor sem keményedik fel a váz hátulja.

A váz minden forgáspontja csapágyazott.
Hagyományos fejcsapágyat fogad, ami nálam pluszpont.

Könnyen gyorsítható, relative jó súlyú, jól irányítható gépet lehet belőle építeni.

Lockolt taggal szépen mászik, nyitott taggal pedig repülőszőnyeg módjára simítja alattad a talaj egyenetlenségeit.

A monoblokk ház megfelelő magasságú legalábbis szerintem.

XC / AM váz létére kellő merevséggel rendelkezik, mind az első, mind a hátsó háromszög. 

 

Hátrány

A fekete leves: számomra mindenképpen hátrány, hogy a nyeregcsőből adott esetben vágni kell a vázkialakítás miatt. A hátsó kerék pont a rugóstagra szórja az összes koszt. Nem lehet akármilyen méretekkel rendelkező tagot a vázba tenni, és itt nem a szemtávra gondolok. A vázkialakítás miatt csak a megfelelő külső átmérővel, szemtávval és rögzítési ponttal rendelkező tag tehető a vázba. Ellenkező esetben vagy a himbakart és a tag becsúszójának végét fogja a mozgás kikoptatni, vagy a nyeregvázcső, a becsúszó eleje, vagy a tag kamrájának oldala fog sérülni.  A hátsó kerékre maximum 2,25-ös külső tehető, és ekkora gumiköpeny esetén már nincs valami sok sárférő helyünk. Persze kategóriájából adódóan nem is illik rá 2,5-ös külsőt tenni, de azért 2,25-ös gumi esetében azért lehetne valamivel több a sárférő hely. A lánc nagyobb berugózáskor csapkodja a támvillát, ezért a jobb oldali támvillára sem árt neoprém védőhuzatot vagy egyéb vázvédőt erősíteni. A bowdeneket a lehető legrosszabb helyen az alsó cső alján vezették el. Ha eltekintünk attól, hogy így a lehető legnagyobb az esélye, hogy sérülhet a váltás és fékrendszer, akkor is fel kell rónom, hogy az első váltó bowdenje teljesen csupaszon fut, így roppant könnyen koszolódik, rozsdul. Mivel a hátsó fék és a hátsó váltó kábelére a mozgásrendszer miatt kicsit rá kell hagyni fennállhat annak is a veszélye, hogy felakad valamilyen terepakadályban, nem is beszélve arról, hogy a lánc és támvillán is kötegelőzött fékvezeték helytelen rögzítés esetén berugózáskor beleérhet a küllőkbe. Bár én nem használok kulacstartót az tény, hogy a rögzítési pontok elég alacsonyra kerültek. Ezen felül bár a minőséget meg kell fizetni tudom, de drágának tartom.

Tapasztalat

Bár még csak másfél hónapja van nálam, pozitívan csalódtam a kicsikében.

Nagyon szépen mozog, a Manitou Swinger X3-as tagommal.

Én inkább AM váznak tartom, mint XC-nek hiába van ez ráfestve.

Minden gyerekbetegsége ellenére megszerettem ezt a kis vázat.

Aki hasonló tulajdonságokkal rendelkező vázat keres, és futja rá neki anyagiakban, annak bátran ajánlom, mert nem fog benne csalódni.

Erre ajánlom

XC, AM, illetve Maraton, ha a kényelem számít, és nem a súly. 

Nem állatkodó váz, durvulásra semmiképp sem való.

Ennyiért vettem
cseréltem
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2008 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2008 mtb
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sebokz avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az én gépem egyedileg lett össze rakva. S-Works Stumpjumper alu váz, Fox Talas RS32 villa, Fox hátsó csillapító, Shimano XT agyak és váltók, Formula fékek. A geometriája és a súlypontja kiváló. Ahogy ráültem bele szerettem. Gondos ápolással semmi gondom nem volt még vele. Kivéve egy dolgot: Salgótarján közelében egy nagyon murvás úton észrevétlenül kihasította egy kő a teleszkóp jobb szárának a belső felét, és az olaj kifolyt. A szerelő egyszerűen nem hitte el. (én sem!) A szegedi Prológ szervízbe vittem, ahol megígérték, mindent meg tesznek. Ez nekik is kihívást jelentett. Kerestek hozzá leírást, szerszámokat, technológiát és megjavították.  Nagyon hálás vagyok nekik! Ettől eltekintve a gép hibáltan mind hegyen, murván, sík terepen, országúton is. Az összteleszkóp, számomra eddig ismeretlen komfortot nyújt. Élvezem minden pillanatát! Csak ajánlani tudom a Stumpjumper FSR-t.

Hátrány

Hátrányként három dolgot tudok említeni: 1. a váltó alkalmanként nem pontos. Néha "közé vált" így döccenőknél ugrik egyet. Ha figyeled, jól kezelhető. 2. Az ára igen magas, de azt gondolom megéri. 3. A kulacstartó váz formálya miatt nincs kényelmes helyen.

Tapasztalat

Nem vagyok már fiatal, ezért a teljesítmény mellett nagyon fontos a komfort is. Ettől a géptől soha nem látott teljesítményt és komfortot kapok.

Erre ajánlom

Xc földön, hegyen, úton egyaránt. Verseny környezetben is megállja a helyét, de én általában, évente 2-3 alkalommal teljesítmény túrákra, hegyi versenyekre használom és ajánlom.

Ennyiért vettem
sok :)
Mért tömeg
11.5 g
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hefi avatar
86 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • könnyű; szerintem max. 10 kiló
  • mivel ez egy enduro/AM bringa, ezért gyönyőrű szépen kimozog mindent; ahhoz képest, hogy ilyen könnyű az egész, nem nyeglik és tényleg keresztül megy mindenen :)
  • a 2.2-es gumik nagyon jól teljesítenek; jól gördülnek még aszfalton is, viszont terepen harapnak ha kell, sőt a ritka bütyköknek köszönhetően kisebb sárban is elmennek
  • teleszkópokat egy mozdulattal lehet állítani
  • az XX váltó nagyon pontosan vált; néha túl pontosan is (lásd hátrány)
  • ahhoz képest, hogy aggresszív AM gép jól mászik, kikapcsolt "brainnel" (ami szabályozza mennyire mozogjon be a felülről érkező ütésektől (azaz tőled), vagy valami ilyesmi) sincs semmi pogózás emelkedőn
  • lefelé nagyon kezesbárány a Specialized Stumpjumper FSR! olyan univerzális a vázgeometria, bár szerintem endúró mivoltából inkább lejtőn érzi jól magát
  • az Avid XX fékek + 200-as tárcsa nagyon brutális! lehelet finoman lehet adagolni, tulajdonképpen félujjas fék
Hátrány
  • a legnagyobb hátrány a kulacstartó!! Fogalmam sincs miért tették annyira lentre! Fentebb is könnyen beleférne a 750 ml-es kulacs; akinek meg több pia kell, az vigyen víztartályos hátizsákot; versenyen tényleg gond volt, hogy majdnem a hajtókarig kell hajolni a kulacsért
  • XC-re nagyon sok a 140 mm-s telóút, ami DH geometriát kölcsönöz a gépnek, szóval azt gyorsan visszaállítattam 100-ra
  • a 2x10-es megoldás nekem nem jött be; lehet, hogy szokni kell, de a gyakran használt fokozatoknál állandóan keresztbe kellett váltani
  • a Sram XX váltás annyira pontosan és gyorsan vált a Specialized Stumpjumper FSR-en, hogy nekem gyakran előfordult, hogy kettőt váltottam, mert nagyon könnyű benyomni, ami versenyen kicsit hátrány
  • ez egy AM bringa, ezért széles kormánnyal szállítják; nekem XC-re kicsit szokatlan volt :)
  • én úgy gondolom hozzá vagyok szokva a kemény nyergekhez, de ezen a nyergen fájt a hátsóm; lehet, hogy szokni kell, de szerintem egy ilyen luxus enduro géphez adhattak volna egy picivel puhább nyerget (igaz nem Specialized gatya volt rajtam; lehet, hogy az volt a gond)
Tapasztalat

Szilvásvárad Maraton rövidtávját (40 km) volt szerencsém végigmenni egy ilyennel (149. lettem az 500-ból vele)

Itt kapott aszfaltot, követ, döngölt földutat, emelkedőt. lejtőt, sarat, követ ez a Specialized XC/AM össztelós, és mindezt verenykörülmények között :)

180 cm magas vagyok, és tökéletes volt nekem az L-es méret.

Erre ajánlom

Szerintem ez a bringa azoknak a pénzes embereknek való, akik kompromisszum nélkül teljesítő "túra" gépet keresnek; én úgy éreztem, hogy ez nem egy versenygép, inkább egy nagyon jól összerakott AM bringa, amivel szépen lehet élvezni az alpesi tájat :)

Ennyiért vettem
tesztbringa volt
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2011 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2011 mtb
Specialized Stumpjumper FSR  2011 mtb
26 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zaskar avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

- Kiváló geometria, kényelmesebb testtartás, mint a merevfarú modelleknél ( nem a legfiatalabb korosztály vagyok, fontos a komfortérzet...:)

- Főleg lejtmenetben sokat segít az FSR rendszer és a FOX rugóstag. Előre egy Rebát tettem be, 115-ös úttal, bár 120-as az előírt ehhez a vázhoz (de jóval olcsóbb volt, és kiválóan mozog + megfelelően karbantartva már évek óta bírja)

- M5-ös aluból van a Specialized Stumpjumper FSR, ez úgy tudom jónak számított akkor a kínálatban, és viszonylag könnyű is (bár pontos súlyadatot ne tudok)

- SRAM váltószett van rajta, jól teljesít ( korábban Shimanót használtam, de véleményem szerint a SRAM alkatrészek jobban bírják a sarat)

- M-es méretű  a vázam, 178 cm vagyok. Tudomásom szerint ez az a magasság, ami már átmenet lehet az M-L méret között. Ezt kicsit hosszabb stucnival használom, az L-eshez rövidebb is elég lenne.

-Mióta megvan ez a Specialized AM össztelós, üzembiztos a járgány, de hát ez főleg nem a váz, hanem a rajta levő alkatrészek érdeme.

Hátrány

- Hogy hátrány-e, nem tudom: érdemes költeni időnként a forgáspontok karbantartására, a FOX rugóstag szervizelésére ( a forgalmazónál 14 ezer volt egy karbantartás, tény, hogy rendben van még mindig).

- Ebben már a Brain rendszer van, én személy szerint jobban örülnék egy RP23 tagnak. Ha úgy működne, mint egy Epic-ben (jó, tudom, az egy CC gép), tehát hogy felfelé menet is rendesen lezárna, az jobb lenne. Úgy viszont én sosem tudtam beállítani, ezért hegymenetben eléggé pogózik a hátulja.

- a feliratok nem túl tartósak, kopnak a vázról lefelé

Tapasztalat

A gépet vázként vettem 2006-ban, egy kerékpárboltos sráctól, aki párszáz km-t tett bele. Valószínüleg neki sem tetszett a Brain,  korábban ennek az elődjét hajtotta a Fox Septune taggal, azt szerette igazán. Így aztán adott volt az M méret is, nem volt választási lehetőségem. Túl sokat nincs használva ez a Specialized AM össztelós, hiszen nekem a hegyek messze vannak (min. 120 km), de ha tehetjük és jó idő van, egy-egy napra felmegyünk tekerni a Bükkbe. Itthon az Alföldön nagyon keveset használom, nem sok értelme van.

Összességében egy nagyon jól sikerült váz szerintem a Specialized Stumpjumper FSR, de az első generációs Brain helyett a Fox Septune vagy az RP23 talán jobb lenne bele.

Erre ajánlom

Maratonokra, túrákra a hegyekben. Több évig indultam a hazai maratonokon közép vagy rövidtávon, a gép sohasem hagyott cserben. Két Salzkammergut Trophy-t is teljesítettem vele, a 110-es távot, oda is kiválóan megfelelt. Aki keveset tud tekerni a hegyekben, hogy megfelelő gyakorlatot szerezzen pl. lejtmenetben, annak nyújt egy bizonyos plusz biztonságérzetet a nehezebb lefeléken is. A rutint persze nem pótolja, esni ezzel is lehet, sikerült is már az első utamon a bordámat törnöm...:)

Ennyiért vettem
250000
Csatolt képek
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Valahol bükkben 2010.márc.
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Salz Trophy 2008
Specialized Stumpjumper FSR  2006 mtb
Bihar-hegység 2010.ápr.
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Karbon, M5-alumínium


méretek:
  • S
  • M
  • L
  • XL

 
színválaszték:

Fekete - piros


villa (teló):

Specialized Future Shock, S140TA, Spike Valve csillapítás, 1,1/2" - 1,1/8" karbon villanyak, állítható csillapítás, 115-140 mm közötti rugóút állítás


 
hátsó rugóstag:

Specialized/Fox Brain Shock, kormányról vezérelhető csillapítás, 7,75x1,9"


Meghajtás

hajtókar:

S-Works OS, Karbon, 10S, XC Trail double, 38-24T, 4 csavaros, 104/64 mm, 175mm


lánc:

SRAM PC-1090, 10S,


fogaskoszorú:

SRAM XX, 10S, 11-36T


középrész:

S-Works, OS, integrált


első váltó:

SRAM X.0, 10S


hátsó váltó:

SRAM XX, 10S


 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Műanyag, Teszt, klipsszel


Kerék

külső gumi:

Első:

  • S-Works Purgatory, 120 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,2"

Hátsó:

  • Specialized "The Captain" Control, 60 TPI, Aramid perem, két komponensű, 26x2,0"

belső gumi:

Ultralight, presta szelepes


 
komplett kerék:

Roval Control Trail SL (Első: 24L, Hátsó: 28L)


Irányítás

váltókar:

SRAM XX, 10S, Karbon, Match Maker bilincs


kormány:

S-Works XC Carbon, hajlított, karbon, 680 mm, 8 fokos hátrahajlás, 6 fokos emelés, 31,8 mm befogó


markolat:

Specialized lock-on


kormányszár:

Syntace F109, 6 fokos emelkedés, 31,8 mm befogó


kormánycsapágy:

1,1/8" és 1,5" menetes


nyereg:

Specialized BG Henge Expert, Titán sín, 143 mm


nyeregcső:

S-Works karbon, egy csavaros rögzítés, 30,9 mm átmérő,

Hossz:

  • S/M méretű modell esetén: 350 mm

  • L/XL méretű modell esetén: 400 mm


Fék

tárcsafék:

Avid XX R


 
féktárcsa:

S/L méret esetén:

  • 185 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

L/XL méretű modell esetén:

  • 203 mm (első)
  • 185 mm (hátsó)

fékkar:

Avid XX R


Geometria

váz geometria kép
Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Stumpjumper FSR termékkel kapcsolatban: