- Nagyon könnyű. 700x23-hoz 48mm-es szeleppel nekem 51g mérlegen (gyári adat: 53g). 26x2,1-hez pedig 97g az autoszelepes mérlegen.
- Adnak hozzá egész jó felnivédő szalagot is (15g, mondjuk a Ritchey WCS 5g!).
- Több előnye nem nagyon van.
- Gyakran kell pumpálni, vagyis nem tartja annyira a levegőt, mint nehezebb társai. Ez mondjuk engem nem zavar.
- Elég hamar szétreped, elöregszik (mikrorepedések, szivárgások).
- Nyilván a felütést és egyéb sérüléseket, karcolásokat is kevésbé bírja, mint nehezebb társai. (Pl. üvegszilánk, ami csak éppen átvágta a külsőt.)
- Foltozni is nehezebb a vékony anyag miatt. (Óvatosan kell csiszolgatni, mert hamar elfogy az anyaga...)
Minimum kétszer annyit vegyél belőle, mint amennyire szükséged van! Így számolva aztán meg már tényleg húzós az ára. Ha az első fújást kibírta, akkor egy évig jó eséllyel bírni fogja. Utána viszont egyre nagyobb a rizikója, hogy szétmegy. Vagy szétreped, mint a mellékelt képen, vagy pár apró repedésen egyszerűen leereszt. Ezeket nem is érdemes foltozni. Ilyenkor kuka. Szerencsére nekem verseny közben még sose repedt szét. Mindig csak fújás közben. Ezért még használok ilyet, de amint egy versenyen is szétmegy, többet biztos nem.
Én kizárólag versenyzése ajánlom. Arra is csak akkor, ha igazán gramm mániás vagy. Kicsit nehezebb kivitelben (MTB +30g, országút +15g kerekenként) már sokkal megbízhatóbb belsőt lehet venni (pl. Ultralight kivitel)