Először is, a vázon meg kell lenniük a szereléshez szükséges rögzítő elemeknek, furatoknak. Ha megvannak, akkor is számítani kell nehézségekre. Útban lehet például a sárvédő, és a tárcsafék körül is lehet némi grimbusz. Az ilyesmit már a vásárlás előtt tisztázni kell, különben kellemetlen meglepetésekre számíthatunk.
Felszerelése látszólag nem nagy dolog, de fel kell készülni egy kis közelharcra. A szükséges csavarokat és alátéteket, úgy tudom, külön kell beszerezni. (Nekem kérés nélkül, de külön adták, nem a csomagban volt.) Nem árt többféle hosszúságú csavarral készülni. Ha a csavar a kelleténél rövidebb, könnyen megszakíthatjuk a menetet, ha pedig túl hosszú, a kiálló rész okozhat galibát. Jó még tudni, hogy a csövek anyaga erős, de kevéssé rugalmas, inkább törik, mint hajlik. Csak óvatosan a hajlítgatással!
Az első meglepetés akkor ért, amikor, kiderült, hogy az én példányom nem egészen olyan, mint a képen látható darab. A lábat például csavarok helyett szegecsek rögzítik. A kötés minősége megfelelő, ez tehát nem sokat számít. Nagyobb gond, hogy a támvillához csatlakozó pálcák nem rendelkeznek minden igényt kielégítő állítási lehetőséggel. (A hirdetés, illetve a hozzá tartozó kép szerint a pálcák szöge, kinyúlása, illetve egymástól való távolsága is változtatható, minden szempontból a vázhoz igazítható.) Úgy próbáltam segíteni a bajon, hogy a csomagtartó farát valamelyest megemeltem, kihasználva a függőleges állítási lehetőséget. Fájdalom, a rakodó felület így sem lett pontosan vízszintes. Az említett pálcákat, ismerve a 6061 alumíniumötvözet jellemzőit, nem mertem hajlítgatni, és hasonló helyzetben ezt másnak sem tanácsolom.
A második meglepetés – koránt sem annyira megrendítő, mint az első –, hogy a függőleges állításra szolgáló lyukacsos lemezkék egyike a vastagon rákent festék miatt beragadt. Gumikalapács kellett a megmozdításához.
A szereléssel kapcsolatos nehézségektől eltekintve (ezek más gyártmányoknál is éppen így jelentkeznek) panaszom nemigen lehet a szerkezetre. A rakodó felület hosszúsága és szélessége megfelelő, a túratáskához szinte pontosan illeszkedik. Elöl-hátul még marad is némi hely, amit használhatunk kötözésre stb. Menet közben mereven tart, nem rezeg, nem zörög. Túratáskához tökéletes, más csomagokkal azonban már nem ennyire egyszerű a helyzet: szíjakkal, gumipókokkal kell ügyeskedni. A festés jól ellenáll a viszontagságoknak, egy év után sem igen venni észre kopást, ledörzsölődést.
A lámpatartó támasztéknak jó hasznát vettem, mindjárt szereltem is rá csomagtartólámpát. (A nyeregcsőre rögzített lámpát a csomagok eltakarhatják.) Ha valakinek úgy tetszik, tehet rá fényvisszaverő prizmát is. A pumpa rögzítésére szolgáló fület nem használom. Kipróbálni sem tudtam, mert minipumpához nem illeszkedik.
Csakugyan erős szerkezet! Megrakott túratáskával, sátorral, hálózsákkal terheltem, és panasz nélkül elviselte. Ha felül is van csomag, a súlypont magasabbra kerül, és a gép a kormánymozdulatokra hajlamos kissé imbolyogva válaszolni. Hát még ha szél is fúj!
A pontozásnál nem vettem figyelembe, hogy nem azt kaptam, amit meghirdettek. Nekem is jobban ki kellett volna nyitni a szemem! Nem bánt különösebben a csere, mert elégedett vagyok ezzel a kevésbé sokoldalúan beállítható típussal is. Ezt a változatot (teljesítményét) négy répára tartom érdemesnek. A másik változat előnyösebbnek látszik a sokféle igazítási lehetőség miatt, ezért annak talán öt is járna.