Könnyű és szép nyeregcsőbilincs. Gyorsan és biztonságosan lehet vele rögzíteni a nyeregcsövet, egy mozdulattal oldható, nem igényel nagy erőt.
A mozdulattal ellophatő a nyeregcső, annak teljes tartalmával.
Könnyű és szép nyeregcsőbilincs. Gyorsan és biztonságosan lehet vele rögzíteni a nyeregcsövet, egy mozdulattal oldható, nem igényel nagy erőt.
A mozdulattal ellophatő a nyeregcső, annak teljes tartalmával.
- Gyorsan és biztonságosan lehet vele rögzíteni a nyeregcsövet a nyeregvázcsőben.
- Egy mozdulattal, kis erővel oldható.
- Könnyű, esztétikus ez az Altrix cucc.
- Két mozdulattal ellopható a nyereg, csövestől, táskástól, sárvédőstől és hátsó lámpástól.
Alumínium ötvözetű kerékpárvázakhoz.
Az Altrix SC63 nyeregcsőbilincs segítségével egyszerűen, szerszám nélkül állítható a nyereg magassága. Ára kedvező, és minősége is megfelelő.
Az excenter karjának súrlódását csökkentő alátét műanyagból készül. A gyorskioldós bilinccsel rögzített nyerget könnyebb eltulajdonítani. A különböző időben gyártott darabok még csak véletlenül sem egyformák (nem tudom, ki hogy van vele, de engem bosszant az ilyesmi).
A bilincset, az excenter karját és a szabályozó anyát 6061 alumíniumötvözetből készítik. A műanyag alátétet befogadó csésze anyaga szintén fém, ezt azonban nem vizsgáltam meg közelebbről. Az alkatrészek felületét feketére festik (egyes példányokon a szabályozó anya és a csésze ezüst színű). A bilincsre vagy az excenter karjára festett, márkát hirdető felirat (ha egyáltalán van ilyen) fehér betűkből áll össze. A kioldó szára króm-molibdén ötvözetű acélból készül. És végül, hogy ne örüljünk túlságosan: az excenter karjának súrlódását csökkentő alátét műanyagból van, minden bizonnyal teflonból, ez azonban engem cseppet sem vigasztal.
A bilincset kétféle belső átmérővel készítik: 31,8 mm, illetve 35 mm. (Hogy melyikre van szükségünk, attól függ, milyen átmérőjű a nyeregvázcső.) A szerkentyű tömege mindenestül 23 gramm.
Az Altrix SC63 nyeregcsőbilincs anyaga, méretezése és kidolgozása szinte minden szempontból megfelelő. A bilincs pontosan illeszkedik a nyeregvázcsőhöz. Az excenter karja erősített kivitelű, rendeltetésszerű használatban nem hajlik, nem törik. A kioldó szára erős, és a szabályozásra szolgáló anya is bírja az igénybevételt. A festés meglehetősen tartós. Egyedül a műanyag alátéttel nem vagyok kibékülve. Kíméletes bánásmódot igényel, mert láthatóan szenved az erősebb megszorítástól. A mindennapos használatot, mármint a gyakori kioldást és megszorítást sokáig aligha bírja. A rendszer használhatósága elsősorban ezen a filléres alkatrészen múlik, következésképpen alátét külön nem kapható, és mással egykönnyen nem helyettesíthető.
A szerkezetet nem különösebben nehéz kezelni, de kell egy-két próbálkozás, mire az ember eltalálja, mekkora erővel szorítson, illetve hogyan is álljon az excenter karja. Bizonyos helyzetekben ugyanis a kar a vázhoz fekszik, emiatt nehéz hozzáférni, meglazítani. Más helyzetekben meg beleakadhat a felszerelés stb. Ha jól van megszorítva a bilincs, akkor a nyeregcső nem csúszkálhat, nem fordulhat el.
A meneteket, a súrlódó részeket stb., ha ritkán is, de kenni (zsírozni) szükséges. Egyrészt a súrlódás csökkentése, másrészt a galvanikus korrózió megakadályozása végett.
Alumíniumötvözetből készült vázakhoz, a nyeregcső gyors rögzítésére, illetve a nyereg helyzetének beállítására. Akkor érdemes ilyen (vagy hasonló) gyorskioldós bilincset használni, ha gyakorta kell a nyereg magasságát állítani. Máskülönben üdvösebb az imbuszcsavaros rögzítés, mert így a nyerget nem lehet olyan könnyen eltulajdonítani.
Alumínium
Fekete
23 g
Belső átmérő: