Erős és tartós, gyakorlatilag mindent kibír. Többszörösen megszolgálja az árát. Különb bármelyik a bőrszíjnál, még ha nem is olyan mutatós.
Porosan, sárosan csúnyácska szegény. Előbb-utóbb nyomot hagy a cipőkön.
Páratlanul erős szíj, minden további nélkül megtartana, ha fejjel lefelé lógnék. És meg is bíznék benne. Még nem adódott olyan helyzet, hogy a pánt elszakadt vagy a csat eleresztett volna.
Elszakítani emberi erővel lehetetlen, de hosszú ideig ellenáll a pedáltest és a cipők koptató hatásának is. Műanyag szálakból szőtték, ami ebben az esetben kifejezetten előnyös. Esőben nem ereszkedik meg, nem nyúlósodik, ami egyébként a legkiválóbb bőrszíjakkal is megesik.
Nagyjából 9000 km van mögötte, de a használat alig látszik rajta. A leginkább igénybe vett helyeken szélei valamelyest kibolyhosodtak – ez minden.
A csat anyaga, felületkezelése megfelelő. Nem rozsdásodik, kopás sem igen látszik rajta. A feszítőrugó jó. Nyilván előbb szakad foszlányaira a pánt, mint a csat elvásna. Fontosabb azonban, hogy a zárszerkezet kifogástalanul biztosítja a pántot: nagy erő hatására sem enged el. A szíj kiengedését vagy megszorítását kis mértékben lehetővé teszi, menet közben is, ehhez elég a zárat kioldani és a lábat megfeszíteni, vagy fordítva, a pánt végét erősen meghúzni.
Hátránya, hogy néha akadályozza a „becsatolást”, de ez inkább a cipők hibája: mindegyik lábbelin van ugyanis valami kiálló bigyó, ha más nem, a varrás, amin megakadhat. Egy idő után a dörzsölődés nyomot hagy a cipő külső élén. Elvben minden cipőhöz állítani kellene a feszességét: ami ugyanis az egyikhez jó, az a másikhoz kissé laza vagy szoros. Nem szeretek ezzel bíbelődni, ezért legtöbbször kissé lazán hagyom a szíjat. A víz nem árt neki, a sár és a por viszont meglátszik rajta, tisztítani azonban nincs sok értelme.
Klipszkosárhoz való. Nem tudok elképzelni olyan helyzetet, ahol ne állná meg a helyét. Nem olyan szép, mint egy bőrszíj, de annál sokkal alkalmasabb.