Mérsékelten vízálló a Berner Nagyteljesítményű kenőanyag. Jobban mondva maga az anyag vízálló, de a láncomról eltűnt az esős napok alatt. Olyan két-három ilyen szarrá ázós menetre elég egy kenet, utána megindul a lánctalp csikorgás. Száraz időben elég tartós.
CÍmke szerint ezeket tudja (aki esetleg nem nézett utána):
nyomás-, rezgés-, ütésálló és (sós) víznek ellenáll, számos savnak és lúgnak is. Véd a korróziótól, -35 és +200 °C között üzemel.
Lefordítom közérhetőre: biciklire abszolút tökéletes megoldás!! Elvileg még csapágyakba is, de oda nem a spray-t pazarolnám.
Nehéz beszerezni a Berner Nagyteljesítményű kenőanyagot. A sarki boltokban nem is hallottak róla, bringás üzletek nem ismerik, de még kenőanyag szaküzletben sem (esetemben). Kizárólag autós boltokban érdemes kérdezősködni. Ahol Berner termékeket látsz, ott tuti tudnak rendelni belőle. Autó szervizben talán még lehet kérdezősködni, ha minden kötél szakad. 2000 Ft felett átverés.
Fokozottan tűzveszélyes, környezetre veszélyes. Egyebekben lásd címke.
Lényegében egy lítium bázisú zsírspray. Zsír feloldva egy vivőanyagban, amitől a viszkozitása kellően alacsony, hogy a penetrációs képessége meglegyen - vagyis jó folyékony és bejut mindenhová. Használat után elpárolog a hordozó és megszilárdul a zsír.
Semmi egyéb extra. De ezt az egyet nagyon jól tudja, beszivárog, beleköt és ken. De nem is kell ennél több.
Szerintem csak ilyet lenne szabad használni láncra és minden olyan alkatrészre, ahol a felfekvő és súrlódó felületek nem hozzáférhetőek és az olaj már kevés oda, kipereg onnan.
Ezt a Berner kenőanyagot használom a városi biciklin a budget alkatrészekre minden időjárási körülmények közt (télen is) és ezt használom a full xt-s xc bringán is terepre, száraz időben.
Lánc befújása után a fölösleget érdemes letörölni, mert kívül nem kell kenni és csak a koszt gyűjti ez a Berner kenőanyag.
Mint látható, még nem mentem vele sokat. Nem olyan rég szereztem és célzottan ez kellett nekem, nem keveset utánajárva, hogy mi a legjobb biciklire. Kérem szépen, ez a legjobb!! Olvastam sok véleményt a méregdrága anyagokról is, meg a híres márkák termékeiről is. Ez üti azokat nem csak árban, de teljesítményben sem marad el.
Ennél jobbat véleményem szerint csak akkor érdemes venni, ha vmi speciális igényed van, pl felület nemesítés, stb.
Ha huzamosabb használat után változik a véleményem, nem mulasztom el frissíteni a véleményt.
De már elég változatos körülményeken vagyok túl, csodálkoznék, ha tapasztalnék vmi gyengeséget.
Eredeti hsz: 2013. márc. 11.
99%-ban szárazon és átlag 80-90 cad. mellett nálam 400+ km-re volt jó egy kenet, de csak ~540 körül fújtam megint. Értsd: nálam addig jó egy kenés, amíg teljesen hangtalanul üzemel a lánc.
Ez olyan négyszáz valamennyi volt, aztán megjelentek az apró csilingelések a görgők részéről. De csak 540 körül vált feltűnővé a zaj. Elégtelen kenést sosem várom meg, ha a lánctalp csikorgásra várnék, még mindig bele lehetett volna rakni egy-két száz kilométert. :)
Láncra és minden mozgó alkatrészre a biciklin, kivéve rugóstagok, teleszkópok (azok külön történet). Bovdent se fújkálnám össze (semmivel sem, szárazon jó az). De váltótestekre, stb ideális.
Száraz és nedves körülményekre egyaránt. Városba és terepre szintén. Télen, nyáron. Vagyis bármilyen felhasználásra! :)

