Herrmans HPM felniszalag egyéb cuccok

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.08.)
  • Listaár: 500 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A Herrmans HPM felniszalag jó minőségű és olcsó. Aki nem kedveli a ragacsos abroncstapétát, annak választási lehetőséget biztosít.

Hátrány

Viszonylag hamar elöregszik. Tapasztalatom szerint két év után már nem tudja feladatát kifogástalanul ellátni. Újra felhasználni valószínűleg már egy év után is kockázatos.

Tapasztalat

Kerékcserével összefüggésben akadt vele dolgom. A régi abroncson ücsörgött, kicsit elszíneződött, de amúgy használhatónak látszott. Nem volt éppen kéznél új szalag, gondoltam, megmentem ezt. Nagyjából két éve szolgál, aligha mehetett tönkre ennyi idő alatt. Elhamarkodott döntésemet egyik Continental tömlőm bánta.
Az történt, hogy a megfelelőnek látszó szalag az új abroncshoz nem akart igazodni. Régi helyén látszólag semmi baj nem volt vele, és ha nem mozdítom el, bizonyára szolgálhatott volna még egy ideig. Amint azonban leszedtem, kissé kitágult, és eredeti formáját nem is nyerte vissza, már nem illeszkedett tökéletesen az abroncs ágyába. A vége az lett, hogy a szalag szélei belevágtak a tömlőbe, és az három helyen is kihasadt. Mindez menet közben. Még jó, hogy volt nálam tartalék pántlika is vészhelyzet esetére. Szükségből persze a többszörösen körbetekert szigetelőszalag is megtette volna.
Az eset után rögvest beszereztem egy párat ebből a kékségből, és biztonság okán még ragacsos szalagot is. Az első kerékre tettem fel egyet a kékből, a hátsóra a ragacsos tapétából, csupán az összehasonlítás végett.
Csaknem minden kerékabroncshoz gyártanak Herrmans szalagot – a választék nem csupán az abroncs átmérőjét, hanem a pántlika szélességét tekintve is bőséges –, kereskedőink azonban csak néhány fajtát rendelnek. Valószínűleg beszerezhető a többi is, csak várni kell rá jócskán. A közönséges kék szalagon kívül kapható sárga és piros színű is. A sárga szín (HPS) könnyű poliuretán anyagot jelöl, amely 8 bar nyomásig használható, a piros szalag (HPR) polipropilénből készül, és 10 bar nyomást is elvisel. A felsorolás bizonyára nem teljes (láttam más színű szalagot is a gyártó védjegyével). E helyen csak a közönséges kék szalagról (HPM) lesz szó, mivel a többit nem próbáltam.
Tizenkét féle átmérővel készül, és a leggyakoribb kerékméretekhez kilencféle szélességben: 11, 12, 14, 16, 18, 20, 23, 25 és 27 mm. A terepjáró bringák dupla falú kerékabroncsainak többségéhez a 18 mm széles pántlika illeszkedik. Kapható autószelepes és Presta szelepes változat is (a szeleplyuk 9, illetve 7 mm átmérőjű), mégpedig valamennyi méretben. A szalag két végét rövid szakaszon átlapolták, és hegesztéssel rögzítették egymáshoz. Ezen a szakaszon alakították ki a szelepház átbújtatására szolgáló lyukat is.
A kék Herrmans szalag anyaga polivinilklorid. Eléggé vastag, sima tapintású, nem kifejezetten lágy, újonnan azonban könnyen hajlítható, engedelmesen belefekszik az abroncs vályújába. Szerelésnél tágul annyit, hogy a szakadás kockázata nélkül átbuktassuk az abroncs peremén, azután visszanyeri eredeti méretét, és szépen eligazodik. Hidegben megkeményedik, nehezebben kezelhető. Idő múltával ridegebbé válik, rugalmassága csökken, és még a színe is megváltozik. A jelentősebb színváltozást akár figyelmeztetésnek is vehetjük: nem érdemes megvárni, míg repedezni kezd.
Hat bar nyomást a gyártó szerint kibír – amíg fiatal teszem én hozzá. Jó ideig nincs is vele semmi baj. Nem ragad össze a tömlővel, nem dörzsöli, vágja vagy csipegeti a gumit, és a tömlőnyomás sem tudja bepréselni a küllőlyukakba. Amint azonban öregedni kezd, előnyös tulajdonságait sorra elveszti. Először csak a színe hagyja el, illetve megmerevedik, utána valószínűleg repedezésre is hajlamossá válik. Alighanem hosszabb ideig raktározni sem érdemes, mert használaton kívül, állásban is tönkremegy. Tartalék példányomat szilikonzsírral kentem be, hátha ez meghosszabbítja az életét.
A ragacsos szalag tartósabbnak tűnik, hátránya azonban, hogy kényelmetlen szerelni, illetve eltávolítani, ha pl. küllőcserére kerülne sor, újra felhasználni pedig talán nem is lehet. A Herrmans szalagot ugyan könnyű leszedni, visszatenni azonban, ha már öregecske, nem tanácsos.

Erre ajánlom

A szóban forgó kék szalag – a megfelelő átmérőjű és szélességű – terepjárók és túragépek stb. dupla falú kerékabroncsaihoz, illetve kis nyomású tömlőihez való. Igényesebb bringások, illetve versenyzők találhatnak ennél tartósabb, illetve jóval könnyebb pántlikát is.

Ennyiért vettem
450
Csatolt képek
Herrmans HPM felniszalag  2010 egyéb cuccok
Kék Szalag
8 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NyilasMisi avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Jó minőségű, raglmas, erős anyagból készül. Nem sérti meg a belső gumit, tükéletesen illeszkedik a helyére. 6 bar nyomásnál tökéletesen megállta a helyét Rubena V69 HOOK gumival.

A szelep tökéletesen átmegy rajta.

Élettartama hosszabb, mint az olcsóbb fajtáké.

Sok helyről beszerezhető a Herrmans HPM felniszalag, viszonylag nem olyan drágán.

Fontos még megjegyezni, hogy könnyű, ami néhány bicili esetében előnyös lehet.

Hátrány

A gumírozott szelepházas belsőknél a szelepszár csúszkál benne, ha nincs felfújva teljesen.

Az eladó szerint csak dupla falú felnikhez való.

Tapasztalat

Rubena V69 HOOK külsőhöz vettem, amihez az előírt nyomás 6 bar. Mielőtt ezt megvettem, 2db noname felniszalag sazakadt el benne rövid időn belül.

Erre ajánlom

Mindenféle felnihez, nem érdemes ennél rosszabbat megvenni, mert a belső, amit tönkretesznek a küllők, küllőanyák egy esetleges szakadáskor, az sokkal drágábban jön ki.

Ennyiért vettem
690
Csatolt képek
Herrmans HPM felniszalag  2012 egyéb cuccok
Kapott egyet a másik bringám is.
Herrmans HPM felniszalag  2012 egyéb cuccok
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Majdnem 2 éve használom és semmi problémám sincs vele.

Nagyon jól védi a belsőt,feladatát tökéletesen ellátja a Herrmans HPM felniszalag.

Én 26"-os kerékmérettel használom kenda belsővel és CST külsővel.

Magasabb keréknyomásokat könnyedén elviseli én kb 3-3,5bar környékén használom és jó.

Súlya könnyű

Jól illeszkedik a felnire,nem lötyög rajta

Hátrány

Eddig még semmiféle rendelleneséget sem tapasztaltam vele kapcsolatban, és remélem ez igy is marad.

Tapasztalat

Nyugodtan merem ajánlani mégha noname-nek is tünik.

Erre ajánlom

Városi használat illetve túrákra is alkalmas.

Ennyiért vettem
A kerékpárral kaptam
Csatolt képek
Herrmans HPM felniszalag  2010 egyéb cuccok
Herrmans HPM felniszalag  2010 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

PVC


 
színválaszték:

Kék


 
további információk:

Kerékméret:

  • 12"
  • 16"
  • 18"
  • 20"
  • 22"
  • 24"
  • 26"
  • 28"

Szélesség:

  • 11 mm
  • 12 mm
  • 14 mm
  • 16 mm
  • 18 mm
  • 20 mm
  • 22 mm
  • 23 mm
  • 25 mm
  • 27 mm

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Herrmans HPM felniszalag termékkel kapcsolatban: