Küllőprizma egyéb cuccok

47 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.09.)
  • Listaár: 300 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Biztonságtechnikai elem, mely segíti a közlekedéseben résztvevőket, hogy informáljuk őket látezésünkről.

Olcsó, könnyen beszerezhető

Felszerelése általában egyszerű (pattintós fém vagy műanyag nyelv)

...de legnagyobb előnye, hogy a KöHÉM nem rendelkezik a méretéről, csak elhelyezésének pozicíójáról, darabszámáról és színárnyalatáról. Ennek mérhetetlen előnyét hozzálosomban taglalom.

Hátrány

Elavult megoldás (reflexcsíkos külsők alternatívaként sokkal használhatóbbak és nagyobb felületen - a kerék teljes kerületében - verik vissza a fényt)

Nagyobb nehezebb darabok kártékonyak a küllőkre, s a menetteljesítményt is befolyásolhatják (könnyű outi gépek esetén)

Esztétikailag nem egy derítő látvány (még ha jól is deríti a fényt)

 

Tapasztalat

Miért is kell a küllőre prizma?

Mert előírás, szabály, rendelet. Persze azt is mondják, mert biztonságossá teszi a közlekedést - de jól tudjuk, a közlekedést nem egy sárga műanyag darab vagy egy lámpa teszi biztonságossá, hanem a figyelem, a körültekintő előzékeny magatartás. De mégmielött belemélyednék és Kant vagy Hegel idelisztikus filozófiájára építeném a küllőprizmáról alkotott véleményem a tények sivár mezejéről igyekszem felszedni a száraz szabály-kórókat és egy kis friss, a józan paraszti ész forrásával megöntözni azt.

A küllőprizmák kora leáldozott. A technológiai fejlődésnek köszönhetően, sokkal kényelmesebb és hatásosabb (azaz a biztonsági minősége magasabb) kellékek állanak (hivatallosan csak állhatnának) rendelkezésünkre.

A rendelet születésekor, a forgalmi és közlekedési helyzet is más aspektust mutatott. Ma főváros és a vidéki városok fényszennyezése sokkal nagyobb mértékű mint 30 éve, ergo kevés az olyan hely ahol ne lenne közvilágítás. Kerékpárútból is több van mint 1980-ban - persze ez sem a biztonságot szolgálja, sokkal inkább a közlekedésben nemkívánatos kerékpárosok szegregálását. A prizmának alternatívája kéne legyen a reflexcsíkos külső.

Egy városi gépen még ugy ahogy kényelmesen használható a küllőprizma, de egy 7kg-os speciális küllőkkel és fűzéssel bíró outi kerekein már aligha. Egyrészt mert, nevetségesen mutat rajta, s mert komolyan befolyásolja a kerékpár mettulajdonságait, másrészt mert nappal abszolút hasztalan az ilyesmi. 

Azért meg van az előny - mit fentebb említettem... A KöHÉM nem tér ki a prizma méretére, s ez megmozgatja a magyar fantáziát, s a kiskapuk legnagyobbika nyílik meg lelki szememim elött mikor a km óra érzékelőjének körömnyi felületére ragasztott sárga prizmát aplikálok fel. Persze nem akarok Dózsa furcsa reinkarnációjaként funkcionálni s mint bringás paraszt (vagy paraszt bringás - de ez már csak nézőpont kérdése) közlekedés-revolúcionistaként megmondani a tutit és virtusosan "csakazértis" valami furcsa csavarral betartani... de azért mégis.

Erre ajánlom

Kerékpár első kerekére - de ezt nem én mondom, a szabály mondatja velem.

Csatolt képek
Küllőprizma egyéb cuccok
15 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
anyag:

Műanyag


 
színválaszték:

Borostyánsárga


 
további információk:
  • Univerzális méret, minden kerékpárra felszerelhető
  • Első kerékre kötelező (KRESZ előírás)
  • Gyorsrögzítő rendszer
  • Többféle formában kapható

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Küllőprizma termékkel kapcsolatban: