Kerékpár esetében szinte minden igényt kielégít. Teherviselő képessége kiváló. Jól tapad, a rezgéseket jól viseli, és bizonyos mértékben a víznek is ellenáll. Különleges adalékai az oxidáció, a korrózió és a kopás ellen is védelmet nyújtanak. Mínusz 30 és plusz 140 Celsius fok hőmérséklet-tartományban alkalmazható. Állaga téli hidegben sem változik jelentősen.
Vizes, sáros, poros környezetben nem eléggé időtálló.
A kifejezetten kerékpárosoknak gyártott termékek kínálatában többféle kenőzsír is megtalálható. Ezek kiváló minőségűek, áruk azonban indokolatlanul magas. Nem kell beletörődnünk ebbe a helyzetbe! Olcsóbb kenőanyagoktól roskadoznak a boltok polcai, kell legyen közöttük a kerékpáros számára is megfelelő. Kikötésünk csupán annyi, jelöltünk teljesítse az alábbi kívánalmakat.
1. Minden tekintetben feleljen meg a kerékpározás igényeinek.
2. Legyen könnyen beszerezhető, kis mennyiségben is hozzáférhető.
3. Ára legyen elfogadható.
Mivel az első kívánalmat egyetlen termék sem tudta maradéktalanul kielégíteni, ezért kétféle kenőanyag került fel a listámra. Egy általános jellegű, a legtöbb kerékpáros igényeit kielégítő kenőzsír, és egy különlegesebb, az időjárás viszontagságait jobban elviselő, ennek megfelelően drágább termék (lásd MOL Liton LTA 3EP lítiumbázisú kenőzsír vélemények). Ez utóbbi elsősorban a rendszeresen nehéz terepen, vizes, sáros, poros környezetben gurulóknak nyújt némi többletet.
Az itt tárgyalt univerzális kence lágy, pirosra festett, állagában, színében leginkább meggylekvárra emlékeztető anyag. Kétféle kenőolajat, mészhidrát sűrítőanyagot, valamint adalékokat tartalmaz. Elsősorban alacsony és közepes fordulatszámon forgó alkatrészek, nagy terhelésű sikló- és gördülőcsapágyak kenésére használható. A rezgő mozgásoknak is jól ellenáll. Kerékpár esetében szinte minden próbát kiáll. Egyetlen gyengéje, hogy az időjárás viszontagságaival szemben nem eléggé ellenálló.
A gyakorlatban ez a finom zsír igen hosszú ideig biztosítja a megfelelő kenést. Ha nem végeznék évente nagyjavítást, akkor sem lenne gondom a súrlódással és egyebekkel. Zárt csapágyakban egy év alatt a zsír szinte semmit sem változik: állagából, színéből, kenőképességéből sem veszít. Védelem nélkül ellenben hamar elvérzik: tömítőképessége gyenge, a port nem bírja, gyorsan elkoszolódik, és előbb vagy utóbb a víz is elbánik vele. Jó ideje minden zsírt igénylő kenési pontra ezt a kencét használom, teljes megelégedéssel. Van azért egy-két olyan hely, pl. a nyeregcső, a nyeregrögzítő szerkezet, ahol nem igazán vált be. Egyébként még így is jobb a jónál: kerékpárhoz ennél gyengébb, olcsóbb kenőanyag is megfelelne.
Elsősorban víztől, sártól és portól védett csúszó és forgó alkatrészek kenésére. Sikló- és gördülőcsapágyakhoz: pl. kormánycsapágy, hagyományos hajtóműcsapágy, pedálcsapágy, kerékagy-csapágyak. Teleszkópos szerkezetek rugóihoz, szabadonfutó szerkezetekhez, bowdenházakhoz – hacsak a gyártó nem ír elő kifejezetten mást! Bizonyos mértékben alkalmas a galvanikus korrózió megakadályozására, különböző anyagú (pl. vas és alumínium) alkatrészek összeragadásának megelőzésére: pl. nyeregcső, nyeregrögzítő szerkezet, hajtóműtengely-hajtókar kapcsolat.

