Az egész úgy kezdődött hogy vettem egy pár maxxis xenith 1.5-ös monti slick külsőt, hogy suhanhassak melóba menet.
Első héten két defektem volt összesen 150km aszfalt út alatt...
Második héten is volt egy defektem, így megpróbáltam menteni a menthetőt, és beruháztam ebbe az Oko Puncture Free defektmentesítőbe, neten csak jókat írtak róla. Gyakorlatilag ezek után 1évig nem volt szükség kiszednem a kerekeket a helyéről, pedig nem egyszer volt hogy hallottam az eresztés hangját, de legrosszabb esetben egyszer leengedett, felfújtam, és utána már megtartotta a nyomást.
kb 1év után jött az első intő jel, amit még nem vettem annak, egyik reggel le volt eresztve az első kerekem. Felfújtam, nem eresztett, így elkezdtem használni (munkába minden nap, hétvégente túra ide-oda), és el is felejtkeztem az esetről, egészen egy szép nyári szombat délutánig, mikoris Pap-rétre bringáztam a reptér mellől, és már visszafelé Szentendrén elkezdett ereszteni a hátsó kerék, jó hangosan. Csodálkoztam hogy nem fogta meg a defektvédő lötty, de pánikra semmi ok, volt nálam folt, és ragacs is. (pótbelsőt nem hordtam az 1év pozitív tapasztalatai miatt) Megfoltoztam, minden okés, majd kb 1km-en belül újra elkezdett ereszteni!!! Itt pont egy benzinkút mellett álltam meg, így megpróbáltam többször felfújni, forgatni a kereket, hátha befoltozza magát, de az eredmény az volt, hogy elhallgatott ugyan, de mire elpakoltam mindent a táskámba, újra elkezdett ereszteni. Itt egy újabb folt került a belsőre, természetesen nem az előzőleg felrakott folt eresztett, hanem egy új lyuk (ekkor még újnak hittem) volt.
Innen sikerült legalább 15km-t mennem, mígnem a Római part körül újabb szisszenés jött hátulról!!! (3ik) Természetesen itt is egy "új" lyuk eresztett, a foltok tökéletesen tartották a frontot...
Innen már csak kb 2km-t jutottam tovább, ahol megint jött a szisszenés :D Már nem tudtam hogy kínomban sírjak vagy nevessek. 4edszerre is kivettem a hátsókereket, szétszedtem, foltoztam, pumpáltam (mini pumpa, nem teleszkópos, nem kétirányú). Itt már kezdett gyanús lenni, hogy ennyi defektet nem lehet összeszedni, természetesen minden ragasztás után végignéztem a külsőt, nincs-e benne tüske, de 4ből 4eredmény negatív volt.
Innen már egész faszán eljutottam az óbudai részig Budán, de azért a kegyelemdöfést még megkaptam, 5ik defekt 80km alatt... Itt már paráztam, mivel az utolsó foltomat használtam el :) Nem tudtam eldönteni, hogy a túl alacsony nyomás, vagy a túl magas segíti elő a lötty által foltozott lyukak elengedését, de így is úgy is szar volt...
Azért a történetnek happy end a vége, mivel innen már a maradék 20km-t defekt mentesen abszolváltam hazáig...
Érdekes módon ezután még 2-3 napig stabil volt a rendszer, de már nem bíztam benne, így vettem egy új szett belsőt, és mivel OKO nem volt a boltban, egy utánzat löttyöt, ami rózsaszínű volt. Sajnos ez rossz döntésnek bizonyult, ezzel havi rendszerességgel voltak defektjeim, kukáztam is, és újabb belső szett, és Slime defektvédő vásárlására adtam a fejem. (megint nem volt OKO) Tapasztalataim szerint ez is elmarad az OKO szintjétől (volt már 2-3 defektem vele fél év alatt).
A megoldás egyébként a papírvékony maxxis xenith külső lecserélése volt a continental egyik defektvédelemmel ellátott slick-jére. A conti lötty nélkül kb egy súlyba van a xenith-el löttyel...
Így legalább ha kilyukad, biztos leszek benne hogy friss esemény okozta, és befoltozás után nyugodt lehetek, egy darabig újra jó lesz. (akác tüske, üvegszilánk ellen azt írják 100%-ban véd a külső)