Jól rászorul a bowdencsőre, nagyon jó anyagból van, nem törik el egykönnyen, pedig fogóval tudtam csak leszedni a bowdencsőről.
Nehéz rátuszkolni a bowdencsőre,
Csak a vékonyabbik, hosszanti szálas bowdencsőbe fér bele.
Jól rászorul a bowdencsőre, nagyon jó anyagból van, nem törik el egykönnyen, pedig fogóval tudtam csak leszedni a bowdencsőről.
Nehéz rátuszkolni a bowdencsőre,
Csak a vékonyabbik, hosszanti szálas bowdencsőbe fér bele.
A Shimano kupak (SP40/41) hosszúsága 17,5 mm, külső átmérője 6 mm, belső átmérője 4 mm. Anyagát illetően kénytelen vagyok találgatással beérni: polietilén vagy polivinilklorid. Égetési próbával többre jutottam volna, de sajnos nincs tartalékban ilyen sapkám. A kecskére szerelt kupakokat pedig nem akartam az anyagvizsgálat oltárán elfüstölni.
Ha a bovdenház nem hajlik, nem mocorog, a kupak is mozdulatlanul ül az akasztó fészkében. Ellenben, ha jelentősebb oldalirányú, csavaró stb. erők érik, feszeng, gyűrődik, reped. Márpedig ilyen erők a lengő bovdenházak esetében mindennaposak. Következésképpen lengő vezeték végein nem szerencsés ilyen vagy hasonló műanyag sapkát alkalmazni.
Saját gépemen (my computer) összesen 10 ilyen kis bigyót számoltam össze. Közülük egy alig tartja magát, egy másik pedig szintén gyengélkedik. Mindkettő a felső vázcső elején foglal helyet, a váltókaroktól ide vezetett lengő bovdenházak végén. A többi sapka kifogástalan állapotban van. Szükség esetén az ép példányokat akár többször is felhasználhatnám.
Bizonyos mértékben tömít, említettem az előnyök között. A sapka vége természetesen lyukas, a bovdenkábel a nyíláson besodor kevéske port, és némi víz is utat talál magának a ház belsejébe. Egyebütt azonban, ha a sapka ép, nem juthat be por és nedvesség.
Igazán jó minőségű kupakokat (vélhetően hadászati jelentőségük miatt) hozzánk nem szállítanak. Ezért, ha nincs jobb, a Shimano is megfelel.
Amennyiben eleve ilyen műanyag kupakkal szerelték a kecskét, meggondolandó, érdemes-e megbontani a váltórendszer huzalozását pusztán a csere végett. Amíg bírja, nem feltétlenül szükséges a sapkához hozzányúlni. Ha tönkremegy, ajánlatos a gyengécske műanyag védőkupakot fémből készült változattal helyettesíteni. Talán mondanom sem kell, utóbbi sem elnyűhetetlen. Lengő bovdenház végén bizonyos idő elteltével ugyanúgy megroggyan, mint a műanyag. Egyik kökény, másik galagonya…
Olcsó;
Jó minőségű, ha rendeltetés szerűen használjuk nem lesz baja;
Könnyű;
Egyszerű fel "szerelni";
Valamennyire tömít is;
Helyén marad nem csúszkál;
Többször is felhasználható.
Talán annyi hogy műanyag.
Bovdenházra.
Tartósabb, mint az olcsóbb modellek.
Könnyűek, mivel műanyagból vannak.
Tömíteni is elég jól tömítenek.
Műanyag, ezért könnyebben hajlik és esetleg reped is.
Bár nekem még nem repedt el egy sem csak megkopott a bowden miatt.
Legutóbb amikor cseréltem a bowdeneket valami noname kupakokat kaptam hozzájuk. Ezért levettem a régiről a Shimanokat és azokkal raktam fel.
Bowdenház végére.
Jó minőségű műanyagból készül nem öregedik el egyhamar.
Jól illeszkedik a vázon kialakított bovdenvég rögzítőkbe,nem lötyög.
A bovdenházakra könnyen felhelyezhető,nem esik le róla.
Ár/teljesítmény aránya jó.
Jól megy a bicajhoz,rendeltetését teljesmértékben jól végzi.
Eddig még nem tapasztaltam ilyet.
mindenre
Váltóbowdenház végére kötelező darab.
Tartós, jól összefogja a bowdenházat.
Többször felhasználható.
Jól rászorul a bowdenházra.
Shimano felirat is van rajta.
Hajlamos torzulni, vissza lehet állítani egyenesbe, de nehezen.
Shimano XTR bowdenszetthez volt eredetileg, de azóta vettem külön. Péter pont ma hozott nekem.
Váltóbowdenházak végére.
pontosan illeszkedik a bowdenre,nem esik le róla.
nem repedt szét,ami egy másik tipusnál "varrás mentén" előfordult.
nem tudok ilyenről
a fékhez fémet kaptam,gondolom a nagyobb erőhatás miatt.
váltó bowdenre
Műanyag
fekete
6mm
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.