Slime Tube Seleant egyéb cuccok

21 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2015
    (frissítve: 2015.09.)
  • Listaár: 1.990 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



16-21 (21 vélemény)
Rendezés

freeride69x avatar
154 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Jó a marketingje,viszonylag olcsó,könnyű kezelhetőség.

Hátrány

Defektet kaptam vele,belsőben benne volt a zöld trutyi.Nosza patron bele,felfújás,indulás és puff.A kivulkanizált cuccot a 3 bar kinyomta,így ott tartottam ahol voltam:defekt.Semmire nem jó a Slime Tube Seleant.

Erre ajánlom

Pénzkidobásra tökéletes,nálam nem vált be.

Ennyiért vettem
3000
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2008 egyéb cuccok
17 olvasó 53%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ikarus266 avatar
11 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

A Slime egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell állandóan defektet javítani, 3 mm-es lyukig szinte minden sérülést néhány másodpercen belül javít.

A külső gumiban esetlegesen bennemaradt tüskék köré is védőréteget képez, ezáltal a levegőszivárgást ott is megszűnteti.

Rendkívül egyszerű használni.

Eddig több, mint 10 akác- és egyéb tüskét szedtem ki a gumiból, úgy, hogy a helyén ideiglenesen "csak" egy pötty maradt,  majd néhány kilométer után lekopott.

Hátrány

Igazi hátrányát eddig nem tapasztaltam. Ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor a mellékelt szeleptű-szerelő (kiszedő) minősége hagy némi kívánnivalót maga után, ugyanis, amikor meg akartam szorítani, nemes egyszerűségből beletört a szelepbe az egyik szára. (30 perces "szórakozás" volt kiaplikálni... (Ezért a kupakba rejtett célszerszám használata helyett, a klasszikus fém kiszedő használatát javaslom...) Mindenesetre dícséretes a gyár hozzáállása, hogy célszerszámot is mellékel, ezért ez nem igazi negatívum.

Ez a termék csak autó, vagy hagyományos szelepek esetén alkalmazható. (Prestás szeleppel szerelt belsőgumihoz a gyártó sem ajánlja) Komprumisszumos megoldásként a gyár készít előre feltöltött belsőket. Így ez sem nevezhető negatívumnak.

 

Frissítés ('12.06.07.):
Nagy hátrány, hogy ha a belső a felni felől sérül, nem javít (a fránya gravitáció miatt :)), de nem is javítható, mert oldja a vulkanizáló folyadékot, hiába törlöm szárazra, várom meg a folt előírt vulkanizálódási idejét, egyszerűen elengedi a foltot, ezáltal a belső nem használható tovább.

A defektek miatt folyamatosan szivárgó folyadék előbb-utóbb a felni felé fog szivárogni, ami elősegíti a küllőanyák és küllők korrodálódásátm, hiába lúgos a Slime Ph-értéke.

Tapasztalat

Schwalbe Smart Sam külső, és teljesen noname belsőkkel használom. A legkisebb kiszerelést vásároltam meg, igen jutányos áron. Ez pontosan két kerékre elegendő. Az egyenlő elosztást, egy a flakonon található jel mutatja.

Használata nagyon egyszerű. Kereket le kell engedni (defekt esetén e műveleti lépés kimarad...) a szeleptűt ki kell csavarni, (adnak hozzá célszerszámot, de annak használatát nem javaslom, a gyenge anyagminőség miatt), a védőfóliát le kell húzni a flakon nyílásáról, csatlakoztatni kell a szintén mellékelt átlátszó és rugalmas csövet, (egyik végét a tubusra, másikat a szelepre kell ráhúzni (a rugalmasságból adódóan meglepően könynen rámegy a szelepre, így nem kell vele sokat bajlódni :), majd a folyadékot a belsőbe tölteni, a tubuson jelzett szintig. Természetesen többet is lehet egy belsőbe tölteni, de az ajánlott mennyiség is bőven elegendő, ezenkívül, mivel a legkisebb kiszerelés 2 kerékre van méretezeve, így célszerű egyenlően elosztani. (Megjegyzés: A kellemetlenségek elkerülése érdekében az anyag betöltéséhez a szelepet ajánlatos 4-5, vagy 7-8 "óra"  állás között tartani, így könnyebben betölthető az anyag, Pumpálásnál is midig jó ezt betartani.)

A betöltés után, bár a gyártó a használati útmutatóban nem írja elő, mielőtt a szelepbe visszahelyeztem volna a tűt, egy fültisztító pálcika segítségével körbetörölgettem belülről, s aztán csavartam csak vissza. Rostszálakat tartalmaz az anyag, a szeleptű alatt is maradhat szélsőséges esetben ami kellemetlenségekkel járhat.

Miután indez megvan következhet a pumpálás, 4-5, vagy 7-8 óra közötti állásban. Azért kell így,mert visszafolyhat az anyag, eltömítheti a szelepet, kicsaphat belőle, a tű alá kerülhet és hamarabb elengedheti a levegőt...stb.

Eddigi tapasztalataim:

Eddig kb 8-900 km-t tettem meg ezzel az anyaggal a belsőben. + súlytöbbletet nem érzékeltem, elvileg kerekenként ez az érték 140-150 g körüli lehet.
Egyik kedvenc hobbym kapcsán sűrűn járok vasúti sínek közelében, ahol rengeteg féle tüskés növény előfordul. Eddig több, mint 10 db 1-2 centiméteres tüskét, üvegszilánkot távolítottam el, s a kerék kb. 5 fordulata után a keletkezett lyukat el is tömítette. A nyomásveszteség 1 tüskénél, kb 0,4 bar volt. (4 bar-ra fújom a gumikat, egy ilyen eset után azonnal lemértem, és 3,6 bar-ra esett vissza a nyomás). A sérülés helyén egy kis zöld pötty látható.

A gumiban benne maradt tárgyak helyén bármilyen irányban is áll a kerék zöld folyás jelzi, hogy valamilyen idegen tárgy megsértette a belsőt. Számottevő nyomásveszteséget ez esetben sem tapasztaltam.

 

Frissítés ('12.06.07.):

A történet röviden: Tekertem, és valahogyan elcsúszott a felniszalag, így egy küllő belülről kivágta a belsőt, amit nem tudtam megfoltozni, mert sehogyan nem tudtam elkerülni, hogy a Slime a vulkanizáló folyadékba ne keveredjen bele. Ezáltal a belsőt dobhattam ki...
Ami komolyabb gondot okozott: Elvileg lúgos a kémhatása a Slime-nak, Ph. 7 feletti, azonban utólag megmérve nekem nem ez az eredmény jött (pontos értéket később...)
Keletkezett egy 8-as a kerekemben, ki akartam centírozni, de valamiért a küllő pattant el, mert együtt mozdult a küllőanyával, leszedtem a felniszalagot és szinte az összes küllőanya + füllő egybekorrodált 1 év alatt, köszönhetően a folyamatosan nedves, Slime-os környezetnek.
Ha végzek egy gyors számolást:
1500 Ft-ba került a Slime

16 db defekttől védett meg (ennyi apró lyukat számoltam meg a belsőn)

16 db Tip-Top folt: 16×60 Ft = 960 Ft. Ennyi mennyiségű folthoz 2 tubus (5 g-os) ragasztó kell, ami kb. 600 Ft. 8 defektnél illik belsőt cserélni, ami 2 belsővel számolva kb. 1500 Ft. Egy defektszerelés, általában 10 perc maximum. 16×10 perc, az 160 perc, nagyjából 3 óra. Minimálórabárrel számolva: 3×445 Ft = 1335 Ft. Ez összesen: 960 + 600 + 1500 +1335 = 4395 Ft. Tehát így számolva: 1500 Ft-os folyadékkal megspóroltam 4395 Ft-ot.

DE

Az összekorrodálódott küllők és anyák miatt nem lehet centírozni rendesen a kereket, ezért szükséges a kerék újrafűzése. 32 db küllő, + küllőanya + felniszalag + fűzési díj. Ezek költsége 7000 Ft környékén van, így az előző megtakarítás már oda is van, nem beszélve az 1-2 napos kiesésről. Tehát: 7000 + 1500 Ft kiadásával "spóroltam meg" 4395 Ft-ot. Itt számolhatnék egy kis valószínűséget is, mert talán e lötyi nélkül óvatosabban megyek erdőkben, akkor kevesebb lehet a defekt, csökkennek a defektköltségek, de inkább nem...

Erre ajánlom

Ezt javasoltam fél év használat után:

"Aki nem szeret defektet szerelgetni, és nem zavarja a nagyjából 250 g-nyi plusz tömeg. "

És most: ('12.06.07)

Kezdem belátni: a defekt a bicajozás velejáró dolga. Nem lehet megúszni. Trükközni lehet vele, kicselezni, de a fenti példa alapján nagyon nem éri meg. Kicsit olyan ez mint a halál, lehet ellene tenni, kitolni az idejét, de teljes védelem ellene úgy sincs.
 

Ennyiért vettem
1500
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2011 egyéb cuccok
Akáctüske helye szétszedés után
Slime Tube Seleant  2011 egyéb cuccok
3 javítás
Slime Tube Seleant  2011 egyéb cuccok
Külső gumin megjelenő folt
53 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mexi avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Szúrás esetén nem enged le a kereked :)

- Olcsó a Tube Seleant

- Gyors, tüske eltávolításánál nem enged sokat a nyomásból

Hátrány

- Ide nem tudok mit írni

Tapasztalat

Megvettem a C. Enduro 8 órát gondoltam kimegyek kipróbálom. Kaptam egy másik próbát is, h tesztelhessem a defektgátló folyadékot 9 tüskével. :)) Hazafelé még nem engedett le egyik kerék sem...másnap szitnén maradt a nyomás.

A c satolt kép magáért beszél. Köszi akácos! :)

Fogalmam sincs, hogy másnak miért nem működött. Én sem hittem benne és láss csodát...

Erre ajánlom

- Ha nem akarsz defektet kapni, bátran ajánlom.

Ennyiért vettem
1500
Csatolt képek
Slime Tube Seleant  2012 egyéb cuccok
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szuser avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Elméletileg a degektet gátolja meg a Tube Seleant, biztam is benne de elég felemásak a tapasztalataim..

ugy 3-4 honapja kaptam egy fém szilánkot a gumiba amit észre sem vettem, elraktam a bicajt a tároloba és ennyi.. igy karácsony kornyékén vettem észre, mintha olaj folyt volna a kerékrol igy megnéztem jobban, és kiszurtam a fém szilánkot. (nem volt nagy, tényleg alig lehetett észre venni, inkább csak egy vékony drotdarab..) lényeg, kioperáltam a szilánkot és a slimeot simán kinyomta a kerék (elég jelenetos mennyiséget) de valahogy nem akarta eltomiteni a lyukat.. lehet bennem volt a hiba, a juk boven 1mm lehetett, messze az igért 3mm.-ig eltomitendő lyuktol, de leeresztett.. kivettem a belsot és foltoztam, (pedig sosem szoktam, de bizok benne, hátha maradt még slime benne és egyszer még jol johet..) majd meglátjuk mire lesz jo még...

lényeg, 3 honapig nem eresztett le e gumi, de a fémszilánk kivétele után nem tömitett a slime de szép zöld trutyit szort szét a tárolom falán :D

ugyhogy nem tudom, dontsétek el ti....

 

Hátrány

lásd fent, nem vagyok maradéktalanul elégedett, de lehet bennem van a hiba...

Ennyiért vettem
3000
11 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

h_geri avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Eltömített minden kis apró lyukat

felütéses defektem nem volt

Hátrány

Presta szeleppel nehéz használni, de nem lehetettlen. Schwalbe belsőinek szelepi kivehetőek, így én abból vettem light verziót és feltöltöttem. 

Tapasztalat

Aki nem akar defektet kapni :)

Nekem ott lett vége a használatának, hogy a schwalbe light belső széthasadt úgy 15 centit. Azt már nem bírta tömíteni :)

Ennyiért vettem
2000
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Fehi avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem tapasztaltam.

Hátrány

Nem végezte el a "dolgát".

Tapasztalat

A tömlő belső oldalán keletkezett egy kb >0,5mm-es lyuk,a ragasztó anyag meg csak szimplán kifolyt belőle. 3 napig vártam,hátha megköt a kifolyt ragasztó,de semmi sem történt.

Valaki világosítson fel,mit is kellett volna tennem.

Képet nem csináltam a belsőről,mert mérgemben kidobtam a kukába.

Ennyiért vettem
1800
Csatolt képek
Slime Tube Seleant egyéb cuccok
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-21 (21 vélemény)
Rendezés
 
további információk:
  • A Slime tömlő tömítő egy környezetbarát, nem mérgező, nem gyúlékony anyag.
  • Télen, nyáron használható. Kötőanyagokat, rostszálakat, dermedő anyagokat, polimereket tartalmaz. Egyszerűen vízzel eltávolítható.
  • Nem károsítja a gumit, a felnit, és a gyári nyomásmérő szenzort.
  • A rostszálas tömítő technológiának köszönhetően könnyedén eltömíti a 3 mm-nél nem nagyobb átmérőjű idegen tárgy által okozott lyukat.
  • A lyukban egy rugalmas és tartós kötést hoz létre. * Felhasználás után nincs korlátozva, hogy mennyi Km tehetünk meg.
  • Defektmegelőzés esetén 2 évig védelmet nyújt a keréknek az esetleges defektek ellen.

Kiszerelés:

  • 237 ml (2 kerékre)
  • 473 ml (4 kerékre)
  • 3,8 l
  • 18,9 l

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Slime Tube Seleant 7baron használható?
2 válasz
utolsó: 2014. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Slime Tube Seleant termékkel kapcsolatban: