Schwalbe Smart Sam külső, és teljesen noname belsőkkel használom. A legkisebb kiszerelést vásároltam meg, igen jutányos áron. Ez pontosan két kerékre elegendő. Az egyenlő elosztást, egy a flakonon található jel mutatja.
Használata nagyon egyszerű. Kereket le kell engedni (defekt esetén e műveleti lépés kimarad...) a szeleptűt ki kell csavarni, (adnak hozzá célszerszámot, de annak használatát nem javaslom, a gyenge anyagminőség miatt), a védőfóliát le kell húzni a flakon nyílásáról, csatlakoztatni kell a szintén mellékelt átlátszó és rugalmas csövet, (egyik végét a tubusra, másikat a szelepre kell ráhúzni (a rugalmasságból adódóan meglepően könynen rámegy a szelepre, így nem kell vele sokat bajlódni :), majd a folyadékot a belsőbe tölteni, a tubuson jelzett szintig. Természetesen többet is lehet egy belsőbe tölteni, de az ajánlott mennyiség is bőven elegendő, ezenkívül, mivel a legkisebb kiszerelés 2 kerékre van méretezeve, így célszerű egyenlően elosztani. (Megjegyzés: A kellemetlenségek elkerülése érdekében az anyag betöltéséhez a szelepet ajánlatos 4-5, vagy 7-8 "óra" állás között tartani, így könnyebben betölthető az anyag, Pumpálásnál is midig jó ezt betartani.)
A betöltés után, bár a gyártó a használati útmutatóban nem írja elő, mielőtt a szelepbe visszahelyeztem volna a tűt, egy fültisztító pálcika segítségével körbetörölgettem belülről, s aztán csavartam csak vissza. Rostszálakat tartalmaz az anyag, a szeleptű alatt is maradhat szélsőséges esetben ami kellemetlenségekkel járhat.
Miután indez megvan következhet a pumpálás, 4-5, vagy 7-8 óra közötti állásban. Azért kell így,mert visszafolyhat az anyag, eltömítheti a szelepet, kicsaphat belőle, a tű alá kerülhet és hamarabb elengedheti a levegőt...stb.
Eddigi tapasztalataim:
Eddig kb 8-900 km-t tettem meg ezzel az anyaggal a belsőben. + súlytöbbletet nem érzékeltem, elvileg kerekenként ez az érték 140-150 g körüli lehet.
Egyik kedvenc hobbym kapcsán sűrűn járok vasúti sínek közelében, ahol rengeteg féle tüskés növény előfordul. Eddig több, mint 10 db 1-2 centiméteres tüskét, üvegszilánkot távolítottam el, s a kerék kb. 5 fordulata után a keletkezett lyukat el is tömítette. A nyomásveszteség 1 tüskénél, kb 0,4 bar volt. (4 bar-ra fújom a gumikat, egy ilyen eset után azonnal lemértem, és 3,6 bar-ra esett vissza a nyomás). A sérülés helyén egy kis zöld pötty látható.
A gumiban benne maradt tárgyak helyén bármilyen irányban is áll a kerék zöld folyás jelzi, hogy valamilyen idegen tárgy megsértette a belsőt. Számottevő nyomásveszteséget ez esetben sem tapasztaltam.
Frissítés ('12.06.07.):
A történet röviden: Tekertem, és valahogyan elcsúszott a felniszalag, így egy küllő belülről kivágta a belsőt, amit nem tudtam megfoltozni, mert sehogyan nem tudtam elkerülni, hogy a Slime a vulkanizáló folyadékba ne keveredjen bele. Ezáltal a belsőt dobhattam ki...
Ami komolyabb gondot okozott: Elvileg lúgos a kémhatása a Slime-nak, Ph. 7 feletti, azonban utólag megmérve nekem nem ez az eredmény jött (pontos értéket később...)
Keletkezett egy 8-as a kerekemben, ki akartam centírozni, de valamiért a küllő pattant el, mert együtt mozdult a küllőanyával, leszedtem a felniszalagot és szinte az összes küllőanya + füllő egybekorrodált 1 év alatt, köszönhetően a folyamatosan nedves, Slime-os környezetnek.
Ha végzek egy gyors számolást:
1500 Ft-ba került a Slime
16 db defekttől védett meg (ennyi apró lyukat számoltam meg a belsőn)
16 db Tip-Top folt: 16×60 Ft = 960 Ft. Ennyi mennyiségű folthoz 2 tubus (5 g-os) ragasztó kell, ami kb. 600 Ft. 8 defektnél illik belsőt cserélni, ami 2 belsővel számolva kb. 1500 Ft. Egy defektszerelés, általában 10 perc maximum. 16×10 perc, az 160 perc, nagyjából 3 óra. Minimálórabárrel számolva: 3×445 Ft = 1335 Ft. Ez összesen: 960 + 600 + 1500 +1335 = 4395 Ft. Tehát így számolva: 1500 Ft-os folyadékkal megspóroltam 4395 Ft-ot.
DE
Az összekorrodálódott küllők és anyák miatt nem lehet centírozni rendesen a kereket, ezért szükséges a kerék újrafűzése. 32 db küllő, + küllőanya + felniszalag + fűzési díj. Ezek költsége 7000 Ft környékén van, így az előző megtakarítás már oda is van, nem beszélve az 1-2 napos kiesésről. Tehát: 7000 + 1500 Ft kiadásával "spóroltam meg" 4395 Ft-ot. Itt számolhatnék egy kis valószínűséget is, mert talán e lötyi nélkül óvatosabban megyek erdőkben, akkor kevesebb lehet a defekt, csökkennek a defektköltségek, de inkább nem...