• A beállító csavarok a DT Swiss-nél megszokott minőséget tükrözik. Szépen eloxált alumínium!
• A 180-as Hayes Stroker Trail tárcsafék egyáltalán nem csavarja! (94-96 kg vagyok)
• Levegőt nem kell sűrűn pumpálni bele, nem ereszti
• Kb.1700 km a futott ideje, de a becsúszók nem koptak meg a szimering jól tömít
• Telóutat végig kimozogja
• Mozgása finom, tökéletes beállításokkal mindent csillapít
• Sarat jól tűri, kevésbé szennyeződik a szimering a fordított ívű "villahíd" miatt
• Torsion Box: A magnéziumból készült üreges villahíd nagy merevséget és alacsony súlyt biztosít
• Nagyon könnyű (gyári adat 1645 gr)
• Rugóút 30%-al csökkenthető, ami nagyon hasznos mászásoknál (nem emelkedik el olyan könnyen a bringa eleje)
• Csökkentett rugóútnál felkeményedik a teleszkóp, ami szintén hasznos, ha hegynek felfelé nyomod
• A rugóút visszatér a normális állapothoz egy meghatározott, alulról vagy felülről érkező ütés esetén
• Bovden vezető szemek a villahídon: lehet hozzá kapni kormányra szerelhető állítókart.
• Tág határok között állítható visszaút (13 kattanás) és kompresszió (20 kattanás)
• Nyílt olajfürdős
• Gyönyörű szörcsögős hangja van! :)
• Gyári táblázat segíti a helyes levegőnyomás beállítást. Nekem a 7.5 Bar a megfelelő.
• Szervizháttér és könnyű szerelhetőség. Ha vannak eszközeid hozzá, akár otthon is megcsinálhatod a generált rajta. ( Youtube videó segítségével )
Talán annyit róhatok fel , hogy ha aszfaltos emelkedőn használom a rugóút állítást,(igen ott is szoktam) számomra zavaró, hogy felkeményedik a villa és szinte semmit nem csillapít. A kátyúknál,úthibáknál jól jönne a csillapítás. Mivel nem arra találták ki a Launch Controlt ezért ez csak számomra negatívum. :)
Nagyon megörültem amikor megtaláltam a hirdetést melyben ezt a villát árulták. Nagyon jó áron volt így úgy éreztem meg kell vennem. Nem bántam meg.
Nagyon tetszik a rugóút állítási lehetőség. Az előző villám is tudta (Suntour Xc Pro Air) de ez sokkal jobb. Annál,ha vissza akartam kapni a teljes rugóutat, meg kellett állnom vagy egykerekeznem kellett vele, hogy visszaálljon a normál állapot. Az EXM 150-nél viszont elég ha ránehezedek a kormányra és berugózok (ha össze akarom húzni a villát akkor szintén ezt csinálom) vagy padkáról lépcsőről (attól függ, hogy milyen erősségűre van beállítva a Launch control) lehuppanok és máris visszakaptam a teljes rugóutat. Abban szintén jobb ez a villa, (ugyan miben nem :D ) hogy a villaút csak 30 %-al csökkenthető, ami pont elég és nem fáj a térdem sem ha így tekerek.. Az előzőnél ez egészen 50 %-ig (60-120 mm) lehetett csökkenteni viszont úgy már kényelmetlen volt a tekerés. Nem mellesleg a térdem is megérezte ha így használtam az előző teleszkópot. Hasznos megoldás a Launch Control, s az külön örvendetes, hogy lehet állítani az erősségét. 5 állásban tudod pozicionálni attól függően hogy mekkora ütésnél akarod visszakapni a rugóútat. 1-es állásban elég már a kormányra ránehezedni, máris 150 mm rugóúttal poroszkálsz tovább. 5-ös állásban már vagy 4-5 lépcső is kell ahhoz, hogy visszatérjen a normál állapot. Nagyon merev a 150-es út és a gyorszáras rendszer (lehet kapni 15mm átütős tengelyel is) ellenére is. Egyik bringás blogon olvastam, hogy a villa csavarodását úgy lehet a legkönyebben megállapítani, hogy megnézzük a féktárcsa oldalán, hogy a gyorszár alatt a festés sérült e. A DT Swiss EXM 150-en a gyorszárvég recéi okozta barázdákon kívül más nyom nem látható!!! Az előző villámon már egy kicsi az aluminiumból is elforgácsolódott, pedig az csak 120 mm-t mozgott.Levegőt egyáltalán nem ereszti így 1700 km után sem.Külön öröm még ezeken felül, hogy fordított a villahíd (nem mellesleg ki is van könnyítve) így nehezebben koszolódik, sérül a szimering s a kerék sem akad el. Nem tud a sár beszorulni a becsúszó és a villahíd közé mint egy normál állású teleszkópnál. Ha a kerék fel is szedi a sarat (gumimérettől függően) a villahíd egy bizonyos vastagság után már lefejti azt. A felcsapódó hígabb sarat is tompítja, nem repül az összes a képembe. Festés matricázás nagyon el van találva rajta, feldobja a kerékpár összképét. Úgy ahogy van az egész villa nagyon el van találva. Még teljes áron is megéri a pénzét ha van rá keret. :)
Enduro :)