DT Swiss EXM 150 első teleszkóp

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 162.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Bose401 avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

• A beállító csavarok a DT Swiss-nél megszokott minőséget tükrözik.  Szépen eloxált alumínium!
• A 180-as Hayes Stroker Trail tárcsafék egyáltalán nem csavarja! (94-96 kg vagyok)
• Levegőt nem kell sűrűn pumpálni bele, nem ereszti
• Kb.1700 km a futott ideje, de a becsúszók nem koptak meg a szimering jól tömít
• Telóutat végig kimozogja
• Mozgása finom, tökéletes beállításokkal mindent csillapít
• Sarat jól tűri, kevésbé szennyeződik a szimering a fordított ívű "villahíd" miatt
• Torsion Box: A magnéziumból készült üreges villahíd nagy merevséget és alacsony súlyt biztosít
• Nagyon könnyű (gyári adat 1645 gr)
• Rugóút 30%-al csökkenthető, ami nagyon hasznos mászásoknál (nem emelkedik el olyan könnyen a bringa eleje)
• Csökkentett rugóútnál felkeményedik a teleszkóp, ami szintén hasznos, ha hegynek felfelé nyomod
• A rugóút visszatér a normális állapothoz egy meghatározott, alulról vagy felülről érkező ütés esetén
• Bovden vezető szemek a villahídon: lehet hozzá kapni kormányra szerelhető állítókart.
• Tág határok között állítható visszaút (13 kattanás) és kompresszió (20 kattanás)
• Nyílt olajfürdős
• Gyönyörű szörcsögős hangja van! :)
• Gyári táblázat segíti a helyes levegőnyomás beállítást. Nekem a 7.5 Bar a megfelelő.
• Szervizháttér és könnyű szerelhetőség. Ha vannak eszközeid hozzá, akár otthon is megcsinálhatod a generált rajta. ( Youtube videó  segítségével )

Hátrány

Talán annyit róhatok fel , hogy ha  aszfaltos emelkedőn használom a rugóút állítást,(igen ott is szoktam)  számomra zavaró, hogy felkeményedik a villa és szinte semmit nem csillapít. A kátyúknál,úthibáknál jól jönne a csillapítás. Mivel nem arra találták ki a Launch Controlt ezért ez csak számomra negatívum. :)

Tapasztalat

Nagyon megörültem amikor megtaláltam a hirdetést melyben ezt a villát árulták. Nagyon jó áron volt így úgy éreztem meg kell vennem. Nem bántam meg.

Nagyon tetszik a rugóút állítási lehetőség. Az előző villám is tudta (Suntour Xc Pro Air) de ez sokkal jobb. Annál,ha vissza akartam kapni a teljes rugóutat, meg kellett állnom vagy egykerekeznem kellett vele, hogy visszaálljon a normál állapot. Az EXM 150-nél viszont elég ha ránehezedek a kormányra és berugózok (ha össze akarom húzni a villát akkor szintén ezt csinálom) vagy padkáról lépcsőről (attól függ, hogy milyen erősségűre van beállítva a Launch control) lehuppanok és máris visszakaptam a teljes rugóutat. Abban szintén jobb ez a villa, (ugyan miben nem :D ) hogy  a villaút csak 30 %-al csökkenthető, ami pont elég és nem fáj a térdem sem ha így tekerek.. Az előzőnél ez egészen 50 %-ig (60-120 mm) lehetett csökkenteni viszont úgy már kényelmetlen volt a tekerés. Nem mellesleg a térdem is megérezte ha így használtam az előző teleszkópot. Hasznos megoldás a Launch Control, s az külön örvendetes, hogy lehet állítani az erősségét. 5 állásban tudod pozicionálni attól függően hogy mekkora ütésnél akarod visszakapni a rugóútat. 1-es állásban elég már a kormányra ránehezedni, máris 150 mm rugóúttal poroszkálsz tovább. 5-ös állásban már  vagy 4-5 lépcső is kell ahhoz, hogy visszatérjen a normál állapot. Nagyon merev a 150-es út és a gyorszáras rendszer (lehet kapni 15mm átütős tengelyel is) ellenére is. Egyik bringás blogon olvastam, hogy a villa csavarodását úgy lehet a legkönyebben megállapítani, hogy megnézzük a féktárcsa oldalán, hogy a gyorszár alatt a festés sérült e. A DT Swiss EXM 150-en  a gyorszárvég recéi okozta barázdákon kívül más nyom nem látható!!! Az előző villámon már egy kicsi az aluminiumból is elforgácsolódott, pedig az csak 120 mm-t mozgott.Levegőt egyáltalán nem ereszti így 1700 km után sem.Külön öröm még ezeken felül, hogy fordított a villahíd (nem mellesleg ki is van könnyítve) így nehezebben koszolódik, sérül a szimering s a kerék sem akad el. Nem tud a sár beszorulni a becsúszó és a villahíd közé mint egy normál állású teleszkópnál. Ha a kerék fel is szedi a sarat (gumimérettől függően) a villahíd egy bizonyos vastagság után már lefejti azt. A felcsapódó  hígabb sarat is  tompítja, nem repül az összes a képembe. Festés matricázás nagyon el van találva rajta, feldobja a kerékpár összképét. Úgy ahogy van az egész villa nagyon el van találva. Még teljes áron is megéri a pénzét ha van rá keret. :)

Erre ajánlom

Enduro :)

Csatolt képek
DT Swiss EXM 150  2012 első teleszkóp
DT Swiss EXM 150  2012 első teleszkóp
DT Swiss EXM 150  2012 első teleszkóp
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

150 mm


 
rugózás:

acélrugó (Auto balancing spring system /ABS/)+levegő


 
csillapítás:

van (nyílt olajfürdős)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

alu


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

alu


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:
  • normál (9mm)

  • átütő (15mm-es Thru axle tengely)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
rugókeménység:

van (levegőnyomás állítás szelepeken keresztül)


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

van (csökkenthető rugóút, amely nagy ütésnél visszatér a teljes úthoz)


 
lock-out:

nincs


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


tömeg:

1645(normál tengely), 1745 (átütő tengely)


 
ajánlott felhasználás:
  • all mountain

  • enduro


 
további információk:

maximális rotor méret: 210 mm


DT Swiss logó

DT Swiss márka bemutatás

„Made in Switzerland.”

A DT Swiss AG története 1994-re nyúlik vissza, amikor a három alapító tag Marco Zingg, Maurizio D’Alberto és Frank Böckmann megvásárolja a Vereinigte Drahtwerke AG vállalatot, amely ekkor 28 fős létszámmal küllőket gyárt.

1995-ben megvásárolja és DT név alatt bevezeti a Hügi agyakat. Az agy eladás a cég forgalmának 40%-át teszi ki manapság. 1996-tól az amerikai piacon is jelen van a cég, mely 2003-ban felnikkel egészíti ki a kínálatát. Ekkoriban a DT az egyetlen vállalat, amely a kerék-alkatrészek teljes palettáját kínálja az agyaktól a küllőkön át a felnikig.

2001-ben piacra kerülnek az első, akkor még rugós rendszerű hátsó tagok, amelyek rövid idő alatt nagy sikereket érnek el a bringások körében. 2005-ben megjelennek az első levegős, teljesen újszerű csillapítási rendszerre épülő DT hátsó tagok.

2006-ban DT Swiss megvásárolja a Pace Cycles Ltd villagyártási szabadalmait, 2007-ben pedig beindul a karbon alkatrészek gyártása.

2010-ben a cég saját fejlesztésű teleszkóp-csillapítási rendszert dolgoz ki, és megkezdődik a Tricon kerekek gyártása. Ez évben egy új, 12 000 négyzetméteres gyártó- és raktárbázis kezdi meg működését Bielben.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
DT Swiss EXM 150 PM menet probléma
1 válasz
utolsó: 2014. jan.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű DT Swiss EXM 150 termékkel kapcsolatban: