Magura Phaon első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 125.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




navigator avatar
16 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon szépen mozog. Kívülről állítható rugóút, csillapítás, kompresszió. Nagyon könnyű szervizelni (csavaros váll). Merev, erős. Erősített papucsok. Tárcsafék mellett Firm-tech (hidraulikus v-fék) fékrögzítési opció.
Hátrány
Nincs lockout. Gyárilag bonyolult és gyenge minőségű csillapításállítás. (Sajnos ez egy régebbi Magura telómnál is így volt. Ott is le kellett aluból gyártanom a csillapítást állító rudazatot. Botrányos a "szápport" (a német is). Ha valaki nem szeret bütykölni, akkor kerülje messzire a gyári változatokat. Újonan erősen túlárazott.
Tapasztalat

Buhera telója hozzám került. Az előéletéből kiderült, hogy szétment benne az előfeszítést- és csillapítást állító alkatrész. Buhera továbbá keménynek érezte a rugózást, emiatt kivette a jobb szárból a rugót. Ezzel viszont teljesen megszűnt a csillapítás is, emiatt koppant a teló a visszaút végén.

A tönkrement elemet nem tudtam gyárival pótolni, de megoldottam a csillapítószelep rögzítését, így akár rugó nélkül is újra működik a csili, de egy lényegesen lágyabb rugót is visszatettem a kemény gyári helyére, így most maradt a puha rugózás, de ismét állítható a csillapítás kívülről.

 

Az pontozásom az új termékre vonatkozik az árat is figyelembe véve!

Szerinted hasznos?

Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura Phaon termékkel kapcsolatban: