Manitou Axel Platinum első teleszkóp

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.3]
  • Modellév: 2006
  • Listaár: 66.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

toronte avatar
23 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Levegős, tehát könnyebb az Axel Platinum, mint az olajos társak
  • Lineáris mozgás
  • Jó állíthatóság
  • Hidegre nem kényes annyira ez a Manitou első teleszkóp, mint egy olajos
  • XC-re éppen elég a mozgástartománya
  • Jól felszerelt ez a Manitou első teleszkóp
  • Kimozogja a teljes utat,csak a becsúszókon marad 1-2cm (80mm)
Hátrány
 
  • Nem olyan finom a mozgása, mint egy olajosnak vagy egy komolyabb(drágább) levegősnek. Nehezen indul meg, kisebb hibákat nem nyeli el finoman.
  • Vehetsz mellé egy teleszkóp pumpát, hogy be tudd állítani magadnak és ha engedne levegőt visszafújd
  • Ma már könnyebbek a levegős telók, mint az Axel Platinum
  • Kopnak a becsúszószárak
Tapasztalat

Gyárilag ezzel van szerelve a biciklim (Manitou Platinum Air 80). Sok negatív kritika éri ezt a telót, aminek úgy veszem észre a nagy része az igénytelen és tudatlan felhasználóktól származik. Viszont igaz, hogy a tudása korlátolt. Nekem először nagy csalódás volt, hogy akár egy alap (teszem azt Suntour XCM V2) olajos telóhoz képest nincs finom mozgása. Nehezebben indul el a teló, tehát a pici hibákat nem nyeli el effektíven ez a Manitou első teleszkóp. Viszont nem keményszik úgy be és dob ki, mint az olajos telók, így keményebb igénybevételnél kiszámíthatóbban viselkedik, nem dobja el a biciklit az ívről egyenletlen talajon haladva. Ugyancsak nem áll be a hidegbe úgy, mint egy olajos, ráadásul könnyebb is. Ugratni tehát nem igazán lehet vele, mivel szépen csillapít és nem dob el. Fontos, hogy jó légnyomást találjunk a telónak, különben úgy járunk, mint itt páran, hogy ráülünk és a fél útba lesüllyed a szerkezet, aztán szidják, pedig csak fújni kéne bele. Kb. 5-7,5 bar kell bele testsúlytól, igénybevételtől és stílustól függően tapasztalataim szerint. A legjobb viszonyítási alap, hogy akkor jó ha ráülve a biciklire max 15-20mm-t süllyed be. (nem előredőlve, kalimpálva, lenyomva stb.) Először azt hittem tönkrement, de máshol olvastam, hogy 1-2cm-t ki lehet húzni a szárból a becsúszókat (Ennek lehet,hogy van valami köze ahhoz is, hogy létezik 100-as is?- ezügyben bizonytalan vagyok). A Pop-lock kar viszont kevésbé sikerült ergonomikusra. És már néha úgy maradt nálam is. Ilyenkor megállok és játszok vele egy picit és old (elég csak a kart piszkálni, nem kell komoly szerelgetésre gondolni). Manitou sajátosság, hogy a fékhíd hátul van, nem pedig elöl. Persze minden telót kicsit teker a tárcsa, de még nem volt rá precedens, hogy ez érzékelhető lett volna (75kg 180-as Magura Julie-vel). A prelaod állító csavart "more" állás fele tekerve a visszarúgás belassul. Ez teljesen kitekert állapotban elég drasztikus, ezért én inkább "less"-hez közeli állapotban használom. Így lágyabb is a mozgás. Nekem a logika fordítva diktálná, hogy nagyobb előfeszítésre gyorsabban mozogjon. Egyébként a beállítócsavar fém. Egykori új ára 65-66eFt volt az Axel Platinum-nak. Jobb telót kapni ma ennyiért, kifinomultabb mozgással és könnyebbet. A többi gyártó ezen a szinten általában már 32-es becsúszókat használ a nagyobb merevség érdekében, érdekes hogy a Manitou villák vékonyabbak általában még a felső árszegmensben is. Így hozzák a legjobb súly/ár arányt a piacon.

Ahogy nő az együtt töltött idő, annál jobban megbékélek vele. Hobbi felhasználásra tökéletesen elég. A haverom Suntourjának időközben darabos lett a mozgása és alig mozog. Ráférne az olajcsere. Ezzel szemben én azóta is megelégedéssel használom. Nagy melegben be tud lágyulni, ilyenkor megijeszt, hogy hirtelen könnyebben jár és hamar elfogy a rugóút. Ezért 30 fok fölött +1bart fújok bele.

A gyári szimering olyannyira jó, hogy teljesen száraz a becsúszó, nem hord ki semmit. Ezért néha kenem is finoman olajjal.

Szezon végén megy olajcserére, talán először életében. Lágyabb mozgást várok a művelettől.

Erre ajánlom

Kezdő XC-seknek, hobbi felhasználásra, ugrálni pocsék lenne.

Mért tömeg
2190 g
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rediens avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Megbízható, erős, jó anyagokból jól összerakva. Sok állíthatóság. A tárcsa nem csavarja. Karbantartás egyszerű.

Hátrány

Nehéz, nekem nem mozog 100mm-t (Igaz nem vagyok 110kg.) Az ára.

Tapasztalat

Szerintem az alsókategóriás Manitou villák nem sikerültek valami jól.

Erre ajánlom

xc

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Manitou Axel Platinum  2005 első teleszkóp
Szerinted hasznos?

Sándor Dominik avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Mozgás elég finom sztem kitűnő már 60 kilonál is kiváloan csillapít... A telóutat nem mozogja 95 mm mozog a 100 bol bár én hallotam olyat hogy a manitou cég 1 cm-t ráhagy a becsuszokra ...hát hidegben se annyira gáz nem kellet volna szétbaszni az elöző kommenteseknek...csillapitás jooo...HEyle van a guminak mivel uj kerom lett és nem volt meg a villám ezt raktam bele 1 hardyba és 2.45 ös gumik vannk benne... hát tárcsa ha nem nagyobb 180 náll akkor nem csavarja de bazz gyerekek végülis ez egy xc vagy cc teló nem ...nekem 1 év után se kotyog pedig aztán mentem vele hegyen völgyön... karban kell tartani rendesen mert nem tesz jot a por meg a hasonlo dolgok a szimeringeknek...de melyiknek tesz jot??:/jo minöségü beálito csavarok vannak rajta a lock pl : fém a az állithatóság az műanyag és alul az rtwd az megint fém.-.. jo vétel csak ne vedd meg 65 ért inkább várj és használtat vegyél vagy beszerzési áron vedd...:D az enyém eladó... ha kell akkor irj rám msn en vagy emailon ok? nahh csáá

 

Hátrány
nem sok tisztitás meg hogy hidegbe kicsit rosszabb...
Tapasztalat

hát johh egy r7 az jobb de 15 el több meg hát az álitolag nagyon gyorsan használodik

 

Erre ajánlom
cc xc meg város
Ennyiért vettem
55000
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

aaren avatar
aaren
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Haaat már fennebb leirtam
Hátrány
A Magura Julie megtette a hatását... bal szár kissé bedölt, a mozgása lelassult, beragad. Szóval nem túl erös tárcsához tökéletes lehetne, hidraulikushoz elfelejteni! Ez alapteló, akkor is, ha telepakolták az összes felsökategoriás cuccal, a szár alap nem tul erös. Ajanlom helyette, hogy vegyetek az ebayen R7est vagy Blacket.
Tapasztalat
Egész jó volt amig a Julie meg nem hajlította, 1-2fokrol van szó, de most olyan, hogy csak a kemény dolgokat mozogja ki, kissebb egyenletlenségeknél ráz mint egy merev teló... Olcsó anyagokbol van kihozva, nem csoda. Nézzétek csak meg ennek a modelnek a legolcsóbb változatát, a belseje miatt drágabb ez.
Erre ajánlom
Enyhe terep, vagy erösebb hajtás, de nem hidraulikus tárcsával!!!!!
Szerinted hasznos?

aaren avatar
aaren
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szépen mozog kissebb nyomással és majdnem full csillapítással használom, a kormány lockot felfelé bekapcsolom és meg sem mozdul (max 3mm)nagyon merev nem csavarodik, pedig 180mm-es Magura Julie feszegeti.
Hátrány
Az elején darabos és kemény, de ha lecsökkented a nyomást és nem adsz csillapítást neki egy hét alatt betöröd.
Tapasztalat
Az ára a tudásához képest jó, de nem kifejezetten versenyre való, kicsit nehéz, de fele annyiba kerül mint az R7. Kategoriájában szerintem nagyon jó, nem pogozik, a lock outja az egyik legjobb ebben a kategoriában. A teljesítményt a kategóriához mértem, az ár a boltira vonatkozik, ebike ár 5 répa.
Erre ajánlom
XC és Maratonra illetve túrára. Nem szereti a DHt meg ilyeneket, de szerintem nem is normális az aki 80-100 mm-es telóval Dhzik, vagy más agresszívabb stílust megy, vagy még soha nem ült egy freeride vagy dh gépen, és azt sem tudja mi az. Sok bafsz van aki CC és "ATB"-kel akar Dhzni, az kb olyan mint egy Audi Quatro a Párizs-Dakaron, vagy egy Zsiga terep rallin.
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ádi avatar
Ádi
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nem sokat tudok mondani tiszta állapotban können megindul 90 mm-t mozog ki. Rtwd-s bár én nem használom legnagyobbra van állítva. 100-as telóra szerintam felesleges.
Hátrány
Egy kis sarazás után nehezem mozog tisztítani kell folyamatosan. Nehéz 2kg. A lock out csak erős nyomásra reagál, az enyhékre tovább mozog ezért felfele beleng egy picit. Egy hideg tavaszi napon alig akart mozogni, szerintem télen használhatatlan lesz.
Tapasztalat
Enyiért vegyél blacket, felesleges az rtwd szerintem. A hobby bringásoknak az axel elit jó vétel lehet.
Erre ajánlom
Ezért az árért senkinek. Ennyiért vegyél blacket jobban megéri! Az Axel elit viszont már megéri az árát.
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Manitou logó

Manitou márka bemutatás

A Manitou egy teleszkópjairól és rugóstagjairól ismert cég, jelenleg a Hayes Brakes cégcsoport tagja.

A cég a legelsők között lépett a teleszkópok piacára, 1990 környékén. Ekkori villái még mindössze elasztomeres csillapítással bírtak. 1998-ban aztán jött a méltán híres TPC csillapítási rendszer, mely két függetlenül állítható dugattyúval rendelkezett, melyek az oda és visszaútra is hatással voltak. 2000-ben dobták ki ennek továbbfejlesztéseként a TPC+ rendszert, melyben egy harmadik dugattyú is található, amely a teleszkóp benyomódásától függően állítja a csillapítás pillanatnyi mértékét, így érzékeny és finom mozgást értek el, anélkül, hogy a teleszkóp felkoppant volna a nagyobb ütésektől.

A Manitou történelme során olyan versenyzők használták termékeit, mint Shaun Palmer, „Palm Daddy”, aki az mtb-n kívül motokrossz, sí, és snowboard sportágakban is versenyzett, és az extrém sportok atyjaként tekintenek rá.

A Manitou elsők közt használta a titán és karbon alapanyagokat teleszkópjaihoz, és olyan újítások fűződnek a névhez, mint az aranyra anodizált becsúszószárak a teleszkópokon, vagy a sokáig vonakodva fogadott, újabban azonban rohamos hódításnak indult Post Mount tárcsafék-konzol.

Kevésbé ismert, de a cég vázak gyártásával is foglalkozott. A Marin-nak is készített összteleszkópos vázakat. Saját kiegészítő márkával is rendelkezett, a ma már külön névként jegyzett Answer-Manitou termékek tömegben és erősségben messze megelőzték korukat, és máig az élvonalban vannak.

2002-től minden Manitou teló jellemzője a fordított fékhíd, mely egyedivé teszi a márka termékeit. A kínálatban egyszerű hobbi modellek, és komoly XC, DH, és FR típusok is megtalálhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Manitou Axel Platinum termékkel kapcsolatban: