-könnyű (~1500g, olajjal)
-jól néz ki a Manitou R7 Elite (már akinek a reverse arch tetszik)
-kényelmes, jól működő L/O vezérlő
-elfogadható alkatrész-utánpótlás, a villa fejleszthető
-egész jól mozog, remek csillapítás (ABS+ upgrade után)
-progresszív úthasználat, stílusomhoz jól igazodik
-újonnan drága a Manitou R7 Elite, teleszkóppumpa nem volt tartozék
-becsúszó csúnyán kopik feketéről almazöldre (csak a 2006-os volt fekete)
-rengeteg állítási lehetőség, amit sosem használok majd ki (visszaút-csillapítás mértéke, levegőnyomás értéke, befelé csillapítás állítása: absolute+-nál egyrészt az állítókarral, másrészt alátét tuningkittel ezen felül is finomítani lehetne az alacsony/magas sebességfüggő csillapítást, illetve a platform jelleget, de a PDF-et elolvasni, és grafikonokat értelmezni is fél óra, illetve gyanítom itthon kb. semelyik boltban nincs tuning-alátét készlet...)
Az első szériás R7 elite (FFD) villát 2007-ben vásároltam meg újonnan, egy zsírkenésű Six/Axelt váltott le, hát persze, hogy odáig voltam a mozgásáért. Külön élveztem, ahogy lassúra tekert visszaútcsillapítás mellett szuszogva jött fel (hülyegyerekfaktor). Sokkal merevebb, mint elődje, illetve az orrnehézség is megszűnt, télen sem lassul úgy be. Levegő utánpótlást csak ritkán, és keveset igényelt.
Mivel csak szolidan/ritkán használtam, nem éreztem késztetést a szervizeltetésére. De úgy gondoltam, 2011-ben eljött az ideje, és ha már úgyis szétszedem, fejlesztek is. Nem tudtam, hogy passzol-e, de rendeltem külföldről jutányos áron egy 2010-es ABS+ csillapító egységet kormányról vezérelhető lockouttal az FFD helyére. Flottul passzol, azóta is remekül működik.
Sajnos pár hónappal a beépítése után a levegő lassan szökni kezdett. Lelkesen pumpálgattam túrák előtt, de mikor már egy pár km-es tekerést sem bírt, benéztem a légkamrába, és nem volt ott az az olaj, ami a légszelep tömítését hivatott segíteni, utántöltöttem hát (de már ekkor sejtettem, hogy ez csak tüneti kezelés)
Idővel eljutott oda, hogy a légkamrába fújt levegő lassan sziszegve átment a lábba, és az ott felépülő nyomás kilőtte a becsúszószár szimmeringet... szerencsére éppen akkor történt, mikor megállni készültem egy túra vége felé.
Szétszedve a telót a légszelep tömítése rendben lévőnek tűnik, a cső belső falán sincs sérülés, ahol mozog, és külföldi fórumok szerint nem én vagyok az első, akinél ez történt.
Valószínűleg az az egy darab o-gyűrű, ami a légzárást végzi ezen az állandóan mozgó alkatrészen önmagában kevés, igényli a speciális zsírt, illetve ezért kell a szelep tetejére a 3ml olaj. Sajnos a zsír idővel szétkenődik, az olaj átmosódik, a tömítés megszűnik, tehát illik időben szervizeltetni, nem úgy, ahogy én tettem. (az újabbakkal nem tudom mi a helyzet).
Update 2016: a légszelep talpas gumigyűrűjét lecseréltem kb. 300 forintért X-gyűrűre, mert láttam, hogy néhány új Manitou hasonló szelepjénél gyárilag már ilyen tömítést használnak, azóta hibátlan, egy év alatt egyszer kellett minimális mértékben ráfújni (~5-10PSI-t).
XC